Connect with us

Czego szukasz?

Formuła E

Testy Formuły E przed sezonem 2020/21: Guenther na szczycie

Testy Formuły E przed sezonem 2020/21 zakończyły się. Maximilian Guenther z BMW i Andretti Motorsport zanotował najszybszy czas w Walencji podczas piątej i ostatniej sesji we wtorek.

testy formuły e 2020
Fot. ABB FIA Formula E

Testy Formuły E z Guentherem na szczycie

23-letni kierowca wyśrubował czas na torze Ricardo Tormo w Walencji, gdzie odbywały się testy Formuły E. Czas 1:11,760 w połowie popołudniowej akcji pojawił się na tablicy wyników we wtorek. Niemiec tym samym poprawił poprzednie najszybsze okrążenie z niedzieli należące do Alexa Lynna z Mahindry. Duet Dragon/Penske Autosport, czyli Sergio Sette Camara i Nico Mueller sprawili niespodziankę, finiszując za Guentherem, Obaj kierowcy stracili mniej niż 0,050 sekundy do kierowcy BMW i Andretti Motorsport.

Obecny mistrz w DS Techeetah  – Antonio Felix da Costa, Mitch Evans (Jaguar Racing) oraz Pascal Wehrlein (TAG Heuer Porsche) przekroczyli barierę 1:12. Do ich grona trzeba dopisać przede wszystkim Olivera Rowlanda (Nissan e.dams), Jeana-Erica Vergne’a (DS Techeetah) i Olivera Turveya (NIO 333). Niecałe 0,250 sekundy dzieliło pierwszych dziesięciu zawodników, a reprezentowali oni osiem różnych zespołów. Testy Formuły E były bardzo owocne dla Rene Rasta. Nowy nabytek z Audi Sport ABT Schaeffler pokonał więcej okrążeń niż ktokolwiek inny. Imponujące 392 kilometry testowe poświęcił na zapoznanie z nowym modelem – E-tron FE07.

ZOBACZ TAKŻE
Jean-Eric Vergne i zaprzepaszczona szansa | Zmarnowane talenty F1

Formuła E nadal wyrównana, co czyni ją nieprzewidywalną

Rowland, Evans i Nyck de Vries (Mercedes-Benz EQ) – a nie oni jedyni – dostali 15-minutowe karom czasowym za przekroczenie limitów toru. Wtedy to kierowcy wyjeżdżali wyciskając ostatnie setne części sekundy ze swoich samochodów i liczyli każdy centymetr toru wyścigowego podczas sesji. Testy Formuły E potwierdziły to jak stawka jest zbita, a seria wyrównana. Wszyscy kierowcy pokonali okrążenia i zmieścili się w zaledwie 0,761 sekundy jeden po drugim.

Natomiast każdy kierowca oprócz Lucasa di Grassiego (Audi Sport ABT Schaeffler) notował czasy w marginesie nieco ponad pół sekundy. Brazylijczyk stracił do poprzedzającego go Sama Birda (Jaguar Racing) blisko 0,2 sekundy.

ZOBACZ TAKŻE
ABB FIA Formula E ogłasza etapami kalendarz na sezon 2020/21

Przygotowania i rozwój będą kontynuowane przez zespoły. Kierowcy z pewnością wezmą udział w prywatnych sesjach testowych. Poświęcą także dużą ilością pracy w symulatorze przed pierwszą rundą Mistrzostw Świata sezonu 2020/21. Zakończone testy Formuły E wymuszają oczekiwanie na podwójną rundę otwierającą sezon. Bolidy wyjadą na ulice Santiago w Chile w dniach 16-17 stycznia.

Oceń nasz artykuł!
Reklama