Nasze profile w mediach społecznościowych

ACO

Cool Racing będzie niezależne w sezonie 2021. Skupi się na ELMS

Zmiany w strukturze Cool Racing na 2021 rok stawiają Szwajcarów w nowej pozycji. Zespół będzie teraz zarządzany bezpośrednio przez jego kierowców.

Opublikowano

w dniu

Cool Racing 2021
Fot. Cool Racing/Facebook

W 2021 roku Cool Racing nie wróci do WEC, a skoncentruje się na sferze ELMS

Cool opuściło mistrzostwa świata po zaledwie jednym sezonie. Stało się to mimo wczesnego sukcesu – zwycięstwa załogi Borga/Lapierre w 4 Hours of Silverstone. Potem zespół regularnie trzymał się pierwszej połowy stawki, stając na podium jeszcze raz w sierpniowym 6 Hours of Spa. Decyzja o przedwczesnym zakończeniu programu, który miał trwać znacznie dłużej, zapadła ze względu na warunki finansowe.

ZOBACZ TAKŻE
Robert Kubica częścią składu High Class na 24h Daytona

Zespół będzie teraz zarządzany przez Alexandre’a Coigny’ego i Nicolasa Lapierre. Kierowcy założyli w tym celu firmę CLX Motorsport. C podchodzi od Coigny, L od Lapierre; X pozostaje jak na razie tajemnicą. Firma zajmie się w pierwszych miesiącach istnienia reorganizacją zespołu i utrzymaniem obecnych programów ekipy. Szwajcarski zespół chce bowiem zaoszczędzić nieco pieniędzy, koncentrując się na European Le Mans Series. Dzięki temu program LMP2 zostanie ograniczony do sześciu wyścigów europejskiej serii, z trio Borga/Coigny/Lapierre za kierownicą.

Alexandre Coigny ma nadzieję na owocny początek nowej dekady. – Liczę na dobrą współpracę z Nico w 2021 roku. Mamy wspólną wizję rozwoju zespołu, i możemy stworzyć fantastyczny program. Choć nie wrócimy tym razem do WEC, liczymy na możliwość powrotu za rok. Tymczasem będziemy pracować nad poprawą formy w ELMS. Czekam także na wyjazd na tor naszych LMP3, które pomogą naszym młodzikom przedostać się do wyższych klas. Jako niezależny zespół możemy obrać własny kierunek, używając doświadczenia Nico i mojej pasji jako gentleman drivera. Mam nadzieję, że ta nowa przygoda będzie dla nas jak najdłuższa.

Poza ELMS Szwajcarzy nadal mają perspektywy na nadchodzący sezon

Potencjalny występ Cool Racing w 24h Le Mans jest nadal możliwy, ale decyzja w tej kwestii jeszcze nie zapadła. Zamiast tego CLX celuje długoterminowo na powrót do WEC, wiedząc, że droga do Le Mans jest cały czas otwarta. Drzwiami w tym przypadku jest program LMP3 zespołu, który chce pozostać zaangażowanym w Michelin Le Mans Cup – a więc pojechać do Le Mans w charakterze suportu. W tym roku program będzie się składał z dwóch Ligierów JSP320. Oprócz tego Cool pozostanie we wspierającym ELMS pucharze Ligier JS2 Cup z jednym samochodem.

ZOBACZ TAKŻE
LMEM ma nowego szefa. Frédéric Lequien przejmuje władzę

Lapierre w wypowiedzi dla Endurance-Info zdradził, że zespół nie wyklucza współpracy z innymi zespołami w najbliższych latach. Celem takiej współpracy mogą być występy w Rolex 24 at Daytona lub 24 Hours of Spa. Powrót do WEC pozostaje jednak priorytetem, przy czym Lapierre nie wyklucza wzięcia pod uwagę wejścia do LMDh. Tymczasem w 2021 roku Francuz może pozostać obecny w mistrzostwach świata, ale tylko jako kierowca – być może nawet w topowej klasie.

European Le Mans Series 2021 ruszy czterogodzinnym 4 Hours of Barcelona w połowie kwietnia.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama