High Class jedzie po honory klasy LMP2 w 24h Daytona
High Class jest doświadczonym zespołem LMP2, z wieloletnią historią startów w ELMS. Od 2019 roku mają także na koncie starty w World Endurance Championship. Teraz duńska ekipa chce dorzucić do swojego portfolio wyścigi serii IMSA. Tegoroczne Rolex 24 będzie dla nich debiutem po tej stronie oceanu, jeśli nie liczyć zeszłorocznego Lone Star Le Mans. W lutowym wyścigu rozegranym na Circuit of the Americas Duńczycy dowieźli swoją Orekę 07 na siódmym miejscu w klasie.
W 24h Daytona High Class skorzysta z możliwości wystawienia więcej niż trzech kierowców, jaką daje IMSA. Podstawę załogi stworzy nierozłączny duet Duńczyków – Anders Fjordbach i Dennis Andersen. Dla obu tych kierowców będzie to debiut w amerykańskim klasyku, choć nie oznacza to braku umiejętności. Obaj panowie dobrze się znają i współpracują ze sobą nieprzerwanie od 2017 roku w ELMS. Trzeci fotel obejmie Ferdinand Habsburg. Młody Austriak ma już za sobą występ w 24h Daytona, w 2018 roku – wtedy prowadził Orekę 07 LMP2 dla JCDC. Występ w połączonej jeszcze wtedy klasie Prototype zakończył się dla jego załogi pomyślnie, finiszując na piątym miejscu w klasie i trzecim wśród samochodów P2.
Robert Kubica będzie czwartym kierowcą High Class Racing na 24h Daytona
Robert Kubica będzie czwartym kierowcą w składzie na 24h Daytona. Jego zadaniem będzie skoncentrowanie się na wsparciu kolegów z zespołu. Jako debiutant w Daytona 24h będzie musiał przyzwyczaić się do nocnej jazdy i charakterystyki rovalu. Daytona pod tym względem potrafi być szczególnie zdradliwa, oferując kierowcy fałszywą pewność w trudnych momentach okrążenia. Kolejną trudnością dla Polaka będzie fakt, że nigdy wcześniej nie jeździł samochodem LMP2. Kubica ma za sobą krótki test prototypu LMP1 w 2017 roku. Prototyp LMP2 prowadzi się jednak inaczej i w inny sposób generuje swoje osiągi, będąc nastawionym na gentleman driverów.
Rywalami High Class w klasie LMP2 będą zespoły z całego świata, jak te zaangażowane w IMSA Sportscar Championship. Wśród tych pierwszych znajdzie się także polski Inter Europol Competition, debiutujący w Daytonie przed marcowym debiutem w WEC. Orekę #34 poprowadzi na pewno Kuba Śmiechowski, zaś reszta składu zostanie podana bliżej samego wyścigu. 2021 Rolex 24 at Daytona odbędzie się 30 stycznia bieżącego roku, a wszystkie istotne nowości o tym wyścigu będą się pojawiały na MotoHigh.