Rezerwy na liście 24h Le Mans 2021 mogą się okazać ważniejsze niż zwykle
Sytuacja okołopandemiczna spędza sen z powiek większości organizatorów wyścigów na całym świecie. ACO nie jest zresztą wyjątkiem. W ciągu ostatnich miesięcy straciliśmy otwierającą sezon WEC rundę w Sebring, a jej zastępstwo w Portimão przesunięto w ostatniej chwili. Oberwało się zresztą nawet Le Mans oraz ELMS. Pierwotna data dwudziestoczterogodzinnego klasyka stała się bowiem datą zajętą przez 4 Hours of Le Castellet.
Po samym kalendarzu widać zatem, że ryzyko niestawienia się zespołów na starci wyścigu jest w tym roku wyższe niż w poprzednich latach. Dlatego gdy ACO publikowało listę startową na 24h Le Mans, brak rezerw budził spore zdziwienie. To przeoczenie zostało dziś naprawione, gdy poznaliśmy cztery załogi mające uzupełnić stawkę w razie problemów załóg z głównej listy. Na liście dziwić może nieco brak Dragonspeeda, który rozważał zgłoszenie swojej BR Dallary BR1 do klasy Hypercar. Elton Julian w ostatniej chwili wycofał się jednak z tego zamiaru.
Lista rezerwowa składa się z czterech załóg
W tym roku rezerwę tworzą trzy zespoły mające potencjał wystawienia łączenie czterech samochodów. Na liście znajduje się tylko jeden prototyp, Oreca 07 #27. Samochód należy do Algarve Pro Racing, i znajduje się na drugiej pozycji z Markiem Pattersonem i Naveenem Rao za kierownicą. Oznacza to, że znajdzie się na liście, jeśli z podstawowej stawki odpadną co najmniej dwie załogi. Byłby to jedyny prototyp wystawiony przez APR bezpośrednio, poza dwoma Aurusami 01 zgłoszonymi pod banerem G-Drive Racing.
Pozostałą część rezerwy 24h Le Mans 2021 tworzą samochody GTE Am. Dwa z nich należą do AF Corse. Ferrari 488 GTE Evo #62 stanowi jedyną kompletną obecnie załogę w tej części listy. Załoga Ulrich/Mann/Sirotkin uplasowała się na pierwszej pozycji na liście, i ma tym samym pierwszeństwo do dołączenia do wyścigu. Ekipa Amato Ferrariego okupuje także P4 na liście rezerwowej z samochodem #61 – to 488 poprowadzi znany z ELMS Francesco Piovanetti.
Trzecia pozycja należy tymczasem do brytyjskiego Garage 59. Zespół zgłosił do startu Aston Martina Vantage GTE. Obecnie jedynym potwierdzonym kierowcą załogi oznaczonej numerem, a jakże, 59 jest Szwed Alexander West. Garage 59 zadebiutował w seriach ACO w tym roku, w ramach Asian Le Mans Series. Próba zdobycia zaproszenie do Le Mans skończyła się niepowodzeniem po stosunkowo mocnym sezonie, zakończonym na P5 i P15 w klasie GT.
Pełna lista startowa jest dostępna tutaj.