Connect with us

Czego szukasz?

GT

Lotus Emira będzie miał wersję GT4. Debiut już w przyszłym roku

Niedługo po prezentacji wersji drogowej w Goodwood, Lotus pokazał wyścigową specyfikację nowej Emiry. Emira GT4 ma się pojawić na torach już w 2022 roku.

Lotus Emira GT4
Fot. Lotus Cars

Lotus Emira GT4 jest jednym z filarów powrotu Lotusa do motorsportu

Lotus ma głęboko sięgające korzenie w sportscarach. Już pierwsze konstrukcje Colina Chapmana, budowane w latach 40. i 50., Brytyjczyk budował z myślą o motorsporcie. Jego głównym celem było budowanie samochodów szybkich dzięki lekkości – stąd jego słynne powiedzenie „Dodając moc, będziesz szybki na prostej. Odejmując wagę, będziesz szybki wszędzie.”

ZOBACZ TAKŻE
Lotus Emira już oficjalnie. Jeden za trzech, za to jaki wyrafinowany

Drogowy Lotus Emira wydaje się przeczyć tej tezie – jego podstawowa wersja będzie ważyć ponad 1400 kg. Nowy samochód brytyjskiej marki, który ma docelowo zastąpić m.in. model Elise, stanowi jednak solidną podstawę do zbudowania samochodu wyścigowego. Dlatego, w ramach szeroko rozumianego powrotu do światowego motorsportu, to właśnie na bazie Emiry powstał nowy Lotus GT4.

Lotus Emira GT4

Fot. Lotus Cars

Oficjalna prezentacja Emiry GT4 ma nadejść w nadchodzących tygodniach na torze testowym Lotusa w Hethel. Samochód będący następcą Evory GT4 ostał skonstruowany we współpracy z partnerem technologicznym marki, RML Group.

Simon Holloway, dyrektor marketingowy RML Group, podsumował dzisiejsze ogłoszenie w krótkim oświadczeniu. – Miło jest nam współpracować z Lotusem przy budowie całkowicie nowego GT4 w postaci Emiry. Obie nasze firmy mają na swoim koncie bogate doświadczenie w motorsporcie. Połączenie naszej wiedzy w tak ważnym dla Lotusa momencie jest dl nas w RML obiektem dumy i potwierdzenia naszych wizji i wartości.

Pod maską Emiry znajdzie się silnik Toyoty

Emirę GT4 napędzi 3,5-litrowa, doładowana jednostka V6 Toyoty 2GR-FE znana z drogowej wersji samochodu. Starsza wersja tego silnika ścigała się już w zeszłej dekadzie, napędzając Lotusa Evorę GTE. Do silnika będzie podpięta sześciostopniowa skrzynia biegów Xtraca, zaś cały układ napędowy ma dostarczać na koła moc równą około 400 bhp. Elementy zawieszenia dostarczy Öhlins. Cały samochód ma ważyć 1260 kilogramów – o aż 145 kg mniej niż drogowa Emira, zbliżając się do wartości charakterystycznych dla Lotusa. Moc samochodu, jego waga czy pojemność baku – nominalnie 96 litrów – podlegają regulacji w ramach BoP.

Lotus Emira GT4

Fot. Lotus Cars

Pierwsze egzemplarze Lotusa Emiry GT4 mają pojawić się w seriach GT4 już w 2022 roku. Ich liczebność będzie jednak ograniczona, przed planowanym rozszerzeniem produkcji na sezon 2023. Główną serią, w której będzie można oglądać nowego Lotusa, zostanie zatem zapewne czołowa światowa seria – SRO GT4 European Series.

ZOBACZ TAKŻE
Lotus Type 62-2 pokazuje potencjał Evory w wydaniu Radforda

Lotus Emira GT4

SilnikToyota V6T 3.5 2GR-FE
Moc silnika400 bhp (przed BoP) przy 7200 obr/min.
DoładowanieHarrop TVS 1900
Skrzynia biegów6-biegowa przekładnia Xtrac z LSD i manetkami zmiany biegów
Bak paliwa96-litrowy bak homologowany przez FIA
ElektronikaDedykowane oprogramowanie i osprzęt Motec
ZawieszenieWielowahaczowe z kolumnami Öhlins i stabilizatorami poprzecznymi
Układ hamulcowyHamulce tarczowe Alcon wspierane przez ABS Bosch Motorsport
OponyPirelli GT4 265/645×18 (przód) and 305/680×18 (tył)
ZabezpieczeniaKlatka bezpieczeństwa i systemy gaśnicze homologowane przez FIA
Długość4410 mm
Wysokość1290 mm
Szerokość1664 mm
Waga1260 kg (przed BoP)

5/5 (liczba głosów: 1)
Reklama