Na 24h Le Mans 2021 przybędą kibice. A mianowicie – pięćdziesiąt tysięcy
Po zeszłorocznym 24h Le Mans, rozgrywanym bez publiczności, kibice wrócą na Circuit de la Sarthe. Uspokajająca się w miarę postępu szczepień sytuacja pandemiczna zezwoliła ACO na powrócenie do pierwszego planu zapasowego z 2020 roku. Na jego mocy we Francji na trybuny i wewnątrz toru wejdzie pięćdziesiąt tysięcy kibiców, co stanowi dwadzieścia procent pojemności obiektu.
Każdy kibic będzie zobowiązany, po zakupieniu biletu, wyposażyć się we francuski paszport zdrowotny. Takie paszporty są wydawane od 9 czerwca osobom w pełni zaszczepionym i po przejściu testu PCR.
Badania techniczne i sesja testowa, zaplanowane na tydzień przed startem, odbędą się za zamkniętymi drzwiami. Kibice zostaną jednak wpuszczeni już 18 czerwca, na pierwszy trening weekendu wyścigowego. Ponadto, nie odbędą się w tym roku żadne koncerty oraz wydarzenia rozrywkowe.
Sprzedaż biletów dla członków ACO ruszy 17 czerwca o 10:00 CEST, zaś dla reszty kibiców – 21 czerwca o 10:00 CEST. Wstęp jest wolny dla dzieci i młodzieży poniżej 16 roku życia, przy czym dzieci ośmioletnie i młodsze maja wolny wstęp na trybuny. ACO zastrzega, że w przypadku nagłego zamknięcia Francji kibice udający się na 24h Le Mans 2021 odzyskają swoje pieniądze.
W Le Mans pojawią się też kolejne gwiazdy motorsportu
Jednocześnie ACO opublikowało kolejną wersję listy startowej na wyścig zaplanowany na trzeci weekend sierpnia. Wśród potwierdzonych składów znajduje się wiele znanych ze sportscarów i innych dyscyplin nazwisk.
Dzieki dzisiejszemu oświadczeniu poznaliśmy skład debiutującego w klasie GTE Pro zespołu HubAuto Racing. Ekipa wystawi Porsche 911 RSR19 GTE, jedno z czterech w klasie Pro. Samochód oznaczony numerem 72 poprowadzi nietypowe trio.
Niejako rolę lidera załogi obejmie zwycięzca GTE Am z 2017 roku, Dries Vanthoor. Fabrycznego kierowcę Audi w GT3 wspomogą w Le Mans dwaj debiutanci – Nick Cassidy i Heikki Kovalainen. Obaj panowie maja już dość spore doświadczenie w sportscarach, ze startami m.in. w Super GT. Kovalainen i Cassidy zdobyli zresztą tytuły klasy GT500 w tej prestiżowej japońskiej serii, odpowiednio w 2016 i 2017 roku.
Poza tym samochodem, dowiedzieliśmy się także o udziale Come Ledogara w klasie Pro. Zeszłoroczny zdobywca pole position w GTE Am, za kierownicą Ferrari 488 GTE Evo, w tym roku zasili samochód #51. Kolegami Francuza za kierownicą będą stali kierowcy AF Corse – Alessandro Pier Guidi i James Calado.
Na liście przewijają się jeszcze takie nazwiska, jak przyszłoroczny kierowca Peugeota Mikkel Jensen w Kessel Ferrari #57; Jonathan Aberdein w United Orece #32; Raffaele Gianmaria w Iron Lynx Ferrari #60; czy Dominique Bastien w Dempsey-Proton Porsche #88. Tymczasem lista rezerwowa nie uległa zmianie, i nadal zawiera cztery samochody – jedną Orecę, dwa Ferrari i jednego Aston Martina.
WEC 24 Heures du Mans wystartuje o 16:00, 21 sierpnia tego roku. Bieżąca wersja listy startowej jest dostępna tutaj.