Występ w Dane Train w 24h Spa będzie ich pierwszym od zeszłego roku
Marco Sorensen i Nicki Thiim nie mieli okazji dzielić ze sobą samochodu od zeszłorocznego finału ósmego sezonu World Endurance Championship. Planowana obrona mistrzostwa załóg GTE i mistrzostwa świata producentów GT spaliła na panewce po niespodziewanym odejściu marki z WEC. Jednak dzięki brytyjskiej ekipie Garage 59, która przyszykuje dla nich Aston Martina Vantage GT3, panowie będą mogli powrócić do wspólnego ścigania po zaledwie kilku miesiącach przerwy.
– Po niesamowitym sezonie 2019-20 w WEC, gdzie wygraliśmy mistrzostwo świata i dowieźliśmy zwycięstwo w Le Mans, cieszy mnie możliwość powrotu za kierownicę w jednym z największych wyścigów GT3 na świecie – powiedział Thiim. – Reprezentowanie Aston Martina i pokazywanie jego możliwości na torze jest dla mnie wielkim honorem. W naszej marce mamy przed sobą nowe cele, ale sprowadzają się jednak do tego samego – wygrywania – dodał.
– Spa daje nam doskonałe pole do popisu, bo będziemy się tam ścigać z najlepszymi z najlepszych. Utrzymywanie „Dane Traina” przy życiu i jazda z Rossem Gunnem dla Garage 59 także mnie cieszą. Nie mogę się doczekać jazdy w tak imponującym zespole.
Samochód mistrzów świata pojedzie w klasie Pro
Nicki Thiim nieprzypadkowo wspomniał o Rossie Gunnie. Brytyjski młodzik Aston Martin Racing będzie bowiem trzecim kierowcą załogi zgłoszonej do klasy Pro. Gunn ma za sobą już niemałe doświadczenie w GTE i GT3, zdobywając dla Aston Martina punkty w wielu seriach. W ostatnich tygodniach zaliczył zresztą świetny występ w Mid-Ohio w ramach IWSC, właśnie za kierownicą Vantage’a GT3 zespołu Heart of Racing.
Tymczasem dla samego Garage 59 tegoroczna wizyta w 24h Spa razem z Dane Train będzie powrotem po roku nieobecności. Brytyjczycy mają nadzieję od razu walczyć o czołowe pozycje w Pro, kapitalizując swoje wieloletnie doświadczenie w GT3 i wysoką jakość składów. Na pierwszą rundę tegorocznego IGTC G59 przygotowuje trzy samochody – po jednym w Pro, Pro/Am i Silver. Na ten moment jednak tylko samochód w Pro ma w pełni potwierdzony skład kierowców.
John Gaw, dyrektor Aston Martin Racing, patrzy na program Garage 59 z poczuciem pewności. – G59 jest jednym z naszych najważniejszych partnerów w motorsporcie. Od kiedy zaczęli korzystać z naszych samochodów na początku 2019 roku, odnoszą niemałe sukcesy. Przykład tego i innych zespołów jest zresztą dowodem na to, że Aston Martin posiada dobrze zbudowany program wsparcia klientów. Jesteśmy w stanie bezproblemowo dostarczać fabrycznych kierowców, inżynierów i cenne doświadczenie. Mamy nadzieję, że Spa pozwoli nam pokazać na co nas stać, gdy współpracujemy z naszymi klientami. Już niedługo pokażemy nieco więcej z naszych planów.
Total 24 Hours of Spa 2021 otworzy tegoroczny sezon IGTC po odwołaniu Bathurst 12 Hour na początku roku. Test przed wyścigiem odbędzie się 22-23 lipca. Sam wyścig zaplanowano na weekend 29 lipca – 1 sierpnia.