Podstawowym kierowcą Alpine w WEC 2021 będzie Nicolas Lapierre
Nicolas Lapierre jest jednym z bardziej doświadczonych czynnych kierowców LMP1. W przeszłości był fabrycznym kierowcą Toyoty, jednak stracił tę posadę po sezonie 2014. Zastąpił go wtedy Kazuki Nakajima. Lapierre zaś przeniósł się do LMP2, gdzie nawiązał współpracę z Signatech Alpine. Razem z francuską ekipą wygrał dwa mistrzostwa świata w klasie, a także trzy edycje 24 Heures du Mans. Ostatnie półtora roku spędził z Cool Racing w WEC, także w LMP2. Na 2021 rok Francuz ma zaplanowane – oprócz programu LMP1 – starty w European Le Mans Series.
U boku Lapierre’a zasiądzie Andre Negrão. Dla Brazylijczyka sezon 2021 w WEC spędzony z Alpine będzie debiutem w topowej klasie mistrzostw świata. Jednak Negrão ma już za sobą wieloletnie starty w serii w klasie LMP2. Jako członek programu Signatech Alpine został mistrzem świata w Supersezonie, zgarniając jednocześnie dwa zwycięstwa w Le Mans. Przy obu okazjach partnerem Negrão był zresztą Nicolas Lapierre, oraz nieobecny w składzie Alpine Pierre Thiriet.
Trio zamyka drugi Francuz, Matthieu Vaxiviére. Nazywany niegdyś nadzieją francuskiego motorsportu kierowca ma za pasem cztery lata startów w LMP2. Większość tego okresu spędził z TDS Racing, zdobywając dwa podia w ELMS i jedno w WEC. Oprócz tego Vaxiviére dwa razy z rzędu kończył 24 Heures du Mans na trzecim miejscu w klasie, a w 2019 roku dowiózł Cadillaca DPi V.R. na drugim miejscu w Twelve Hours of Sebring. Mimo stosunkowo szerokiego doświadczenia w wyścigach prototypów WEC 2021 będzie dla Vaxiviére’a pierwszą okazją do rywalizacji w samochodzie LMP1.
Samochód Alpine będzie się nazywał A480
Na potwierdzonej w zeszłym tygodniu liście startowej WEC 2021 Alpine zapisało tylko jeden samochód. Prototyp LMP1 wystawiany przez Alpine Elf Matmut będzie w istocie rebrandowanym Rebellionem R13, nazwanym teraz A480. Prototyp zbudowany przez Orecę na zamówienie Rebelliona przed Supersezonem ma pod maską czteroipółlitrowe V8 Gibsona i napęd na tylne koła. Samochód ma na koncie dwa generalne zwycięstwa w WEC, plus jedno odziedziczone po dyskwalifikacji Toyot.
Sezon World Endurance Championship 2021 rusza w ostatnich dniach marca w ramach Prologue na torze w Portimão. Pierwsza runda, 8 Hours of Portimão, odbędzie się w dniach 2-4 kwietnia.