Connect with us

Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

WEC i 24h Le Mans

Stawka WEC 2021 rośnie. Są pierwsze prywatne GTE | Akt.

WEC 2021 z każdym dniem nabiera kształtów także w klasach GTE. Codziennie dowiadujemy się o kolejnych programach, które wezmą udział w nadchodzącym sezonie mistrzostw świata. Oto najświeższe z nich.

WEC 2021 GTE
Fot. TF Sport

Aktualizacja (19.01.2021,23:00) D’Station Racing dołącza do WEC

TF Sport łączy siły z Benem Keatingiem w programie GTE Am na WEC 2021

Ekipa Toma Ferriera wejdzie do WEC 2021 jako wicemistrzowie klasy GTE Am. Po dwóch zwycięstwach na początku sezonu i solidnej, stabilnej postawie przez jego resztę Aston Martin #90 przegrał tytuł mistrzowski w klasie w ostatnich minutach kończącego sezon 8 Hours of Bahrain. Nie stało się to jednak z winy samego zespołu, a z powodu przegrzewających się hamulców – problemu, który dotknął wszystkie Astony w tym wyścigu.

W nadchodzącym sezonie WEC TF Sport wejdzie tymczasem w sojusz z Benenm Keatingiem. Amerykanin ma już doświadczenie w WEC, po sezonie 2019-20 spędzonym z Project 1. W 2021 roku Keating, uznawany za czołowego gentleman drivera w dzisiejszych sportscarach, zdecydował się zmienić obóz i opuścił ekipę wystawiającą Porsche 911 RSR. W oświadczeniu prasowym Keating nie szczędził pochwał w kierunku brytyjskiej ekipy. Jeszcze przed rozpoczęciem sezonu WEC wystartuje z nią w Rolex 24 at Daytona.

ZOBACZ TAKŻE
Aston Martin kończy fabryczny program GTE. Skąd taka decyzja?

– Jestem ogromnie podekscytowany nachodzącym rokiem – mówił Keating. – Cały program, oparty o Daytonę i WEC, złożyliśmy równolegle. Dołączenie do TF Sport i Aston Martina stanowi dla mnie okazję do osiągnięcia wielu moich celów. Zawsze dobrze mi się pracowało z Tomem Ferrierem, a po dojściu 4 Horsemen Racing jako sponsora w WEC, podjęcie decyzji nie stanowiło dla mnie problemu!

– To będzie moje siódme Le Mans, i siódme w innym samochodzie. Ten sport, ta seria i klasa są przewspaniałe. WEC jest jedynym miejscem, jakie znam, gdzie gość taki jak ja może rywalizować z najlepszymi kierowcami na świecie, i nadal mieć szanse na tytuł mistrzowski. I właśnie mistrzostwo świata będzie dla mnie ostatecznym celem na ten rok.

D’Station Racing rozszerza swój program o WEC

Japoński zespół startujący w Super Taikyu pojawi się w tegorocznym WEC. D’station Racing nawiązało współpracę z TF Sport. Do rywalizacji w mistrzostwach świata w sezonie 2021 zespół wystawi Aston Martina Vantage GTE. Samochód będzie oznaczony numerem 777, uznawanym w japońskiej kulturze za szczęśliwy. Program będzie oparty o stałych kierowców D’station – Tomonobu Fujii i Satoshi Hoshino. Wejście do WEC nie jest jednak pierwszym kontaktem zespołu z seriami ACO – D’station w tym roku po raz drugi pojedzie w Asian Le Mans Series w klasie GT.

WEC 2021 GTE

Fot. D’Station Racing

Tomonobu Fujii, szef D’station Racing: – Wejście do WEC i gwarantowany udział w 24 Heures du Mans jest dla nas zaszczytem. Uczestnictwo w mistrzostwach świata było dla nas prioytetem I celem od momentu naszego powstania. Miło jest mi współpracować z Aston Martinem, AMR, i Tomem Ferrierem. Chcę im z całego serca podziękować za ich wsparcie I ciężką pracę przy naszym programie.

Ferrari zdradziło, kto będzie reprezentował ich barwy w WEC 2021. W obu klasach GTE pojedzie łącznie siedem samochodów

Ferrari postanowiło wykorzystać kolejne już przemeblowanie w formie WEC do zrewitalizowania swojego programu GTE. AF Corse będzie zatem sprawować pieczę nad czterema z siedmiu Ferrari 488 GTE Evo w stawce WEC 2021. Pierwsze dwa to półfabryczne samochody w Pro, #51 i #52. O ile to pierwsze 488 wystartuje w niezmienionym składzie Calado/Pier Guidi, to już #52 – przemianowany z #71 – poprowadzą Miguel Molina i Daniel Serra. Trzeci kierowcy, którzy zwyczajowo dołączają przede wszystkim na 24 Heures du Mans, zostaną ogłoszeni w późniejszym terminie.

W GTE Am tymczasem zobaczymy aż pięć samochodów z wierzgającym koniem na masce. Dwa z nich wystawi także AF Corse. Ferrari #83, prowadzone przez skład pod wodzą François Perrodo, będzie bronić tytułu mistrzowskiego. Do Perrodo dołączy ponownie Nicklas Nielsen, a nowym nabytkiem w załodze zostanie Alessio Rovera – urzędujący mistrz Italian GT Endurance. #54 tymczasem poprowadzi – podobnie jak w poprzednim sezonie – załoga Fisichella/Flohr/Castellacci.

WEC 8h Bahrain

Fot. AF Corse/Twitter

Dwa samochody w GTE Am wystawi także debiutujący w WEC w 2021 roku zespół Iron Lynx. Szwajcarzy zapiszą się zresztą w historii serii, jako pierwsi wystawiając w pełnym sezonie całkowicie kobiecy skład. Znane z ELMS Iron Dames – Michelle Gatting, Rahel Frey i Manuela Gostner – poprowadzą Ferrari #85. Ich atak na mistrzostwo klasy będzie wspierać #60, także posiadający doświadczenie na europejskich torach. Drugi samochód szwajcarskiej ekipy poprowadzą Claudio Schiavoni, Andrea Piccini i Matteo Cressoni.

ZOBACZ TAKŻE
Ferrari F8 Tributo od Noviteca. Pakiet jeszcze większej fascynacji

Ostatnie Ferrari wystawi przechodzący z LMP2 włoski Cetilar Racing. Jedynym obecnie potwierdzonym kierowcą Ferrari #47 jest właściciel zespołu Roberto Lacorte. Będzie to pierwszy kontakt włoskiej ekipy z samochodem GTE, po kilu sezonach spędzonych z Dallarą P217 w niższej klasie prototypów. Oprócz programu GTE Am Cetilar będzie także widoczne jako sponsor na samochodach AF Corse w Pro.

Stawka prototypów także rośnie, ale jak na razie za kulisami

Także w LMP2 widać kolejne ruchy. Choć nie potwierdzono jeszcze tych programów, to w najbliższych dniach można się spodziewać oficjalnych doniesień od dwóch zespołów. Pierwszym z nich jest WRT. Belgijski zespół jest jednym z najbardziej utytułowanych w świecie sportscarów, i czołowym klientem Audi w GT3. Razem z niemieckim producentem ekipa Vincenta Vossa wygrała już 24 Hours of Spa czy Bathurst 12 Hour.

 

Program WRT, pierwszy w prototypach od czasu jednorazowego występu w ELMS 2016, ma być oparty o Orecę 07. Belgowie dołączą w ten sposób do większości zespołów w stawce LMP2, która po raz pierwszy od 2017 roku ma przekroczyć liczbę dziesięciu samochodów. Według najnowszych doniesień program ma potwierdzić także słowacka ARC Bratislava, wystawiając jednak Ligiera JSP217.

Lista startowa WEC 2021, i prawdopodobnie nowinki dotyczące wyglądu skróconego kalendarza, ma zostać opublikowana 21 stycznia.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama