Zaangażowanie SRO w e-sport to pierwsza tak szeroko zakrojona inicjatywa w motorsporcie
SRO GT World Challenge Europe od 2021 roku ma dostać nowy system punktacji. Francuska organizacja zauważyła, że popyt na wirtualne ściganie rośnie z roku na rok, a pandemia tylko przyspieszyła wzrost popularności tej formy motorsportu. Dlatego, jak podaje Motorsport Magazine, w nowym systemie punktacji ma się znaleźć miejsce dla e-sportu.
Choć szczegóły planu ekipy Stephane’a Ratela nie są znane, to ogólny zarys konceptu jest prosty. W rundach wirtualnych mają się ścigać profesjonaliści w barwach swoich realnych zespołów. Punkty mają się przy tym liczyć wyłącznie do klasyfikacji zespołów. Zarobione w tych rundach punkty mają mieć niewielki, ale zauważalny wpływ na klasyfikację zespołów na koniec sezonu. Celem SRO jest tu urozmaicenie rywalizacji o punkty poprzez e-sport.
SRO użyje firmowanego przez siebie produktu do organizacji e-wyścigów
Wirtualne wyścigi odbędą się w Assetto Corsa Competizione, nad którym SRO sprawuje pieczę jako tytularny sponsor. Format pozostanie bez zmian względem prawdziwego świata – jedna godzina jazdy z BoP, a także obowiązkowy pit stop. SRO celuje w opracowanie wewnętrznego systemu działania, dzięki któremu potencjalne zmiany w wyglądzie weekendu wyścigowego będą mogły najpierw zostać przetestowane w wirtualnym świecie. Stąd postawienie na znany format w pierwszych wyścigach. Jakiekolwiek zmiany musiałyby przy tym uzyskać aprobatę wszytkich zaangażowanych zespołów.
SRO obecnie czeka na feedback od swoich zespołów na temat samej implementacji pomysłu, jak i BoP. Przedstawiciel francuskiej organizacji zaznaczył, że jeżeli zajdzie taka potrzeba, BoP w e-wyścigach może różnić się od tego prawdziwego. Wskazuje to tym samym na zaufanie SRO do własnego systemu i możliwość dostosowania go do warunków wirtualnego ścigania.
Sezon SRO GT World Challenge Europe ruszy w połowie kwietnia na Monzy, miesiąc po pierwszej rundzie GTWC America.