Wejście do WEC 2021 przychodzi w dobrym okresie dla Realteam Racing
Realteam jest obecnie jedną z głównych sił w europejskiej stawce LMP3. Rok 2020 Szwajcarzy spędzili w klasie LMP3 w European Le Mans Series. Po drodze wygrali jeden z pięciu wyścigów, nocny Le Castellet 240. Ich Ligier JSP320 kończył wyścig na podium jeszcze raz w tym sezonie, zajmując drugie miejsce w 4 Hours of Portimão. Dzięki tym wynikom, wzmocnionym dwoma czwartymi miejscami w pozostałych rundach i tylko jednym DNF-em na Spa Realteam skończył sezon na wysokim trzecim miejscu w klasie.
Program WEC jest całkowicie nowym początkiem dla zespołu z Lozanny. Będzie to bowiem ich pierwszy kontakt z samochodem LMP2 w warunkach wyścigowych. Prototypem, który Realteam wybrał na swoją kampanie w mistrzostwach świata, jest Oreca 07. Samochód będzie oznaczony numerem 70, z indywidualną dla Realteam stylizacją panelu numerycznego. Program obsłuży francuski TDS Racing, znany z wieloletniego doświadczenia w LMP2 – wliczając w to własne programy wyścigowe.
Za kierownicą Oreki #70 zasiądą starzy wyjadacze wyścigów prototypów
Jedynym kierowcą, który zrobi krok w górę ze składu Realteam w LMP3, będzie Esteban Garcia. Do Szwajcara dołączą jednak dwaj doświadczeni Francuzi – Loïc Duval i Norman Nato. Duval w sezonie 2021 będzie dzielił obowiązki kierowcy Realteam w WEC z programem IWSC, gdzie jest jednym z podstawowych kierowców Cadillaca zespołu JDC-Miller. Nato zaś powróci w tym roku do stawki niższej klasy prototypów po krótkim programie LMP1 w Rebellion Racing.
Fot. Realteam Racing
Nato wyraził zadowolenie z takiego obrotu spraw. – Cieszę się, że mogłem dołączyć do Realteam Racing. Dobrze znam się z ekipą TDS, bo przejeździłem już z nimi kilka wyścigów w ELMS i WEC. Esteban ma w sobie chęć do nauki i rozwoju umiejętności, a Loïc doświadczenie, które zepnie nasz program w całość. Razem z Loïkiem pomożemy Estebanowi w gładkim przejściu z LMP3 do LMP2 bez niepotrzebnego stresu. Ważne, żebyśmy dobrze się bawili i czerpali przyjemność z walki o podia. Dlatego nie mogę się doczekać naszego pierwszego wyścigu.
Uzupełnieniem programu Realteam Racing w WEC 2021 będzie tymczasem zaangażowanie w prace nad prototypami napędzanymi wodorem. Pierwszym krokiem w tym kierunku jest pozycja Normana Nato, który został niedawno wyznaczony na kierowcę testowego prototypu Mission H24. Rozwój tego prototypu sponsoruje ACO. Ma on reprezentować odnawialne źródła energii w pokazowym programie ELMS. Docelowo ACO chce dopuścić samochody wodorowe do topowej klasy WEC w 2024 roku.
Plan LMEM zakłada rozpoczęcie sezonu WEC 2021 w Sebring w połowie marca.