Nasze profile w mediach społecznościowych

GT

Nowy samochód w seriach SRO nadchodzi. Oto Brabham BT63 GT2

Brabham BT63 to najnowszy członek klasy GT2. Samochód australijskiego producenta pojawi się na torze jeszcze w tym roku, czyli przed planowaną na 2022 r. homologacją.

Opublikowano

w dniu

Brabham BT63 GT2
Fot. Brabham Automotive

Brabham BT63 dołącza do grona samochodów GT2 jako piąty model

Pojawienie się BT63 GT2 oznacza, że Brabham zostaje piątym producentem zaangażowanym w klasę GT2. Mowa tu oczywiście o obecnym GT2, stworzonym przez SRO na potrzeby wypełnienia pogłębiającej się luki pomiędzy GT4 a GT3. Samochody GT2 charakteryzują się prostszym aero niż GT3, ale i wyższą mocą – Brabham BT63 GT2 zdaje się zatem być idealnie dopasowany do wymagań kategorii.

Brabham BT63 GT2

Fot. Brabham Automotive

BT63 jest dalekim krewnym niedoszłego samochodu GTE. Pierwotnie, po zaprezentowaniu konceptu BT62 w 2019 roku, Brabham Automotive celował w program GTE Pro w WEC na sezon 10. – 2021/22. Pandemia pokrzyżowała jednak te plany. Z programu GTE nie pozostał kamień na kamieniu, podobnie jak rozważany przez krótki czas program LMH.

ZOBACZ TAKŻE
24h Spa 2021: Iron Lynx Ferrari pokonało WRT Audi w deszczu

Zamiast niego, BT62 otrzymał drogową wersję R (od Road) i stał się niehomologowanym samochodem do trackday’ów. W ostatnich dwóch latach startował w kilku wyścigach Britcar i GT Cup w Wielkiej Brytanii, odnosząc spore sukcesy, zwłaszcza biorąc pod uwagę niskie doświadczenie producenta.

Brabham BT63 otrzyma już homologację – w klasie GT2 właśnie. Dołączy do czterech istniejących już modeli: Porsche 911 GT2 RS Clubsport, KTM X-Bowa GTX, Audi R8 LMS GT2 oraz Lamborghini Huracána Super Trofeo GT2.

Brabham BT63 GT2

Fot. Brabham Automotive

Debiut Brabhama w GT2 European Series nastąpi jeszcze w tym sezonie

Brabham nie wyjawił wielu informacji technicznych na temat BT63. Wiemy jednak, że samochód będzie ważył pomiędzy 1250 a 1300 kg. Moc jego silnika wyniesie około 600 KM. Elementy jego pakietu aero, jak splitter czy tylne skrzydło, są tymczasem wzorowane na BT62R.

Homologowany, gotowy samochód ma się pojawić w sprzedaży przed sezonem 2022. Za cenę czterystu tysięcy euro klient otrzyma samochód z pełnym wsparciem technicznym. Przed homologacją Brabham BT63 zaliczy próbny start w klasie Invitational w finale GT2 European Series na Paul Ricard. Nad debiutem samochodu będzie czuwał sam David Brabham, szef Brabham Automotive.

Brabham BT63 GT2

Fot. Brabham Automotive

Stephane Ratel w ciepłych słowach powitał nowego producenta w gronie SRO. – Z radością zapraszamy Brabham Automotive do wzięciua udziału w GT2 European Series już w październiku. Cieszy mnie także obecność Davida Brabhama, wracającego do nas po latach – tym razem z samochodem noszącym jego nazwisko. Brabham BT63 GT2 będzie doskonałym uzupełnieniem SRO GT2, i przyczyni się do jej wzrostu i sukcesu – powiedział.

Piąta i zarazem ostatnia runda sezonu SRO GT2 European Series odbędzie się w weekend 1-2 października 2021 r. na torze Paul Ricard.

ZOBACZ TAKŻE
GP Francji 1971, czyli pierwszy wyścig F1 na torze Paul Ricard

5/5 (liczba głosów: 1)

The requested resource was not found on this server.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama