Connect with us

Czego szukasz?

GT

Nowy samochód w seriach SRO nadchodzi. Oto Brabham BT63 GT2

Brabham BT63 to najnowszy członek klasy GT2. Samochód australijskiego producenta pojawi się na torze jeszcze w tym roku, czyli przed planowaną na 2022 r. homologacją.

Brabham BT63 GT2
Fot. Brabham Automotive

Brabham BT63 dołącza do grona samochodów GT2 jako piąty model

Pojawienie się BT63 GT2 oznacza, że Brabham zostaje piątym producentem zaangażowanym w klasę GT2. Mowa tu oczywiście o obecnym GT2, stworzonym przez SRO na potrzeby wypełnienia pogłębiającej się luki pomiędzy GT4 a GT3. Samochody GT2 charakteryzują się prostszym aero niż GT3, ale i wyższą mocą – Brabham BT63 GT2 zdaje się zatem być idealnie dopasowany do wymagań kategorii.

Brabham BT63 GT2

Fot. Brabham Automotive

BT63 jest dalekim krewnym niedoszłego samochodu GTE. Pierwotnie, po zaprezentowaniu konceptu BT62 w 2019 roku, Brabham Automotive celował w program GTE Pro w WEC na sezon 10. – 2021/22. Pandemia pokrzyżowała jednak te plany. Z programu GTE nie pozostał kamień na kamieniu, podobnie jak rozważany przez krótki czas program LMH.

ZOBACZ TAKŻE
24h Spa 2021: Iron Lynx Ferrari pokonało WRT Audi w deszczu

Zamiast niego, BT62 otrzymał drogową wersję R (od Road) i stał się niehomologowanym samochodem do trackday’ów. W ostatnich dwóch latach startował w kilku wyścigach Britcar i GT Cup w Wielkiej Brytanii, odnosząc spore sukcesy, zwłaszcza biorąc pod uwagę niskie doświadczenie producenta.

Brabham BT63 otrzyma już homologację – w klasie GT2 właśnie. Dołączy do czterech istniejących już modeli: Porsche 911 GT2 RS Clubsport, KTM X-Bowa GTX, Audi R8 LMS GT2 oraz Lamborghini Huracána Super Trofeo GT2.

Brabham BT63 GT2

Fot. Brabham Automotive

Debiut Brabhama w GT2 European Series nastąpi jeszcze w tym sezonie

Brabham nie wyjawił wielu informacji technicznych na temat BT63. Wiemy jednak, że samochód będzie ważył pomiędzy 1250 a 1300 kg. Moc jego silnika wyniesie około 600 KM. Elementy jego pakietu aero, jak splitter czy tylne skrzydło, są tymczasem wzorowane na BT62R.

Homologowany, gotowy samochód ma się pojawić w sprzedaży przed sezonem 2022. Za cenę czterystu tysięcy euro klient otrzyma samochód z pełnym wsparciem technicznym. Przed homologacją Brabham BT63 zaliczy próbny start w klasie Invitational w finale GT2 European Series na Paul Ricard. Nad debiutem samochodu będzie czuwał sam David Brabham, szef Brabham Automotive.

Brabham BT63 GT2

Fot. Brabham Automotive

Stephane Ratel w ciepłych słowach powitał nowego producenta w gronie SRO. – Z radością zapraszamy Brabham Automotive do wzięciua udziału w GT2 European Series już w październiku. Cieszy mnie także obecność Davida Brabhama, wracającego do nas po latach – tym razem z samochodem noszącym jego nazwisko. Brabham BT63 GT2 będzie doskonałym uzupełnieniem SRO GT2, i przyczyni się do jej wzrostu i sukcesu – powiedział.

Piąta i zarazem ostatnia runda sezonu SRO GT2 European Series odbędzie się w weekend 1-2 października 2021 r. na torze Paul Ricard.

ZOBACZ TAKŻE
GP Francji 1971, czyli pierwszy wyścig F1 na torze Paul Ricard

5/5 (liczba głosów: 1)
Reklama