Nasze profile w mediach społecznościowych

FIA WEC

Alpine przed Toyotami w 8h Portimão 2021 | Kwalifikacje

Kwalifikacje przed drugą rundą World Endurance Championship 2021 – 8h Portimão – zakończyły się zwycięstwem Alpine. Załoga #36 wyprzedziła obie Toyoty.

Opublikowano

w dniu

8h Portimão 2021 kwalifikacje
Fot. Alpine Endurance Team

Kwalifikacje do 8h Portimão 2021 upłynęły bez większych przeszkód

Dwuetapową czasówkę rozpoczęły, jak zwykle, samochody GTE. Pierwszym liderem obu klas grand tourerów został samochód z Am – #56 Project 1. Porsche 911 prowadzone przez Egidio Perfettiego wykręciło czas 1:41.134. Po dwóch minutach pobił go Christian Ried w Dempsey-Proton Porsche #77 – 1:40.954. Także samochód GTE Am wywołał jedyną żółtą flagę kwalifikacji, gdy Thomas Flohr przestrzelił dohamowanie do T8. SoR Ferrari #54 wypadło poza asfalt i w nieco pokraczny sposób wróciło na tor, rozrzucając po nawierzchni trochę żwiru.

ZOBACZ TAKŻE
Hyperthriller w Belgii: 6H Spa 2021 | Analiza

Przez żółtą flagę samochody GTE Pro nie rozwinęły skrzydeł przed drugą połową sesji. Rieda z pozycji lidera strącił dopiero na trzy i pół minuty przed końcem James Calado w Ferrari #51. Jego 1:38.359 nie utrzymało się jednak długo. Zaledwie dwadzieścia pięć sekund później Kevin Estre kwalifikujący do wyścigu Porsche #92 wykręcił czas 1:37.986. Co ciekawe, Ried zanotował na tym okrążeniu o 0,3 km/h mniejszą prędkość w pułapce od Calado. Kwalifikacje 8h Portimão 2021 kończą się zatem triumfem załóg Porsche w obu klasach GTE.

Debiut Glickenhausa z problemami na torze. Alpine szybsza od Toyot

Sesja dla prototypów wystartowała zgodnie z planem. Na pierwszy ogień wystawił się debiutujący w WEC Glickenhaus #709. Richard Westbrook przez całą nie mógł dogadać się z samochodem i wyjeździć konkurencyjnego względem reszty Hypercarów okrążenia. Ostatecznie, po krótkiej przygodnie ze zblokowaniem kół w T8 Glickenhaus wystartuje z P11, pomiędzy samochodami LMP2.

Tymczasem dobrym tempem popisało się Alpine. Po wczesnych okrążeniach, zdominowanych przez prototypy LMP2, samochód #36 wykręcił 1:30.524 w piątej minucie sesji. Ten czas utrzymał się jako P1 już do wywieszenia szachownicy. Obie Toyoty zbliżały się na tysięczne części do prowadzącego Alpine, jednak statecznie przegrały o odpowiednio 0.094 i 0.176 sekundy dla #8 i #7. Na swoim ostatnim kółku Matthieu Vaxiviere pobił jeszcze poprzeczkę, notując dla Alpine czas 1:30.364 i z tym czasem Francuzi wystartują do niedzielnego wyścigu z PP.

ZOBACZ TAKŻE
Więcej wagi i mniej mocy w BoP dla Hypercarów na 8h Portimão 2021

W LMP2 tymczasem Jota pokazała siłę. Jedyny portugalski kierowca w stawce, Antonio Felix da Costa, przejął dla #38 na wczesnym etapie prowadzenie od Robina Frijnsa w Team WRT #31. Oba samochody Jota Sport pilnowały ścisłego czoła LMP2 już do końca sesji, jednak to #28 z Tomem Blomqvistem za kółkiem okazał się być nieco szybszy. Czas 1:31.210 daje załodze #28 jeden punkt za PP w klasie, i P4 na starcie wyścigu – obok Toyoty #7.

Samochód polskiego Inter Europolu prowadził w kwalifikacjach Alex Bundle. Brytyjczyk wielokrotnie notował czasy w czołówce LMP2, w pewnym momencie ocierając się o top2. Ostatecznie mazowieccy piekarze wystartują do drugiej rundy WEC z P9, a P6 w klasie.

ZOBACZ TAKŻE
FIA WEC 2021 - gdzie obejrzeć 8H Bahrajnu? [transmisja, online, stream]

WEC 8h Portimão 2021 wystartuje jutro o 12:00 CEST. Wyniki kwalifikacji są dostępne tutaj: PROTO, GTE.

5/5 (liczba głosów: 1)

The requested resource was not found on this server.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama