Kwalifikacje do 8h Portimão 2021 upłynęły bez większych przeszkód
Dwuetapową czasówkę rozpoczęły, jak zwykle, samochody GTE. Pierwszym liderem obu klas grand tourerów został samochód z Am – #56 Project 1. Porsche 911 prowadzone przez Egidio Perfettiego wykręciło czas 1:41.134. Po dwóch minutach pobił go Christian Ried w Dempsey-Proton Porsche #77 – 1:40.954. Także samochód GTE Am wywołał jedyną żółtą flagę kwalifikacji, gdy Thomas Flohr przestrzelił dohamowanie do T8. SoR Ferrari #54 wypadło poza asfalt i w nieco pokraczny sposób wróciło na tor, rozrzucając po nawierzchni trochę żwiru.
Przez żółtą flagę samochody GTE Pro nie rozwinęły skrzydeł przed drugą połową sesji. Rieda z pozycji lidera strącił dopiero na trzy i pół minuty przed końcem James Calado w Ferrari #51. Jego 1:38.359 nie utrzymało się jednak długo. Zaledwie dwadzieścia pięć sekund później Kevin Estre kwalifikujący do wyścigu Porsche #92 wykręcił czas 1:37.986. Co ciekawe, Ried zanotował na tym okrążeniu o 0,3 km/h mniejszą prędkość w pułapce od Calado. Kwalifikacje 8h Portimão 2021 kończą się zatem triumfem załóg Porsche w obu klasach GTE.
Debiut Glickenhausa z problemami na torze. Alpine szybsza od Toyot
Sesja dla prototypów wystartowała zgodnie z planem. Na pierwszy ogień wystawił się debiutujący w WEC Glickenhaus #709. Richard Westbrook przez całą nie mógł dogadać się z samochodem i wyjeździć konkurencyjnego względem reszty Hypercarów okrążenia. Ostatecznie, po krótkiej przygodnie ze zblokowaniem kół w T8 Glickenhaus wystartuje z P11, pomiędzy samochodami LMP2.
Tymczasem dobrym tempem popisało się Alpine. Po wczesnych okrążeniach, zdominowanych przez prototypy LMP2, samochód #36 wykręcił 1:30.524 w piątej minucie sesji. Ten czas utrzymał się jako P1 już do wywieszenia szachownicy. Obie Toyoty zbliżały się na tysięczne części do prowadzącego Alpine, jednak statecznie przegrały o odpowiednio 0.094 i 0.176 sekundy dla #8 i #7. Na swoim ostatnim kółku Matthieu Vaxiviere pobił jeszcze poprzeczkę, notując dla Alpine czas 1:30.364 i z tym czasem Francuzi wystartują do niedzielnego wyścigu z PP.
W LMP2 tymczasem Jota pokazała siłę. Jedyny portugalski kierowca w stawce, Antonio Felix da Costa, przejął dla #38 na wczesnym etapie prowadzenie od Robina Frijnsa w Team WRT #31. Oba samochody Jota Sport pilnowały ścisłego czoła LMP2 już do końca sesji, jednak to #28 z Tomem Blomqvistem za kółkiem okazał się być nieco szybszy. Czas 1:31.210 daje załodze #28 jeden punkt za PP w klasie, i P4 na starcie wyścigu – obok Toyoty #7.
Samochód polskiego Inter Europolu prowadził w kwalifikacjach Alex Bundle. Brytyjczyk wielokrotnie notował czasy w czołówce LMP2, w pewnym momencie ocierając się o top2. Ostatecznie mazowieccy piekarze wystartują do drugiej rundy WEC z P9, a P6 w klasie.
WEC 8h Portimão 2021 wystartuje jutro o 12:00 CEST. Wyniki kwalifikacji są dostępne tutaj: PROTO, GTE.