Connect with us

Wirus wśród kierowców GT. 24h Nurburgring poniżej 100 samochodów

W niedzielę, po zakończeniu 24 Heures du Mans, Manthey Racing miał się spakować i pojechać do Niemiec. Plany startu w 24h Nürburgring zostały jednak przekreślone przez niespodziewane problemy.

Opublikowano

w dniu

24h Nürburgring problemy Porsche
Fot. Manthey Racing

Dziewięciu członków zespołu z pozytywnym wynikiem testów, Porsche w tarapatach

Manthey Racing jest prywatnym zespołem – przynajmniej teoretycznie. Na co dzień zajmuje się obsługą programu Porsche w GTE Pro w WEC. W zamian Olaf Manthey może używać fabrycznych kierowców Porsche w swoich ‘prywatnych” programach – jak ten na 24h Nurburgring. Klasyk obchodzi w tym roku swoje pięćdziesięciolecie, a Team Manthey jest jego nieodłączną częścią. Zespół ma na koncie wielokrotne zwycięstwa w generalce wyścigu, a Porsche 911 z tymże numerem startowym pomalowane w słynne Grello co roku sieje postrach w stawce SP9.

W tym roku miało być tak samo. Jednak we wtorek Porsche poinformowało o trzech przypadkach COVID-19 wewnątrz zespołu, wykrytych po zakończeniu 24h Le Mans. Według niepotwierdzonych źródeł wśród tej trójki znajdują się także kierowcy przypisani do rozmaitych 911 GT3 R na Nürburgringu. Samochody Manthey #911 i Frikadelli #30 natychmiast zostały wycofane z wyścigu; Frikadelli #31 wystartuje zgodnie z planem. Aż dziewięciu fabrycznych kierowców Porsche z Le Mans nie będzie się ścigać w Zielonym Piekle:

  • KCMG (#18): Richard Lietz, Patrick Pilet, Romain Dumas
  • KCMG (#19): Romain Dumas
  • Frikadelli Racing (#31): Matt Campbell, Michael Christensen, Kévin Estre
  • Falken Motorsport (#33): Thomas Preining
  • Falken Motorsport (#44): Matteo Cairoli
  • Manthey-Racing (#911): Julien Andlauer, Matt Campbell

Franz Enzinger potwierdził także wycofanie obu fabrycznych 911 RSR19 z niedzielnej rundy IWSC na Mid-Ohio. Po dodatkowym wycofaniu Scuderia Corsa Ferrari #63 (z niezwiązanych z wirusem powodów) sprowadza to stawkę wyścigu do zaledwie 24 samochodów.

KCMG i Falken koncentrują składy; Olsen, Bachler i Müller w dwóch samochodach

Programy innych klientów Porsche także zostały postawione pod ścianą. Ostatecznie szybka akcja ratunkowa zorganizowana przez producenta pozwoliła posklejać nowe składy dla samochodów wystawianych przez KCMG i Falken Motorsports. W #18 nieobecnych: Romaina Dumasa, Patricka Pileta i Richarda Lietza zastąpią Earl Bamber, Timo Bernhard i Jörg Bergmeister. Dennis Olsen będzie za to ścigał się w obu samochodach KCMG, oprócz obowiązków w #18 dzieląc #19 z Alexandre Imperatorim, Joshem Burdonem i Eduardo Liberatim.

ZOBACZ TAKŻE
Nowe Porsche 911 nie otrzyma wolnossącej jednostki

Falken wobec nieobecności Thomasa Preininga i Matteo Cairolego zdecydował się na wymieszanie składów kierowców. Przepisy 24h Nürburgring pozwalają kierowcom na start w więcej niż jednym samochodzie. Dzięki temu #33 i #44 przewiozą na pokładzie Klausa Bachlera i Svena Müllera. Będą im towarzyszyć odpowiednio: Christian Engelhart i Dirk Werner oraz Peter Dumbreck (który w Le Mans był komentatorem WEC) i Martin Ragginger.

24h Nurburgring. Audi ogranicza swoją obecność na Nordschleife, a Foxtail w ogóle się nie wybiera

Także Audi zdecydowało się wycofać samochód z 24h Nurburgring. Pierwotny plan zakładał wystawienie przez kilka fabrycznych i prywatnych zespołów aż ośmiu R8 LMS GT3. Ostatecznie na starcie stanie ich siedem. Wycofany został bowiem Phoenix #14 (TBA/Rockenfeller/Westbrook na ostatniej liście startowej z tym samochodem). Audi Sport nie wypowiedziało się na temat przyczyny tej decyzji.

Jednocześnie, mimo wycofania z listy, nadal trwają wysiłki mające umożliwić start maskotce wyścigu. Opel Manta, nazywany Foxtail od doczepionego do anteny lisiego ogona, ściga się na Nordschleife nieprzerwanie od 1998 roku. Wsparcie techniczne dla samochodu obsadzanego często przez samego Volkera Strycka zapewniał do zeszłego roku zespół Kissling Motorsport. Jednak Kissling zamknął swoje podwoje w zeszłym roku. W ten sposób skończył się czterdziestoletni rozdział historii Opla w motorsporcie. Od tego czasu Mantę wspiera m.in. Automobilklub von Deutschland. W tym roku ze względu na trudności z dostawą części na czas 15 września zespół ogłosił wycofanie się z listy startowej. O ewentualnych zmianach tego stanu rzeczy poinformujemy w zapowiedzi wyścigu.

Lista startowa 24h Nürburgring 2020 kurczy się w ten sposób do poziomu poniżej 100 samochodów. Jak na ten wyścig jest to niezwykle mała liczba startujących załóg. Najgorsze, że do startu jeszcze kilka dni – to może nie być koniec.

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama