Alpine A480 jest rebrandowanym Rebellionem R13
Alpine A480 zaczęło życie jako… Rebellion. A mianowicie Rebellion R-One, zamówiony przez Rebellion Racing u Oreki w 2013 roku. Szwajcarska ekipa szykowała się wtedy do przesiadki z przestarzałych już Loli i wykorzystania potencjału nowych w sezonie 2014 przepisów LMP1 Lights. R-One, zbudowany przez Orecę, ścigał się w barwach Rebelliona w latach 2014-2016.
Jednocześnie Oreca wykorzystała doświadczenie – i wannę – R-One’a do zbudowania Oreki 05, a później 07. Rebellion R13, zamówiony przez Rebelliona na Supersezon WEC po jednorocznym stincie w LMP2, wykorzystuje tę samą wannę. Alpine A480 jest zatem ostatnią iteracją rozbudowanej rodziny prototypów. Będzie mógł się jednak ścigać tylko do końca sezonu 2021 w ramach tzw. grandfatheringu. Od 2022 roku bowiem LMP1 w klasie Hypercar zastępują oficjalnie prototypy LMDh. Nie oznacza to jednak, że w przyszłym roku zobaczymy je na torze.
Fot. Alpine Endurance Team
Philippe Sinault, szef Alpine Endurance Team: – Od 2013 roku regularnie dowodzimy naszej skuteczności na każdym kroku, i pokazujemy swój potencjał w obronie barw Alpine na najwyższym szczeblu. Ten całkowicie nowy program wpisuje się w naszą psychikę. Zaufanie, jakim obdarzyło nas Alpine, napawa nas wielką dumą.
Rozpoczynamy nasz program w czasie, gdy cała dyscyplina znajduje się na rozdrożu. Czujemy determinację do sprawdzenia się w tych nowych warunkach. Chcemy wykorzystać szansę na zapisanie złotych zgłosek w historii Alpine i francuskiego motorsportu.
Prototyp Alpine poprowadzą dwaj doświadczeni Francuzi i Brazylijczyk
Kierowców Alpine Elf Matmut poznaliśmy już jakiś czas temu. Głównym kierowcą programu jest Nicolas Lapierre. Francuz przeszedł już do historii sportscarów dzięki swoim osiągnięciom w LMP2. Wygrał bowiem 24 Heures du Mans w wszystkich swoich podejściach w niższej klasie prototypów poza jednym, w 2020 roku. Trzy z tych zwycięstw odniósł z Alpine. Jego kolegami w załodze #36 będą Andre Negrão i Matthieu Vaxiviére, posiadający bogate doświadczenie w prototypach. Szczegóły ich karier opisaliśmy w osobnym artykule, dostępnym poniżej.
Laurent Rossi, CEO Alpine: – Motorsport jest jednym z filarów Alpine. Od naszego powrotu do wyścigów długodystansowych w 2013 roku ta przygoda przyniosła nam wiele emocji i triumfów. Po ośmiu szczęśliwych latach przyszedł dla nas czas na przejście do topowej kategorii tego sportu i rozpoczęcie nowego rozdziału.
Fot. Alpine Endurance Team
Ewolucja przepisów oferuje nam możliwość ekspresji naszej pasji, a także zademonstrowania naszej wiedzy i umiejętności w przyjaznym środowisku. Obiecuję, że będziemy dawali z siebie wszystko w każdym wyścigu, aby Alpine lśniło na szczytach światowego motorsportu.
Całą prezentację zespołu Alpine Elf Matmut Endurance Team, oraz samego prototypu Alpine A480, można obejrzeć na oficjalnym kanale Alpine w serwisie YouTube.