Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

FIA WEC

Alpine A480 zaprezentowane. To nowa broń Francuzów w WEC

Alpine pokazało dziś oficjalnie swój nowy prototyp LMP1 – A480. W tegorocznym WEC francuski producent wystawi jeden tego typu samochód w klasie Hypercar.

Alpine A480
Fot. Alpine Endurance Team

Alpine A480 jest rebrandowanym Rebellionem R13

Alpine A480 zaczęło życie jako… Rebellion. A mianowicie Rebellion R-One, zamówiony przez Rebellion Racing u Oreki w 2013 roku. Szwajcarska ekipa szykowała się wtedy do przesiadki z przestarzałych już Loli i wykorzystania potencjału nowych w sezonie 2014 przepisów LMP1 Lights. R-One, zbudowany przez Orecę, ścigał się w barwach Rebelliona w latach 2014-2016.

Jednocześnie Oreca wykorzystała doświadczenie – i wannę – R-One’a do zbudowania Oreki 05, a później 07. Rebellion R13, zamówiony przez Rebelliona na Supersezon WEC po jednorocznym stincie w LMP2, wykorzystuje tę samą wannę. Alpine A480 jest zatem ostatnią iteracją rozbudowanej rodziny prototypów. Będzie mógł się jednak ścigać tylko do końca sezonu 2021 w ramach tzw. grandfatheringu. Od 2022 roku bowiem LMP1 w klasie Hypercar zastępują oficjalnie prototypy LMDh. Nie oznacza to jednak, że w przyszłym roku zobaczymy je na torze.

Alpine A480

Fot. Alpine Endurance Team

Philippe Sinault, szef Alpine Endurance Team: – Od 2013 roku regularnie dowodzimy naszej skuteczności na każdym kroku, i pokazujemy swój potencjał w obronie barw Alpine na najwyższym szczeblu. Ten całkowicie nowy program wpisuje się w naszą psychikę. Zaufanie, jakim obdarzyło nas Alpine, napawa nas wielką dumą.

ZOBACZ TAKŻE
Co czeka WEC? Waldemar Bakuniak omawia przepisy LMH | WYWIAD

Rozpoczynamy nasz program w czasie, gdy cała dyscyplina znajduje się na rozdrożu. Czujemy determinację do sprawdzenia się w tych nowych warunkach. Chcemy wykorzystać szansę na zapisanie złotych zgłosek w historii Alpine i francuskiego motorsportu.

Prototyp Alpine poprowadzą dwaj doświadczeni Francuzi i Brazylijczyk

Kierowców Alpine Elf Matmut poznaliśmy już jakiś czas temu. Głównym kierowcą programu jest Nicolas Lapierre. Francuz przeszedł już do historii sportscarów dzięki swoim osiągnięciom w LMP2. Wygrał bowiem 24 Heures du Mans w wszystkich swoich podejściach w niższej klasie prototypów poza jednym, w 2020 roku. Trzy z tych zwycięstw odniósł z Alpine. Jego kolegami w załodze #36 będą Andre Negrão i Matthieu Vaxiviére, posiadający bogate doświadczenie w prototypach. Szczegóły ich karier opisaliśmy w osobnym artykule, dostępnym poniżej.

ZOBACZ TAKŻE
Alpine ze składem kierowców na WEC 2021. Idą duże zmiany

Laurent Rossi, CEO Alpine: – Motorsport jest jednym z filarów Alpine. Od naszego powrotu do wyścigów długodystansowych w 2013 roku ta przygoda przyniosła nam wiele emocji i triumfów. Po ośmiu szczęśliwych latach przyszedł dla nas czas na przejście do topowej kategorii tego sportu i rozpoczęcie nowego rozdziału.

Alpine A480

Fot. Alpine Endurance Team

Ewolucja przepisów oferuje nam możliwość ekspresji naszej pasji, a także zademonstrowania naszej wiedzy i umiejętności w przyjaznym środowisku. Obiecuję, że będziemy dawali z siebie wszystko w każdym wyścigu, aby Alpine lśniło na szczytach światowego motorsportu.

Całą prezentację zespołu Alpine Elf Matmut Endurance Team, oraz samego prototypu Alpine A480, można obejrzeć na oficjalnym kanale Alpine w serwisie YouTube.

5/5 (liczba głosów: 2)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama