Lista startowa WEC 8h Portimão 2021 zawiera 33 załogi
Jedną z ważniejszych wiadomości na opublikowanej dziś liście startowej do drugiej rundy mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych jest obecność Glickenhausa. Amerykański producent jako jedyny z trzech w tegorocznej klasie Hypercar ominął debiut klasy, jak i samochodów LMH, na 6 Hours of Spa. Jednak już w Portugalii zobaczymy jeden dwóch planowanych na ten sezon prototypów Glickenhausa, oznaczonych jako 007.
Samochód z numerem startowym 708 w debiucie Glickenhaus w WEC poprowadzi trio utytułowanych kierowców sportscarów – Romain Dumas, Ryan Briscoe i Richard Westbrook. Pozostali zakontraktowani kierowcy będą musieli na swoją okazję do pościgania się w klasie Hypercar poczekać do 6 Hours of Monza. Oprócz Glickenhausa w topowej klasie WEC są obecne obie fabryczne Toyoty i jedyny Alpillon, bez zmian w składach.
LMP2 tym razem bez gościnnych występów
Stawka LMP2, na Spa licząca aż czternaście samochodów, w zredukuje się do „ustawowej” jedenastki. Na wstępnej liście startowej opublikowanej dziś nie ma jednak zbyt wiele zmian personalnych, a mianowicie trzy.
Z walki o tytuł LMP2 oficjalnie wypada Felipe Albuquerque, zmuszony do obecności w Detroit Grand Prix. Jego fotel w United Orece #22 przejmie posiadający wcześniejsze doświadczenie z zespołem Szkot Paul di Resta. Oprócz Albuquerque, do walki o honory w DPi w Detroit stawi się także Renger van der Zande. Holendra w załodze #34, a więc w reprezentującym Polskę samochodzie Inter Europolu, zastąpi były kierowca Rebelliona i dwukrotny zwycięzca wyścigów ELMS – Louis Deletraz.
Ostatnią zmianą w LMP2 jest debiut Olivera Webba za kółkiem jedynego Ligiera w klasie, a wiec słowackiego samochodu ARC Bratislava #44. Webb musiał opuścić Spa ze względu na inne obowiązki, ale teraz ma pozostać w załodze już do końca sezonu.
GTE Pro in minus, GTE Am in plus
W GTE Pro zmian w zasadniczych duetach brak, ale i zaskoczenie. Mimo wcześniejszych zapowiedzi Corvette Racing nie pojawi się w Portugalii. Oznacza to, że przed Le Mans raczej nie zobaczymy już Corvette C8.R w Europie. Ostatni wyścig Olivera Gavina był zatem i ostatnim – jak na razie – wyścigiem C8.R.
Do podstawowych duetów Porsche dołączają jednak trzeci kierowcy. Ferrari tymczasem optuje za pozostaniem przy duetach w samochodach #51 i #52. Oznacza to odwrócenie dotychczasowego trendu Porsche, w którym nie wykorzystywano trzeciego fotela poza Le Mans.
W GTE Am zmiana jest jedna, i to na plus. Do podstawowej trzynastki GTE dołącza bowiem Kessel Racing z jednym Ferrari z numerem 57. Kierowcami gości najniższej klasy WEC będą: gentleman driver Takeshi Kimura, fabryczny kierowca Peugeota Mikkel Jensen i debiutujący w serii David Fumanelli.
Wstępna lista startowa WEC 8h Portimão 2021 jest dostępna tutaj. Weekend wyścigowy zaplanowano na 11-13 czerwca.