Czego szukasz?

FIA WEC

24h Le Mans 2021: Czwarty trening naznaczony dzwonem Inception Racing

Ostatni nocny trening przed 24h Le Mans 2021 zakończył się triumfem Toyoty. Kazuki Nakajima wyprzedził Nicolasa Lapierre’a w Alpine #36 i Toyotę #8.

24h Le Mans 2021 FP4
Fot. Porsche Motorsport

Nakajima wyprzedził kolegów z Toyoty #7 tuż po ustąpieniu im pola w Hyperpole

Przegrana  Hyperpole z załogą #7 nie podkopała nastrojów w broniącym zeszłorocznego zwycięstwa samochodzie #8. Kazuki Nakajima wykręcił w ostatnim, dwugodzinnym treningu przed sobotnim wyścigiem czas 3:27.994, o 0.286s szybszy od drugiego na mecie Alpilliona #36. Zdobywcy pole position, Toyota #7, zameldowała się na mecie z ponad półtorej sekundy straty do lidera. Tempem nie popisały się Glickenhausy, okupując P4 i P5 z czasami zbliżonymi do – a w przypadku #708 gorszymi od – liderów LMP2.

W samym LMP2 prym przez większość sesji wiódł G-Drive #26, budząc się z letargu na koniec treningów. Brandowana jako Aurus Oreca 07 wykręciła czas 3:31.414, i wyprzedziła samochody RTN #29 oraz United #22. Czwarte miejsce niespodziewanie zajął prototyp ekipy PR1 Mathiasen, po środowych problemach z komunikacją, które doprowadziły do zatrzymania samochodu na torze w trakcie FP2.

ZOBACZ TAKŻE
24h Le Mans 2021: Hyperpole. Triumf Toyoty i sensacja w GTE Pro

Załogi z Polakami w składach sprawiły się tymczasem nie najgorzej. Piekarze z Inter Europolu #34 zameldowali się z solidnym 3:33.209 na P9, zaś Team WRT #41 – z 3:32.324 dającym P6 pomiędzy samochodami Jota Sport. Godny uwagi był brak okrążeń przejechanych przez IDEC Sport #17, nadal naprawiany po wypadku Dwighta Merrimana z popołudniowego FP3.

Klasy GT spokojnie, ale do czasu

W GTE Pro także zabrakło jednego samochodu. Fabryczne Porsche #92, nadal w stanie rozkładu po dzwonie w Indianapolis w pierwszych minutach Hyperpole, nie pojawiło się na torze. Tymczasem na ich nieobecności skorzystał drugi fabryczny samochód i prywatne 911 od WeatherTech Racing – odpowiednio P2 i P1 w klasie, z czasem lidera 3:48.246 osiągniętym w połowie sesji. Zdobywcy pole position z HubAuto Racing #72 skończyli sesję ze sporą stratą na P5, oddzieleni od liderów murem z obu Corvette. Ferrari zamknęły stawkę, notując czasy na poziomie GTE Am.

Klasa Am dostarczyła za to jedynych emocji w stosunkowo spokojnej sesji. Jako pierwszy nabroił Thomas Flohr, obracając swoje Ferrari #54 w Dunlop i pakując się w żwir. To wywołało krótkie Slow Zone, po czym sesję kontynuowano. Tor pozostawał spokojny do ostatnich minut sesji, gdy po błędzie na kerbach w pierwszej szykanie Ford rozbiło się Ferrari #71 zespołu Inception Racing.

Kierujący Ollie Milroy do ostatnich momentów próbował ratować samochód przed wypadkiem, ale od momentu najechania na kerby był efektywnie pasażerem. Ferrari uderzyło w zewnętrzną, betonową barierę prawym tylnym rogiem, zaś impet spowodował rozległe uszkodzenia w całym tylnym pasie i zawieszeniu. Tuż po zderzeniu Millroy, który wyszedł z wypadku bez szwanku, przepraszał przez radio swój zespół. Inception dwie godziny wcześniej wywalczyło P5 w klasie na starcie do wyścigu będącym ich debiutem w Le Mans.

ZOBACZ TAKŻE
Balance of Performance w 24h Le Mans 2021. Co zmieniło ACO? (akt.)

Na tym etapie sesja została przerwana przez czerwoną flagę, i przedwcześnie zakończona. Samochód #71 powrócił do garażu na lawecie, jednak obecnie nie wiadomo, czy jego strukturalne elementy nie zostały uszkodzone. Jeżeli uderzenie naruszyło strukturę samochodu, jego rama zostanie zezłomowana. Samo Inception będzie musiało tymczasem liczyć na pojawienie się samochodu zapasowego dostarczonego przez Michelotto lub wycofać się z wyścigu.

Wyniki czwartego treningu są dostępne tutaj.

Piątek jest, tradycyjnie, dniem przerwy w Le Mans

Na piątek nie zaplanowano żadnych sesji WEC. Zgodnie z tradycją, na dzień przed wyścigiem nie są organizowane żadne jazdy związane z głównym show. Zamiast tego, w piątek swoje wyścigi pojadą: historyki w ramach Endurance Racing Legends oraz VW Fun Cup. Ta druga seria po raz pierwszy pojawi się na Circuit de la Sarthe, i pojedzie pięciogodzinny wyścig.

Na torze pojawią się także pucharówki z Porsche Sprint Challenge France. Wyścig serii odbędzie siew sobotę rano. Zaraz po nim ruszy drugi sprint Endurance Racing Legends. Po rozgrzewce WEC zaś swój drugi wyścig pojedzie Michelin Le Mans Cup.

ZOBACZ TAKŻE
FIA WEC 2022 - gdzie oglądać 24h Le Mans? [transmisja, online, stream]

24 Heures du Mans wystartuje w sobotę 21 sierpnia o 16:00 CEST.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Reklama
Reklama