Connect with us

Czego szukasz?

IMSA SportsCar

Acura jak Audi i Porsche. Potwierdziła program LMDh od 2023 roku

Acura potwierdziła dziś swoje wejście do LMDh od sezonu 2023. Japoński producent dołączył do grona potwierdzonych OEMów w kategorii, po Audi i Porsche.

Acura LMDh 2023
Fot. Wayne Taylor Racing/Twitter

Wejściem do LMDh w 2023 roku Acura przedłuży życie swojego programu prototypów

Acura wejdzie do LMDh w sezonie 2023 jako doświadczony producent. Jest bowiem stałym bywalcem wyścigów prototypów w Stanach Zjednoczonych. Pierwszy program marki w IMSA Camel GT zaczął się niedługo po jej utworzeniu w 1986 roku. Japończycy byli obecni w sportscarach regularnie przez ostatnie 35 lat, choć z przerwami. Budowali samochody GTP w IMSA, a potem LMP1 na potrzeby American Le Mans Series, a w ostatnich latach – także DPi. Razem z Team Penske operującym fabrycznym programem producenta Acura zdobyła dwa mistrzostwa kierowców DPi w IMSA Sportscar Championship.

ZOBACZ TAKŻE
Porsche rusza z globalnym programem LMDh. Debiut w sezonie 2023

Program Acury w LMDh został potwierdzony dziś po południu. W krótkim oświadczeniu wydanym przez dział prasowy producenta widać czarno na białym: Ogłaszamy kontynuację naszego programu  w topowej klasie IMSA Sportscar Championship. Ta ostatnia część jest kluczowa; Acura nie wspomniała o World Endurance Championship, w którym samochody LMDh będą dopuszczone do startów u boku LMH w klasie Hypercar. Poprzednie oświadczenia od Audi i Porsche wspomniały o WEC, a Porsche zaznaczyło nawet, że ich celem jest program globalny.

Nowy prototyp Acura opracuje razem ze swoimi zespołami DPi

Acura LMDh ma zadebiutować w 2023 roku. W prace nad nią zaangażują się Wayne Taylor Racing i Meyer Shank Racing. Obie ekipy są nowymi nabytkami producenta w topowej klasie, ale mają duże doświadczenie w sportscarach. WTR ma na koncie trzy z czterech dotychczasowych zwycięstw DPi w Rolex 24, wszystkie osiągnięte z Cadillakiem. MSR tymczasem po odejściu z wyścigów prototypów na początku zeszłej dekady skoncentrowało się na klasach GT. Od 2017 roku zespół Michaela Shanka operował fabrycznym programem Acury w GTD, ukoronowanym dwoma tytułami mistrzowskimi IMSA Sportscar w klasie.

Michael Shank jest zadowolony z dzisiejszego ogłoszenia Acury. – To dla nas świetna wiadomość. Wiemy, że samochód będzie prezentował najwyższy poziom technologii i osiągów. Pracuję z Acurą od pięciu lat i wiem, że angażują się w swoje programy jak mało który producent. Nie mogę się doczekać zobaczenia gotowego samochodu.

ZOBACZ TAKŻE
Niezbędnik 24h Daytona - wszystko, co musisz wiedzieć o tym wyścigu

Sezon 2021 IMSA Sportscar Championship, który startuje w ostatni weekend stycznia w ramach Rolex 24 at Daytona, będzie przedostatnim dla DPi. Według niepotwierdzonych jeszcze wieści DPi mają pozostać w serii do końca 2022 roku, kiedy zastąpią je prototypy LMDh.

5/5 (liczba głosów: 1)
Reklama