Nissan pozostanie w Mistrozstwach Świata Formuły E
Nissan ściga się w Formule E, aby dostarczyć globalnej publiczności emocje i radość płynącą z zeroemisyjnych samochodów elektrycznych. Marka czyni to też, by realizować cel jakim jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Japończycy zamierzają zelektryfikować ofertę całkowicie nowych samochodów Nissana do wczesnych lat 30. obecnego wieku. Wykorzystuje doświadczenie w transferze wiedzy i technologii między torem a autami drogowymi w celu uzyskania lepszych pojazdów elektrycznych dla klientów.
Starty w FE pomocne w rozwoju elektromobilności
– Wizja Nissana dotycząca samochodów wykracza daleko poza zwykłe środki transportu – powiedział Ashwani Gupta.
– Naszym celem jest projektowanie i budowanie pojazdów elektrycznych, które zmieniają sposób w jaki społeczności przemieszczają się. W naszym przypadku Formuła E pomaga nam wynieść emocje, energię i środowisko na pierwszy plan, ponieważ dostarczamy tę wizję przyszłości stale rosnącej, nowej, młodej i zróżnicowanej publiczności – podsumował dyrektor operacyjny Nissana.
We’re delighted to announce @Nissan is continuing to bring its electrification strategy to life by extending its commitment to @FIAFormulaE into the Gen3 era, as we continue to show our expertise in electric vehicles 🏎️ 🙌#NissanFormulaE #FeelElectric #IntelligentMobility pic.twitter.com/Y4odbMdTTm
— Nissan NISMO (@NISMO) March 24, 2021
W pierwszych dwóch sezonach Nissan skupił się na celach technicznych. Faza pierwsza wykorzystywała doświadczenia i naukę z modelu Leaf. Jest to najbardziej rozpoznawalny samochód elektryczny japońskiego producent dopuszczony do ruchu drogowego. W swoim debiutanckim sezonie Nissan e.DAMS był najlepszą ekipą w kwalifikacjach w mistrzostwach. Natomiast w kolejnym swoim sezonie awansowali na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.
Nissan demonstruje zaangażowanie w technologię
– Kolejna faza obejmuje transfer technologii, w której technicznie szybkie mistrzostwa pomagają zaprezentować nowe funkcje. Mają one na celu zachęcać konsumentów do kupowania ich pojazdów elektrycznych. Osiągnęliśmy świetne wyniki w pierwszych dwóch sezonach. Odnowienie naszego zaangażowania w Formułę E jest kluczowym krokiem – powiedział Tommaso Volpe.
– Uważamy jako jeden z najbardziej globalnych producentów biorących udział w mistrzostwach Formuły E, że ten sport jest doskonałą platformą do promowania naszej wiedzy w zakresie elektryfikacji. Daje on nam możliwość zademonstrowania naszego zaangażowania w bardziej zrównoważonego rozwiązania w zakresie elektromobilności – dodał dyrektor ds. globalnych sportów motorowych Nissana.