Pascal Zurlinden ostatnio zdradził kilka informacji na temat globalnego programu LMDh Porsche, który zadebiutuje w 2023 roku. Natomiast dziś zdradził na łamach serwisu Sportscar365.com, że to nie koniec nowości na 2023 rok.
Oprócz powrotu do prototypów, producent ze Stuttgartu ma także wprowadzić nowy samochód do klasy GT3. Dyrektor działu GT w Porsche potwierdza, że producent już pracuje nad pojazdem. – Zamierzamy wprowadzić nową wersję GT3 R. Oczywiście będzie to generacja 992 modelu 911. Zaś sam debiut planujemy na 2023 rok. W chwili obecnej pracujemy nad tym samochodem.
Nowa generacja dostosowana do nowych przepisów
Zurlinden – podobnie jak w przypadku LMDh – postanowił nie zdradzać zbyt wielu szczegółów a temat nowego samochodu. Jednakże wyjawił, że obecna generacja 991 będzie nadal dostępna do zakupu przez zespoły w przyszłym roku, pomimo faktu, że w 2022 roku wchodzą nowe przepisy do platformy GT3. Wspomniane regulacje zostały niedawno temu zatwierdzone przez FIA.
Inne podejście konkurentów Porsche
Na chwilę obecną BMW jest jedynym producentem, który ma potwierdzoną nową konstrukcję na rok 2022, która będzie zbudowana w oparciu o wspomniane przepisy. Bawarski producent już od dłuższego czasu testuje model M4 GT3, którym zastąpi M6 GT3. Inni producenci jak na przykład Audi, Lamborghini, Mercedes, lub Ferrari nie zamierzają budować nowego samochodu na przyszły rok. Część z nich zamierza dokonać ewolucji w ramach tzw. “Evo.” Przepisy GT3 dopuszczają jedną ewolucję samochodu w ciągu cyklu homologacyjnego każdego modelu.
Porsche – zdaniem wspomnianego portalu – może rozważyć wystawienie nowego modelu w kilku wyścigach już w przyszłym roku, rok przed oficjalnym debiutem w Daytona 24h w 2023 roku. Wówczas miałyby to być pojedyncze starty w wybranych rundach danych mistrzostw. Pozwoli on sprawdzić nową maszynę w warunkach „bojowych” zanim trafi ona do zespołów klienckich. Podobny zabieg zastosował Bentley, który wystawił Continentala GT3 w Gulf 12 hours w 2013 – rok przed oficjalnym debiutem programu fabrycznego.
Jeżeli Pascal Zurlinden dotrzyma słowa to sezon 2023 może być wielkim rokiem dla działu sportowego Porsche. Przygotowanie globalnego programu LMDh i nowego samochodu klasy GT3 jest nie lada wyzwaniem.