Nasze profile w mediach społecznościowych

Formuła E

Porsche także pozostanie w Mistrzostwach Świata Formuły E

Wczoraj Nissan, dziś Porsche – można powiedzieć wręcz, iż lawinowo kolejni producenci podpisują umowy uczestnictwa w Formule E. Nowe regulacje także zaakceptowali Mahindra oraz DS. Wbrew obawie niektórych elektryczna seria ma się dobrze.

Opublikowano

w dniu

porsche fe 2021
Fot. ABB FIA Formula E

Porsche chce być nadal częścią tego sportu

Dzięki przedłużeniu umowy z Formułą E Porsche podkreśla swoje zobowiązanie do jej filozofii. Składa tym samym fundament dla przyszłych rozwiązań mobilnych poprzez rozwój elektrycznych pojazdów wyścigowych. – Nowa generacja aut (Gen3) otwiera następny rozdział w historii Formuły E. I chcemy być częścią tego sportu. Wraz z naszym wejściem w 2019 r. przyjęliśmy wyraźne zobowiązanie. Z naszego punktu widzenia oferuje ona najbardziej konkurencyjne środowisko, aby rozwijać rozwój pojazdów o wysokiej wydajności z koncentracją na ekologii, efektywności energetycznej i zrównoważonym rozwoju. Poprzedni sezon potwierdził to pomimo ograniczeń związanych z pandemią. Naszym debiutancki sezon zakończyliśmy dwoma podiami i jednym pole position – powiedział Fritz Enzinger.

ZOBACZ TAKŻE
LMDh w kręgu zainteresowań BMW, postępy w przygotowaniach Porsche

Gen3 to będzie prawdziwa ewolucja w FE

Trzecia generacja bolidów to będzie techniczny kamień milowy w ewolucji Mistrzostw Świata Formuły E. Przyniesie korzyści pod względem wydajności i skuteczności oraz lepszej ogólnej kontroli kosztów. Wydajność znacznie wzrośnie również w porównaniu z obecnymi samochodami GEN2. W trybie kwalifikacyjnym dostępnym będzie 350 kW zamiast aktualnego 250 kW. W normalnym trybie wyścigowym otrzymają moc 300 kW (teraz 200 kW). Samochody wyposażone będą w elektryczny układ hamulcowy napędowy na wszystkie koła. Odzyskiwanie energii może być jeszcze skuteczniejsze – do 600 kW na wszystkich kołach. Porsche z pewnością wykorzysta część technologii do aut drogowych.

Formuła E wprowadzi szybkie pitstopy, gdzie pojazdy GEN3 będą ładowane z mocą aż do 600 kW. Ta innowacja nie tylko sprawi, że wyścigi jeszcze bardziej będą nieprzewidywalne. Zmniejszenie czasu ładowania jest ważnym argumentem przemawiającym za akceptacją samochodów elektrycznych jako do codziennego użytku.

ZOBACZ TAKŻE
Kolejne wyścigi Formuły E dołączyły do kalendarza. Robi się ciekawie

Nowe regulacje? Więcej nieprzewidywalności

Marka Porsche była zaangażowany w dyskusje na temat przepisów GEN3 od samego początku. – Ważne było dla nas, żeby DNA Formuły E, która sprawiło, że mistrzostwa są tak nieprzewidywalne. Zostało to zachowane.  Jednocześnie widzimy potencjał elektrycznej serii wyścigowej z punktu widzenia sportowego i technologicznego – powiedział Fritz Enzinger.

Uważamy więc to za interesujące wyzwanie, aby aktywnie kształtować pomyślną przyszłość serii. Tym samym dajemy zwiększoną możliwość rozwoju elektromobilności na poziomie globalnym. Czekamy na erę Mistrzostw Świata Formuły E – dodał wiceprezes Porsche Motorsport.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama