Kasyno, słynny nawrót, tunel – ePrix Monako i znane sekcje
Nowa nitka przygotowana na ePrix Monako Formuły E o długości 3,32 km przyniesie nowy rodzaj rywalizacji. W pełni elektryczne samochody pojadą podobnie jak Formuła 1 po pierwszym zakręcie w Sainte Devote. Nitka zawiera słynne zakręty takie jak Casino Square, Mirabeau, nawrót Grand Hotel i Portier. Kierowcy będą mieli okazję również pojechać w słynnym tunelu. Wzrost osiągów i zasięgu samochodów w erze Gen2 umożliwił Formule E powrót do Księstwa Monako. Wprowadzić do uużycia dłuższy układ toru.
Byli mistrzowie Sebastien Buemi i Jean-Eric Vergne zwyciężali Monako, a Szwajcar jest najbardziej utytułowanym kierowcą Formuły E na ulicach Monako. Zwyciężał tam dwukrotnie. Tegoroczna edycja to będzie czwarte w historii ePrix Monako, gdyż impreza znajduje miejsce w kalendarzu co dwa lata. Tor z homologacją FIA będzie się składał z innego profilu Sainte Devote, dokładnie takiego jaki powstał w 1929 roku. Zmiana dotyczy również układu szykany po tunelu.
Zmiany były konieczne, ale pasują do historii toru
– Cieszę się, widząc Mistrzostwa Świata Formuły E w Księstwie Monako. W DNA serii jest rywalizacja na torach ulicznych, a to jeden z najbardziej znanych torów na świecie. Ta dyscyplina ma swoją własną tożsamość, dlatego wspólnie z Formułą E i ACM zaprojektowaliśmy nitkę, która pasuje do jej specyfiki – powiedział Prezes FIA, Jean Todt.
NEWS: Formula E, @FIA and @ACM_Media reveal new track layout for Monaco E-Prix.
Read more 👉 https://t.co/if3Nz45HfS#MonacoEPrix pic.twitter.com/xxNblDC91u
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) April 16, 2021
– Udział w wyścigu Formuły E na dłuższej wersji toru będzie kolejnym wielkim kamieniem milowym w Mistrzostwach Świata Formuły E. Pod wieloma względami ten tor jest stworzony dla naszej serii. Jest to szybki i wąski tor uliczny, który przyniesie wiele okazji do wyprzedzania i naprawdę zmusi do lepszego zarządzania energią na ostrych podjazdach i szybkich odcinkach. FIA i ACM pozwalają nam ścigać się na zakrętach przesiąkniętych tradycją sportów motorowych i jesteśmy zaszczyceni, że Formuła E będzie tworzyć własną historię już 8 maja – powiedział Alberto Longo, współzałożyciel i dyrektor generalny Formuły E.
Christian Tornatore nie ukrywał, że jest świadom wyzwania, jakie stoi przed organizatorami.
– Zorganizowanie trzech weekendów wyścigowych w przeciągu jednego miesiąca będzie dla nas wszystkich nowością. Strona logistyczna była złożona, ale zarządzanie nią nie było niemożliwe! Z powodu nowych ograniczeń, musieliśmy rozpocząć budowę toru wcześniej niż zwykle. Istotnie prace ruszyły pod koniec lutego zamiast 15 marca. Następnie zintegrujemy aspekty techniczne na torze i wokół niego, wymagane przez każdą serię wyścigową, która będzie się u nas ścigać – powiedział komisarz generalny ACM.