Nasze profile w mediach społecznościowych

Formuła E

EPrix Walencji I – dramaturgia, jakiej Formuła E jeszcze nie widziała

Nikt się nie spodziewał, że pierwsze ePrix Walencji przyniesie aż tyle emocji. Kontrowersji dodaje zasada redukcji energii za każdą minutę neutralizacji. Ich było na tyle dużo, że w końcówce doszło do wielu zwrotów akcji, które trudno było przewidzieć.

Opublikowano

w dniu

eprix walencji sobota podium
Fot. ABB FIA Formula E World Championship

EPrix Walencji I – końcówka pełna kontrowersji

Nyck de Vries wygrał pierwszy wyścig o ePrix Walencji w jednej z najbardziej szalonych rywalizacji w historii Mistrzostw Świata Formuły E. Na podium znaleźli się także Nico Mueller i kolega Holendra z zespołu Mercedesa – Stoffel Vandoorne. Zarządzanie energią ma kluczowe znaczenie dla wyścigów elektrycznej serii. Deszczowy wyścig na torze Circuit Ricardo Tormo przyniósł aż pięć wyjazdów samochodu bezpieczeństwa. Starannie obliczone strategie zarządzania energią przez zespoły nic nie dały, wyścig trwał dłużej niż przewidywano. 

ZOBACZ TAKŻE
EPrix Monako 2021 - nowa konfiguracja toru już niebawem

EPrix Walencji I i najlepszy kierowca: Nyck de Vries

Holender ma co świętować z racji sobotniego wyniku w ePrix Walencji. Naciskał mistrza serii – Antonio Felixa da Costę, ale to redukcja energii pomogła osiągnąć taki wynik. Prowadzenie objął dopiero pod koniec i istotnie zasłużył na zwycięstwo. Niezaprzeczalnie trzeba pochwalić kierowcę Mercedesa za upór oraz zarządzanie energią. Przyniosło mu to także prowadzenie w klasyfikacji generalnej.

Największe zaskoczenie: Podium Nico Muellera

Co on w ogóle robi na podium? To pytanie rozbrzmiewa na ustach kibiców i dziennikarzy. Dawno już nie było kierowcy amerykańskiego zespołu w czołowej trójce wyścigu. Nico Mueller świetnie wykorzystał zamieszanie z redukcją energii. Zmagazynował jej więcej i opłaciło mu się to na tyle, iż niewątpliwie zasłużył na to miejsce, na którym finiszował. Reprezentant Dragon/Penske bronił się także przed drugim kierowcą Mercedesa – Stoffelem Vandoorne.

ZOBACZ TAKŻE
ABB Formula E i FIA prezentują plany na przyszłość

Wydarzenie dnia: Brak energii pod koniec wyścigu

MINI Electric Pacesetter to utrapienie, a dla wielu zbawienie sobotniego wyścigu. Kilkukrotny wyjazd samochodu bezpieczeństwa spowodował sporą redukcję energii. Kiedy Bruno Correia (kierowca tegoż pojazdu) zjechał z toru po ostatnim wydarzeniu wyścig stał się sprintem trwającym dwa okrążenia. Jednak przy takich okolicznościach wielu wyliczyło, że tylko garstka kierowców wyglądała jakby miała wystarczająco dużo energii, aby dotrzeć do mety. Te osoby nie pomyliły się i ostatecznie sklasyfikowano jedynie dziewięciu kierowców.

Największe rozczarowanie: Sebastien Buemi i Max Guenther

Pomimo kontrowersyjnej zasady i zamieszania pod koniec wyścigu to nie to przyniosło największe rozczarowanie wyścigu. Pierwsze ePrix Walencji będą chcieli zapomnieć Buemi i Guenther. Obaj jechali po solidne punkty kiedy to zarówno jeden jak i drugi przedwcześnie zakończyli rywalizację. Szwajcar odpadł w wyniku kolizji co skutkowało jednym z kilku wyjazdów samochodu bezpieczeństwa. Niezwykle trudne warunki powodowały, że kierowcy musieli walczyć nie tylko z rywalami. Dawała się mocno we znaki także znacznie ograniczona przyczepność.

EPrix Walencji I i klasyfikacje generalne po wyścigu

Emocje opadły? Raczej szybko to nie nastąpi, bo jutro kolejna dawka zmagań o ePrix Walencji na tym samym obiekcie. Jak zatem prezentują się klasyfikacje generalne po tym chaotycznym wyścigu? Nyck de Vries i Stoffel Vandoorne są nowymi liderami tabeli dotyczącej kierowców. Pierwsza czwórka jednak mieści się w zaledwie czternastu punktach. Jeśli podtrzyma się nieprzewidywalność, to szykują się nam emocje do ostatnich minut sezonu. Klasyfikacja zespołowa przyniosła nie tylko awans na pozycję lidera dla Mercedesa, ale i znaczny skok Dragona/Penske. Amerykańska ekipa zostawiła za sobą rywali, którzy niejednokrotnie świętowali zwycięstwa czy podia. 

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama