Kwalifikacje 4h Le Castellet 2021 w GTE nieoczekiwanie wygrało TF Sport
Sobotnia pogoda na południu Francji dopisała. Samochody GTE wyjechały na tor zgodnie z planem i rozpoczęły czasówkę w pełnym słońcu. Liderem klasy po pierwszych pomiarowych kółkach zostało Proton Porsche #77. Samochód prowadzony przez Gianmarię Bruniego wykręcił czas 1:52.299, pięć tysięcznych szybszy od Rossa Gunna w TF Astonie #95. #77 mimo podkręcenia tempa na drugim kółku zjechał do boksów, po czym został przebity przez bliźniaczy #93 Jaxona Evansa.
Czas 1:51.944 utrzymał się niemal do końca sesji, wobec bezskutecznych ataków reszty stawki. Ostatecznie na swoim ostatnim podejściu #95 przebił jednak czas Protona, zdobywając PP z czasem 1:51.824. Przegranym czasówki może się czuć lider klasy, Iron Lynx Ferrari #80. Dwa usunięte przez limity toru czasy nie dały Miguelowi Molinie szansy na zarobienie kolejnego punktu do tabeli sezonowej.
Sesja LMP3 padła łupem DKR Engineering
Sesja LMP3 rozpoczęła się, tradycyjnie już, sporą kolejką wyjeżdżajacą na tor w tym samym czasie. W Inter Europol Ligierze #14 za kierownicą pojawił się Mateusz Kaprzyk, zaś w #13 – Ugo de Wilde. Pierwszym liderem klasy po okrążeniu wyjazdowym został Laurents Horr w DKR Duqueine #4, wykręcając 1:49.035. Garrett Grist w Virage Ligierze #20 uplasował się tuż za nim, jednak szybko spadł na P4 po okrążeniach #13 i #2.
Przez kolejne kilka minut toczyła się zażarta walka o pierwszy rząd. Samochody United, Inter Europolu i DKR wymieniały się na czole stawki. Ostatecznie górą okazał się DKR z czasem 1:48.440. Na sam koniec sesji Nielsen Ligier #7 zdążył jeszcze wpaść w tarapaty, uszkadzając lewą część przodu na wysokim krawężniku. Wynik – P10 na starcie dla jednego z czołowych samochodów poprzednich sezonów LMP3.
Kwalifikacje do 4h Le Castellet 2021 wygrał G-Drive #26
Niewiele zabrakło do tego, aby Phil Hanson spowodował wypadek w ósmym zakręcie chwilę po rozpoczęciu sesji. Jednakże Brytyjczyk zdołał opanować swoją Orecę. Jednakże chwilę później doszło do jakiegoś problemu technicznego w #37 Cool Racing. Samochód zatrzymał się na chwilę na torze i wywołał tym samym czerwoną flagę w połowie sesji. W tym czasie na pierwszym miejscu widniała załoga United Autosports #22 z czasem 1:42.8. Co ciekawe, wspomniana #37 zdołała wrócić do pit lane o własnych siłach.
Jednakże po wznowieniu sesji mieliśmy festiwal fioletowych sektorów. Najpierw prowadzenie przejął Nyck De Vries w G-Drive #26. Potem drugi czas wykręcił Nicolas Lappiere. Zaraz potem na metę wpadł Louis Deletraz wykręcił czas dający mu pierwsze pole startowe. Jednakże na ostatnim okrążeniu pokonał go Nyck De Vries z czasem 1:42.166. Deletraz finalnie zakwalifikował się drugi.
W drugim rzędzie znalazł się United #22 i załoga Cool Racing #37, która wcześniej wywołała nam czerwoną flagę. Drugi rząd należy do IDEC Sport. Natomiast jutro z czwartej linii ruszy United #23, obok którego znajdzie się zdobywca Pole Position z Red Bull Ringu czyli Racing Team Turkey.
Wyniki kwalifikacji są dostępne tutaj.
Specyficzna sytuacja po sesji Michelin Le Mans Cup
Pole position do wyścigu MLMC w LMP3 zdobył Cool Ligier #37, który zatrzymał się na torze pod koniec sesji trzymając najszybszy czas w garści. To wywołało czerwoną flagę, po której kierowcom zostały cztery minuty do końca. Po wznowieniu atak na pierwsze pole startowe przypuściły załogi Phoenix Racing i Rinaldi Racing. Jednakże nie były one w stanie przebić 1:51.25 w wykonaniu szwajcarskiego zespołu.
W pierwszej szóstce klasy znalazła się załoga #16 Team Virage – tuż za drugim samochodem Cool Racing. Druga załoga jeżdżącej pod polską flagą ekipy zdobyła dwunaste pole startowe na dwadzieścia sześć prototypów w klasie.
W GT – podobnie jak do tej pory w GTE w ELMS – mieliśmy dominację Iron Lynxa. Rino Mastronardi popisał się czasem 1:55.587, które dało mu pole position w klasie z przewagą 0.6 sekundy nad załogą Herberth Motorsport. Co ciekawe – pomiędzy tymi samochodami znalazł się jeden prototyp LMP3 zespołu United Autosports.
Wyścig wystartuje dziś o 16:30 i potrwa – jak zwykle w MLMC – dwie godziny. Link do transmisji znajduje się tutaj.