Connect with us

Czego szukasz?

IMSA SportsCar

IMSA SportsCar: Dramat BMW i szczęście Corvette w Wirginii

Corvette jest o krok od tytułu w GTLM mimo wyjątkowej ofensywy Porsche. W GTD walka o wygraną i o podium trwała do samej mety.

IMSA Virginia 2021 dramat BMW
Fot. Michelin Racing USA

Walka w GTLM nie była taka oczywista mimo zwycięstwa Corvette

Tommy Milner i Nick Tandy w Corvette #4 wygrali Michelin GT Challenge na Virginia International Raceway. Jednakże samo zwycięstwo nie było tak oczywiste. Silną opozycję jak zwykle stanowiła bliźniacza załoga #3 z Antonio Garcią i Jordanek Taylorem, która walczyła z #4 o prowadzenie po starcie na mokrej nawierzchni. Mocne tempo pokazało dziś także Porsche WeatherTech Racing. Gdy Cooper McNeil prowadził Porsche #79 to ta załoga borykała się z pewnymi problemami. Wówczas zespół zdecydował o ściągnięciu samochodu do alei serwisowej po 20 minutach. Wówczas za kierownicą zasiadł Kevin Estre. W drugiej połowie wyścigu ten zawodnik pokazał się zarówno z lepszej jak i z gorszej strony.

ZOBACZ TAKŻE
BMW i Dallara ogłaszają partnerstwo przy budowie M Hybrid V8

Francuz z jednej strony po jedynym restarcie zdecydowanie naciskał obydwie Corvetty. Ich opony były gorzej przygotowane niż te w samochodzie Porsche. Na godzinę przed końcem Estre walczył o drugie miejsce z Antonio Garcią i był w stanie utrzymać się przed Hiszpanem. Niestety na czterdzieści minut przed metą fabryczny kierowca Porsche popełnił błąd. Ten skończył się uderzeniem w bandę. Na szczęście jego samochód nie uległ poważnym uszkodzeniom, ale ten incydent przekreślił szanse załogi na zwycięstwo w wyścigu. Jednakże WeatherTech Racing nadal liczy się w walce o tytuł w klasie GTLM. Do końca sezonu 2021 zostaje tylko wyścig Petit Le Mans. Jednakże wtedy #79 potrzebuje zwycięstwa i nieukończonych finałowych zawodów przez obydwie Corvetty.

ZOBACZ TAKŻE
Czy LMDh od Audi pojawi się w IWSC? Wygląda na to, że niekoniecznie

Dramat BMW i zacięta końcówka w GTD

Rywalizacja w drugiej klasie GT była zacięta do samego końca wyścigu. Przez większą część wyścigu prowadzili Bill Auberlen i Robby Foley w BMW #96 Turner Motorsports. Ta załoga wydawała się być niepokonana i oddawała prowadzenie jedynie na czas postojów w alei serwisowej. Gdyby BMW wygrało w stanie Wirginia to mogłoby zdecydowanie poprawić swoje szanse na walkę o tytuł w GTD. Niestety na piętnaście minut przed końcem Aurelien zaliczył kolizję z Garcią. Wtedy też  BMW przebiło oponę i załoga ukończyła wyścig na końcu stawki.

Taki obrót spraw zdecydowanie pomógł Zachariemu Robichonowi i Laurensowi Vanthoorowi z #9 Pfaff Porsche, które wygrało wyścig po starcie z końca stawki. Jednakże ich zwycięstwo nie było tak pewne nawet po wspomnianej kolizji, ponieważ w ostatnich minutach zbliżał się do nich Bryan Sellers w #1 Paul Miller Lamborghini. Zwycięstwo #9 Pfaff nad Sellersem i Snowem smakuje tym lepiej, że obydwie te ekipy walczą o tytuł w GTD.

Warto pochwalić „pechowców sezonu 2021”

Podium uzupełnili Aaron Telitz i Jack Hawksworth w Lexusie #12, którzy do końca odpierali ataki Trenta Hindmana i Patrika Longa w Porsche #16 Wright Motorsports. Wypada wyróżnić to podium, ponieważ to jest jeden z lepszych występów ekipy Vassera Sullivana. Niestety ten zespół w tym sezonie zmaga się z problemami niezawodnością i często traci szanse na tego typu wyniki. Pierwszą piątkę uzupełnili Roman De Angelis i Ross Gunn w Astonie Martinie Heart of Racing. Ta załoga walczyła o prowadzenie w klasie GTD w pierwszej godzinie zawodów, ale na mecie musieli się zadowolić piątym miejscem.

ZOBACZ TAKŻE
Lamborghini coraz bliżej potwierdzenia programów LMDh i GTD Pro

Finał sezonu już za miesiąc

Do końca sezonu IMSA WeatherTech SportsCar Championship pozostał tylko jeden wyścig. Jest to Petit Le Mans, które odbędzie się 13 listopada i wyłoni mistrzów w klasach DPi, LMP2, LMP3, GTLM i GTD. Dodatkowo ten wyścig będzie także ostatnim w historii serii, w którym wystartuje klasa GTLM. Natomiast swój ostatni start w historii sportscarów zaliczy BMW M8 GTE. W walce o tytuł w GTD liczy się Porsche Pfaff, Paul Miller Lamborghini, Heart of Racing i Wright Motorsports.

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama