Czego szukasz?

Załóż konto w Betfan!

Testy nowych samochodów

TEST | Škoda Kamiq 1.5 TSI 150 KM DSG Style – idealny kompromis

Škoda Kamiq jest już na rynku od 2019 roku i sprzedaje się całkiem nieźle. Mały crossover segmentu B posiada sprawdzone rozwiązania mechaniczne oraz jest bardzo funkcjonalny jak na swoje rozmiary. Do tego jest rozsądnie wyceniony. Jak spisała się jedna z jego bogatszych wersji w naszym teście? Odpowiadamy.

Škoda Kamiq 1.5 TSi z przodu
Fot. Michał Nowak

Škoda Kamiq 1.5 TSI 150 KM DSG Style: Ogólne wrażenia

Pierwszą rzeczą, która się rzuca w oczy są przedzielone reflektory z przodu, których wygląd jest kwestią gustu. Górna ich część łączy się ze średnich rozmiarów grillem, który posiada chromowany akcent dookoła. Cała bryła samochodu ma regularne kształty, dzięki czemu zachowała wysoki poziom funkcjonalności. Jedynymi urozmaiceniami poza przodem są dwa przetłoczenia, które ciągną się przez boczną cześć auta, dodając więcej dynamiki do ogólnego wyglądu. Tył auta ma wcięcie na klapie bagażnika tuż nad tablicą rejestracyjną. Ogólna sylwetka auta prezentuje się dobrze. Jest dość neutralna, ale w aucie tego segmentu to bardziej zaleta niż wada. W końcu nie każdy klient oczekuje ekstrawaganckiego designu i są też tacy, którym zależy na bardziej klasycznym wyglądzie. Dobre wrażenie wizualne dopełnia czerwony lakier metalizowany (dopłata 4700 zł) oraz 18-calowe aluminiowe felgi (dopłata 2300 zł).

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Skoda Enyaq iV 80 srogą zimą. Pozytywne zaskoczenie

Wnętrze i funkcjonalność

Deska rozdzielcza jest prosta i czytelna a przy tym elegancko zaprojektowana. Na szczęście twórcy nie poszli popularną dziś modą wstawiania wszędzie paneli piano black. Są one bowiem obecne jedynie w tunelu środkowym przy skrzyni biegów. Na desce zastosowano szarą wstawkę z aluminium. Na pewno lepiej przetrwa ona próbę czasu i nie będzie po niej widać aż tak różnego rodzaju zabrudzeń. Oczywiście są do wyboru także inne kolory. Ekran multimedialny trochę wystaje i nie jest idealnie wkomponowany w deskę jak ma to miejsce w nowszych modelach z koncernu Volkswagena. Trochę dziwne pierwsze wrażenie może zrobić zaledwie dwuramienna kierownica, ale po krótkim czasie da się do niej przyzwyczaić. Poza tym za dopłatą można sobie zamówić wersję trójramienną. Nasz egzemplarz miał częściowo skórzaną tapicerkę w kolorze beżowym, która znacznie rozjaśniała i ożywiała wnętrze auta.

Škoda Kamiq 1.5 TSI wnętrze

W środku jest bardzo przestronnie, zarówno z przodu jak i z tyłu. Przy rozstawie osi wynoszącym trochę ponad 2,6 m udało się wygospodarować bardzo dużo miejsca, szczególnie z tyłu. Przy optymalnie ustawionym fotelu dla kierowcy o wzroście 180 cm druga osoba z tyłu o tym samym wzroście ma jeszcze bardzo duży zapas miejsca na nogi jak i nad głową. Dodatkowo pasażerowie na tylnej kanapie mają do dyspozycji całkiem spory podłokietnik. Kieszenie w drzwiach są średnich rozmiarów. Poza tym do dyspozycji mamy mały schowek w podłokietniku z przodu, który jest regulowany oraz całkiem spory od strony pasażera. W tunelu środkowym mamy także dwa cupholdery. W tunelu środkowym pozostawiono klasyczną dźwignię hamulca ręcznego.

Bardzo praktyczną rzeczą, o której należy wspomnieć są plastikowe osłony, które wysuwają się na krawędziach drzwi podczas otwierania, co zapobiega obiciu rantów.

Bagażnik

Duża przestrzeń w tylnym rzędzie siedzeń została wygospodarowana kosztem bagażnika. Jak na standardy, do których przyzwyczaiła nas Škoda, nie imponuje on swoimi rozmiarami i posiada jedynie 400 l pojemności. Na plus należy dodać, że ma on regularne kształty. Istnieją dwie opcje zagospodarowania podłogi bagażnika. Można zamówić przegrodę, dzięki której podłoga będzie równa z progiem załadunkowym, a pod nią będzie znajdować się schowek na mniejsze rzeczy. Druga opcja to brak przegrody i schowka, jednak wtedy podstawowa przestrzeń bagażnika ulega zwiększeniu.

Škoda Kamiq: Dane techniczne i właściwości jezdne

Pod maską znajdziemy dobrze znany silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM i 250 Nm. Jest on połączony z równie sprawdzoną 7-biegową skrzynią DSG. Osiągi i elastyczność silnika są na bardzo dobrym poziomie i bez problemu radzą sobie z 1300-kilogramowym autem.

Škoda Kamiq 1.5 TSI tył

Kamiq jak na crossovera segmentu B prowadzi się bardzo pewnie. Najlepiej sprawuje się w warunkach miejskich, do których został stworzony, jednak okazuje się także bardzo dobry poza nimi. Kompaktowej Škodzie nie straszne są dłuższe trasy, nawet te przy wyższych prędkościach. Zawieszenie zapewnia odpowiedni komfort, ale przy okazji jest wystarczająco precyzyjne. Na tłumienie nierówności duże znaczenie ma także to, jaki będziemy mieli rozmiar kół i profil opon, ale nawet przy 18-calowych felgach było dobrze. Auto nie ma też dużych tendencji do przechylania się, co na pewno jest plusem. Układ kierowniczy jest precyzyjny i przekazuje wystarczającą ilość informacji do kierowcy. Jedyną rzeczą, która by mogła być trochę lepsza jest układ hamulcowy. Oczywiście do miasta wystarcza, jednak w trasie, gdy podróżujemy większymi prędkościami przydałoby się coś bardziej wydajnego.

Multimedia i ich obsługa

System multimedialny jest dobrze znany z pozostałych modeli grupy Volkswagena. Jest prosty, przejrzysty i działa dość sprawnie. Kamiq nie posiada także zbyt wielu dodatkowych opcji jak wyższe modele, więc jest też bardzo prosty w obsłudze. Odnalezienie się w nim nie zajmie wiele czasu. Na konsoli środkowej większość opcji obsługujemy poprzez przyciski dotykowe. Zawsze mamy opcję obsługi rzeczy potrzebnych nam podczas jazdy poprzez przyciski fizyczne na kierownicy. Mapę nawigacji możemy przerzucić sobie w miejsce cyfrowych zegarów za kierownicą, a w nocy możemy wyłączyć ekran środkowy, aby nas nie oślepiał.

Škoda Kamiq 1.5 TSI 150 KM DSG Style: Wyposażenie

Testowana przez nas wersja Style jest prawie najwyżej wyposażoną opcją i od wyżej klasyfikowanej odmiany Monte Carlo różni się głównie innymi dodatkami stylistycznymi.

Škoda Kamiq 1.5 TSI przód

Wersja Style w stosunku do niższych wersji posiada dodatkowo m.in.: tylne światła Full LED z dynamicznymi kierunkowskazami, czujniki parkowania przód i tył, tempomat, system bez kluczykowy, radio Bolero z ekranem o przekątnej 8 cali, dwa gniazda USB-C, dwustrefową klimatyzację automatyczną, podgrzewane fotele z przodu, przyciemnione tylne szyby czy elektryczne szyby z tyłu. Nasz egzemplarz dodatkowo miał już wcześniej wspomniane 18-calowe felgi. Standardowe mają bowiem 17 cali.

Spalanie

Auto na przestrzeni całego testu okazało się być bardzo ekonomiczne. Podczas jazdy na trasie poniżej 100 km/h udało się zejść bowiem do poziomu 5,8 l/100 km. W warunkach miejskich należy liczyć się ze spalaniem w przedziale 8-9 l/100 km. Można je trochę zmniejszyć poprzez korzystanie z systemu start-stop, lecz nie każdy jest zwolennikiem tego rozwiązania. Na trasach szybkiego ruchu osiągniemy poziom rzędu 6,5-7 l/100 km. Podczas całego testu w cyklu mieszanym średnie spalanie według wskazań komputera wyniosło 7,1 l/100 km. Przy zbiorniku, który ma 55 l pojemności, przy średniej uzyskanej podczas testu udało się zrobić prawie 700 kilometrów na jednym baku, co jest bardzo dobrym rezultatem.

Kamiq - fotele

Ile kosztuje?

Ceny zaczynają się od 76 300 zł i dotyczą one podstawowej wersji wyposażenia Active z silnikiem 1.0 TSI o mocy 95 KM połączonym z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Najdroższa wersja Monte Carlo z silnikiem 1.5 TSI i 7-biegową skrzynią DSG kosztuje natomiast od 111 350 zł. Oczywiście auto można jeszcze doposażyć w różne dodatki z opcji dodatkowych czy akcesoria co w maksymalnej konfiguracji może nam podnieść cenę nawet do 160 000zł. Nasz testowany egzemplarz to wersja Style z silnikiem 1.5 TSI 150 KM oraz skrzynią DSG. Jego ceny zaczynają się od 108 550 zł. Nasza wersja testowa razem z dodatkowym wyposażeniem kosztowała natomiast 120 750 zł.

ZOBACZ TAKŻE
Skoda pokazała dwa kolejne elektryki. 300 KM w Enyaqu RS iV

Podsumowanie: Škoda Kamiq 1.5 TSI 150 KM DSG Style

Škoda Kamiq 1.5 TSI 150 KM DSG STYLE
  • Stylistyka
  • Przestronność
  • Jakość materiałów
  • Wyposażenie
  • Multimedia
  • Komfort użytkowania
  • Przyjemność z jazdy
  • Silnik i napęd
  • Skrzynia biegów
  • Ekonomia i ekologia
  • Bezpieczeństwo
  • Cena w stosunku do jakości
4.3

Podsumowanie

Škoda Kamiq to udane auto, które sprawdzi się zarówno w mieście jak i poza nim, szczególnie w wersji z silnikiem 1.5 TSI. Funkcjonalność jest na wysokim poziomie. Ilość miejsca w środku jest bardzo duża i wystarczy do komfortowego podróżowania dla czterech osób. Wyposażenie w tej wersji jest dość bogate jak na segment B, a do tego istnieje sporo dodatkowych opcji, które można jeszcze dodać. Dynamika jednostki napędowej i praca skrzyni biegów jest więcej niż zadowalająca a przy tym trzyma dobry poziom ekonomii. System multimedialny jest prosty w obsłudze i działa wystarczająco sprawnie. Jedynymi rzeczami in minus są trochę mała pojemność bagażnika oraz układ hamulcowy, który mógłby być nieco bardziej wydajny. Poza tym to auto jest kompletne i do bólu poprawne w każdym aspekcie. Bardzo dobry wybór dla konserwatywnego kierowcy, który szuka uniwersalnego auta w kwocie nieco ponad 100 tys. zł.

Galeria: Škoda Kamiq 1.5 TSI 150 KM DSG Style

4.6/5 (liczba głosów: 5)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama