Czego szukasz?

Samochody

Audi A6 III (C6) – silniki, wersje, najpopularniejsze usterki, awarie, opinie, wady i zalety

Audi A6 III generacji (C6) to samochód z pogranicza luksusowej półki. Jego bogate wyposażenie i elegancki design stawiają go wysoko na rynku aut używanych. Jednak jakie są zalety i najczęstsze usterki tego samochodu? Porównujemy najkorzystniejsze wersje silników i ostrzegamy przed awaryjnymi modelami.

Audi A6 III C6

Informacje ogólne i historia Audi A6 III (C6)

Audi A6 III (C6) można znaleźć w dwóch typach nadwozia. Niemieccy producenci stworzyli luksusowego sedana w segmencie E, a także bardziej rodzinną wersję Avant (kombi). Rozstaw osi w pierwszej wersji wynosi 2834 mm, długość 4927 mm, szerokość 1855 mm i wysokość 1459 mm. Pojemność bagażnika w sedanie wynosi 546 l, a w kombi 565 l. Samochód został zbudowany na podstawie platformy C6 grupy Volkswagena. Na rynku są dostępne wersje z manualną oraz automatyczną skrzynią biegów. Jeśli chodzi o rodzaj napędu, to można znaleźć zarówno wersje na przód, jak i quattro, czyli na obie osie.

Został zaprojektowany przez Satoshiego Wadę i Waltera de Silvę. Audi A6 III generacji to ekskluzywny model, który zaprezentowano w 2004 roku. W stosunku do C5 został poddany wydłużeniu i bogato wyposażony. Był produkowany w Niemczech, Indiach i Chinach (A6L). W 2005 roku Audi A6 C6 otrzymało nagrodę światowego samochodu roku. Ponadto dziecko koncernu z Ingolstadt dostało 5 gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP. W 2008 roku auto przeszło facelifting. Produkcja tego modelu została zakończona w 2011 roku. Następcą Audi C6 zostało A7. 

ZOBACZ TAKŻE
Skoda Octavia II (2004-2013) - najlepsze silniki, opinie, usterki. Czy warto kupić?

Wersje silników w Audi A6 III (C6)

Audi A6 trzeciej generacji ma dość szeroką gamę silników. Najmniejszą jednostką benzynową w Audi C6 jest R4 2.0 TFSI. Dwulitrowa jednostka ma moc 170 koni mechanicznych. 7 koni więcej posiada silnik V6 2.4 litra. Jeśli ktoś zastanawiałby się nad tym, który silnik benzynowy w Audi A6 C6 wybrać to odpowiadamy, że uwagę warto zwrócić  na 2.8 FSI, które są dostępne w trzech wersjach. Do wyboru są silniki o mocy 190, 210 i 220 KM. Wszystkie trzy jednostki o tej pojemności zostały wprowadzone dopiero po liftingu w 2008 roku.  Nowe jednostki 2.8 sprawują się lepiej niż inne montowane przed rokiem liftingu.

Silniki o pojemności 2.8 litra pozwalają znaleźć złoty środek pomiędzy spalaniem (średnio 8,4 litra na 100 km) a radością z jazdy. W 2008 roku wprowadzono także silnik 3.0 TFSI o mocy 290 koni, który pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Silnik 3.2 FSI w Audi C6 ma moc 255 KM.Na liście napędów Audi A6 III generacji znajdują się także dwie jednostki o pojemności 4.2 litra. Słabsza z nich ma moc 335 KM i jest silnikiem, który dobrze współpracuje z instalacją LPG. Mocniejszy silnik, ze wtryskiem FSI ma 350 KM. W tym ostatnim modelu również najszybciej osiągniemy granicę 100 km/h, bo zajmie nam to podobnie jak z silnikiem 3.0 trochę mniej niż 6 sekund.

Skupiając się na silnikach Diesla w Audi A6 C6 wymieniamy osiem różnych napędów o trzech pojemnościach. 2.0 TDI PD jest bardzo awaryjne. Motor ten byl montowany w Audi C6 w wersjach o mocy 140 koni do 2008 roku. Później zastąpione go 136 i 170-konnymi napędami ze wtryskiem common rail. Jednostka 2.7 TDI prezentuje moc 180 albo 190 koni. Najlepsze doznania wśród jednostek Diesla dostarczy 3.0 TDI o mocy 240 KM. Istnieją też wersje 225 i 233-konne. 

Komfort i wygoda, czyli zalety C6

Audi A6 C6 to przestronny samochód wykonany z dobrej jakości materiałów. Zapewnia wysoki poziom wygody i komfortu jazdy. Audi A6 III generacji gwarantuje ciszę podczas podróży i dobre samopoczucie. Niemieckie auto charakteryzuje się także starannym wykończeniem i eleganckim wyglądem zewnętrznym. Dodatkowo karoseria jest wyposażona w zabezpieczenie antykorozyjne, które niweluje efekt rdzewienia. Wersja kombi Audi A6 C6 posiada duży bagażnik, który po złożeniu tylnych foteli zwiększa swoją pojemność do 1660 l. Łatwo znaleźć bogato wyposażone wersje tego modelu. Poczucie luksusu zapewnia wbudowany w standardowej wersji system multimedialny, elektronika i reflektory LED. 

Wady i popularne usterki w Audi A6 

Niestety Audi A6 III generacji nie jest bez wad. Rozbudowana elektronika, która jest zaletą, czasami staje się wadą, gdy sterowniki przestają być aktualne. Z drobnych uchybień można wymienić również nietrwały lakier na przyciskach i przetarcia na posrebrzanych fragmentach. W momencie wyboru skrzyni warto unikać Multitronic. Bezstopniowe przekładnie przy agresywnym stylu jazdy bardzo często ulegają awariom w samochodach z większym przebiegiem. Jest to popularna bolączka właścicieli Audi A6 C6. 

W kwestii silnikowej należy omijać łukiem silnik 2.0 TDI (wersja sprzed 2008 roku) z pompowtryskiwaczami, które często ulegają usterkom. Ponadto napęd 2.0 TDI PD często charakteryzuje się ryzykiem pęknięcia głowicy i problemami z pompą oleju. Poza tym problematyczny jest też rozrząd. Łańcuch rozrządu i kolektor dolotowy może napsuć krwi także w 2.7 i 3.0 TDI. Kierowców preferujących jednostki benzynowe należy ostrzec przed silnikami TFSI. W ich przypadku często występuje problem z odkładaniem się nagaru. Zawieszenie pneumatyczne w przypadku usterki może być kosztowne w naprawie. Aczkolwiek wersja wielowahaczowa również nie należy do najtańszych w serwowaniu. 

ZOBACZ TAKŻE
BMW Serii 3 E90 - opinie, częste usterki, wady i zalety. Który silnik wybrać?

Audi A6 III (C6). Czy warto kupić?

Jeśli zastanawiasz się, czy warto kupić Audi A6 C6, musisz wziąć pod uwagę kilka czynników. Audi A6 III generacji jest dobrym samochodem dla singla, jak i rodziny, która chce poczuć komfort i zwiększyć jakość życia. Jednak warto zwrócić uwagę na przebieg i rocznik modelu. Najlepiej spisują się wersje po liftingu przeprowadzonym w 2008 roku. W innych przypadkach naprawy związane z mocno zużytym samochodem mogą przysporzyć wiele wydatków. 

4.4/5 (liczba głosów: 5)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama