Czego szukasz?

Samochody

BMW Serii 5 (F10/F11) – jaka wersja jest najlepsza? Silniki, opinie, usterki, częste awarie

BMW Serii 5 (F10/F11) to samochody wysokiej klasy. Jednak nie wszystko złoto co się świeci. Dlatego warto sprawdzić mankamenty i dobre strony VI generacji BMW Serii 5. Jaki silnik wybrać, by uniknąć rozczarowania? Na jakie problemy warto się przygotować? Ostrzegamy, porównujemy i sprawdzamy w artykule.

BMW F10/F11 Seria 5

Podstawowe informacje, wymiary, dane techniczne, historia

Szóstą generację BMW Serii 5 tworzą luksusowy sedan (BMW F10), 5-drzwiowe kombi (BMW F11) w segmencie E i fastback (BMW F07). Samochód w tradycyjnym stylu nawiązującym do BMW F01 zaprojektował Adrian van Hooydonk. W przeciwieństwie do poprzedniej generacji stonowano design. Auta są dostępne z napędem na tylną albo obie osie. Pojazdy oferują 6-biegową skrzynię manualną albo 8-biegową automatyczną. BMW pokazało światu F10 podczas specjalnego wydarzenia na stadionie olimpijskim w Monachium. Model wszedł do produkcji w 2010 roku. Długość BMW F10 wynosi 4899 mm, szerokość 1860 mm, wysokość 1464 mm, natomiast rozstaw osi wynosi 2968 mm. Kombi jest dłuższe o 11 mm.

Pojemność bagażnika w mniejszym nadwoziu wynosi 520 l. BMW F11 kombi ma 560 l pojemności bagażnika a przy złożonych tylnych fotelach 1670 l. Samochody były produkowane w Niemczech, Indiach, Tajlandii, Meksyku, Egipcie, Chinach (F18), Rosji, Indonezji i Malezji. Samochód zdobył pięć gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP. BMW Serii 5 VI generacji zostało poddane liftingowi w 2013 roku. Po tym zabiegu w skład podstawowego wyposażenia auta weszły światła ksenonowe i kierunkowskazy w lusterkach. Natomiast ostatni model szóstej generacji BMW Serii 5 wyszedł z taśmy produkcyjnej w 2017 roku. Zastąpiono go przez siódmą generację. 

ZOBACZ TAKŻE
Skoda Octavia II (2004-2013) - najlepsze silniki, opinie, usterki. Czy warto kupić?

BMW Serii 5 (F10/11). Który silnik wybrać? Przedstawiamy wszystkie

Ofertę jednostek benzynowych w BMW F10 i F11 otwiera dwulitrowy N20B20. Napęd ma 184 bądź 240 koni mechanicznych i było produkowane w latach 2011-2016 i 2012-2016. Rzędowy silnik z 6 cylindrami o pojemności 3 litrów jest dostępny w kilku wariantach. W zależności od modelu może mieć 204 konie (523i (2010-2011)), 272 konie (530i (2011–2013)) i 306 koni mechanicznych w solidnym 535i (2009-2017). 4.4 V8 m znajdziemy w 550i. Przed liftingiem moc tej jednostki wynosiła 407 koni mechanicznych. Po 2014 roku została zwiększona do 450 KM i pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5 sekund. Potężny silnik benzynowy S63B44TU użyto w sportowym modelu M5. Jednostka ta zapewnia moc 560 KM. 

W palecie Diesli BMW Serii 5 VI w oczy rzuca się 218-konny model 525d (2.0d), który był produkowany po 2011 roku. Inne dwulitrowe jednostki dysponują mocą od 143 do 190 KM. 520d przed liftingiem miał jednostkę o mocy 184 koni mechanicznych, a po 2014 roku zwiększono ją do ponad 190 KM. Silnik N57D30 występuje w 6 wariantach. Jeśli chodzi o napędy Diesla w BMW F10 i F10, najbardziej poleca się 258-konną jednostkę w 530d. Montowano ją po 2011 roku. 530d można spotkać z pakietem M Performance, który zwiększa moc do 282 koni mechanicznych.

Wersje 535d, które wyszły po 2011 roku, prezentują najlepsze osiągi z gamy Dieslów. 313 koni mechanicznych pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w około 5 sekund. Biorąc pod uwagę to, że BMW Serii 5 VI (F10/F11) jest stosunkowo nowym tworem, w ofercie silnikowej znajduje się także napęd hybrydowy. Jednostka ta ma 3 litry pojemności i 340 KM, z czego silnik elektryczny generuje moc około 50 KM.

Zalety F10 i F11

BMW Serii 5 VI generacji powoduje miłe odczucia u użytkowników. Wynika to z dobrze wyciszonej kabiny, świetnych właściwości jezdnych i dużej dawce komfortu. BMW F10 i F11 przypominają swoją stylistyką i wyposażeniem auta z najwyższej półki. Wewnątrz samochodu znajduje się dużo elektroniki na czele z systemem multimedialnym iDrive i licznymi systemami wspomagającymi jazdę oraz parkowanie. Dobrym rozwiązaniem dla dużych rodzin jest F11 o nadwoziu kombi z pojemnym bagażnikiem

Częste usterki, awarie w BMW F10 oraz F11 Serii 5

Zarówno w BMW F10, jak i F11 zdarza się, że aktywny układ kierowniczy ściąga do prawej strony jezdni. W celu naprawy tego defektu należy zaktualizować oprogramowanie. W silnikach N20 lubi psuć się rozrząd i pompa oleju. Napędy rozrządów sprawiają problemy także w Dieslu N47, szczególnie w starszych wariantach. Zawory EGR także bywają problematyczne, a ich wymiana bywa kosztowna. Często podatne na awarie są modele 520d z początków produkcji. Serwisowanie BMW Serii 5 VI nie należy do najtańszych z racji na ekskluzywny charakter auta.

ZOBACZ TAKŻE
Audi A6 III (C6) - silniki, wersje, najpopularniejsze usterki, awarie, opinie, wady i zalety

BMW Serii 5 (F10/F11) – Czy warto kupić?

BMW F10 i F11 to samochody, które zostały stworzone do luksusowych warunków i z zamysłem i grubych portfelach posiadaczy. Z pewnością trzeba się przygotować na to, że za komfort posiadania tych modeli trzeba słono zapłacić w serwisie samochodowym. Jeśli chcesz zaoszczędzić na utrzymaniu BMW Serii 5, poszukaj jak najnowszych egzemplarzy.

5/5 (liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama