Aston Martin DB12 Volante. Eleganckie coupe otwiera dach w 14 sekund
Aston Martin DB12, który brytyjski producent samochodów zaprezentował w maju tego roku jako pierwszy na świecie Super Tourer, również doczekał się wersji z otwieranym dachem tradycyjnie nazywanej Volante. Transformacja z tradycyjnego coupe w kabriolet z układem wnętrza 2+2 i płóciennym dachem była genialna, a DB12 zachował swoje piękne linie.
Płócienny dach wykonano z 8 warstw materiału. To powinno zapewnić optymalną izolację akustyczną. Jego złożenie zajmuje 14 sekund. Natomiast rozłożenie dwie sekundy dłużej, ale oba te procesy są możliwe przy prędkości do 50 km/h. Co więcej, nie ma potrzeby wsiadania do samochodu, aby złożyć dach. Wszystko można zrobić za pomocą pilota zdalnego sterowania z odległości do dwóch metrów.
Standardowo dach jest czarny, ale klienci mogą zamówić inne odcienie. Do wyboru jest czerwony, niebieski lub srebrno-czarny. Ponadto gama jest również zróżnicowana pod względem kolorów nadwozia lub wykończenia wnętrza. Specjalne wymagania spełnia dział Q, który koncentruje się na konstrukcjach dla zamożnych klientów.
Nadwozie
Modyfikacje nadwozia zazwyczaj wiążą się ze wzrostem masy ze względu na dodane wzmocnienia, ale niestety producent nie wspomniał o wadze. Pochwalił się jednak wzrostem ogólnej sztywności nadwozia o prawie pięć procent. Samochód otrzymał również sztywniejszą przednią oś, co powinno zapewnić lepszą jazdę i bardziej dopracowane zawieszenie.
Aston Martin DB12 Volante. Silnik
Pod maską znajduje się podwójnie turbodoładowany 4-litrowy silnik V8. Oferuje on moc szczytową 500 kW, czyli 680 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Aston Martin DB12 Volante z otwartym dachem przyspiesza od 0 do 60 km/h w 3,7 sekundy, czyli o jedną dziesiątą wolniej niż coupe. Jednak prędkość maksymalna 325 km/h jest dokładnie taka sama.
Samochód przenosi moc na koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, a także elektronicznie sterowanego tylnego mechanizmu różnicowego i, co ciekawe, wału napędowego z włókna węglowego. Za hamowanie odpowiadają tarcze o średnicy 400 i 360 mm, które opcjonalnie mogą być wykonane z włókna węglowego. Takie rozwiązanie pomoże zaoszczędzić do 26 kilogramów masy nieresorowanej. 21-calowe koła są standardowo wyposażone w opony Michelin Pilot Sport 5.
Multimedia w DB12 Volante
Podobnie jak coupe, kabriolet będzie również oferował 10,25-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego oraz łączność bezprzewodową. Ponadto w DB12 Volante znajdzie się opcjonalny 16-głośnikowy system audio Bowers & Wilkins i wiele więcej.
Oczekuje się, że produkcja Astona Martina DB12 Volante z otwartym dachem rozpocznie się jeszcze w tym kwartale. Natomiast pierwsi klienci pojawią się w przyszłym.