Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Używana Honda CR-V IV – silniki. Wady, zalety, opinie. Który najlepszy?

Używana Honda CR-V IV generacji oferuje do wyboru cztery zupełnie różne silniki. Każdy z nich ma swoje zalety, ale i wady. Przeanalizowaliśmy wszystkie dostępne jednostki i wybraliśmy najlepszą z nich. Sprawdźcie opinie o silnikach 4. generacji CR-V.

używana honda cr-v iv silniki
Fot. Honda

CR-V czwartej generacji – silniki

Używana Honda CR-V IV – jakie silniki oferuje? Bazowym motorem dla tego modelu jest 4-cylindrowy 2.0 i-VTEC o mocy 155 KM i 182 Nm maksymalnego momentu obrotowego, montowany przez cały okres produkcji samochodu. Prawdę powiedziawszy silnik jest dość nijaki – zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy tak bardzo przyzwyczailiśmy się do jednostek z turbodoładowaniem. Istotniejszy jest jednak fakt, że motor jest bardzo odporny. Znosi tak naprawdę wszystko – długotrwałe krótkie podróże, miernej jakości oleje, wyciekające paliwo i niedbałe podejście do zalecanego serwisowania. Ma pojedynczy wałek rozrządu, nieskomplikowany napęd i luz zaworowy regulowany staromodnymi śrubami. Ogółem to świetny wybór. 

Jeśli chodzi o większe silniki, to do wyboru jest jeszcze 2.2 i-DTEC o mocy 150 KM i 350 KM, montowany w modelach z lat 2012-2015. Honda jest jedynym producentem samochodów na świecie, któremu udało się stworzyć aluminiowego diesla klasy premium. Kiedy BMW, Isuzu czy Toyota próbowały zrobić coś takiego, była to absolutna katastrofa i galeria złomu. Tutaj nie ma żadnych problemów z podstawową mechaniką, a żywotność jest najwyraźniej nieskończona. W tym CR-V to druga generacja słynnego diesla z filtrem cząstek stałych bliżej turbosprężarki. Jednak to właśnie on czasami odmawia spalania sadzy. Albo ma zmęczony katalizator utleniający (wtedy żadne czyszczenie nie pomoże), albo czujnik różnicy ciśnień kłamie. 

ZOBACZ TAKŻE
Używana Kia XCeed - silniki. Opinie, wady, zalety. Jest z czego wybierać, ale nie dla fanów Diesli

W ofercie też dwa przyzwoite Diesle o mniejszej pojemności

W ofercie są też dwa mniejsze Diesle. Montowany w latach 2013-2015 1.6 i-DTEC ma 120 KM mocy maksymalnej i 300 Nm. Nowy mały diesel w 2013 roku był dostępny tylko w wersji z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów. Prowadzi się znacznie lepiej, niż można by się spodziewać, ale moment obrotowy jest taki sam, jak w konkurencyjnych dwulitrówkach. Pierwsze roczniki mają pewne zagrożenia mechaniczne w obszarze głowicy cylindrów. Zła wiadomość jest taka, że aby ją usunąć, trzeba wyjąć silnik. 

W latach 2015-2018 w Hondzie CR-V czwartej generacji montowano także 1.6 i-DTEC Biturbo o mocy 160 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z manualną skrzynią biegów ta wersja jeździ ładnie, ale nie cudownie. Z automatem jednak mocno rozczarowuje – płynność wygląda zupełnie inaczej. Ryzyko serwisowe jest współmierne do rocznika, ceny i złożoności technologii – więc nie cudowne. Warto wybierać egzemplarze z przebiegiem co najmniej 50 tys. km, w których wszelkie nieodłączne wady zdążyły się już ujawnić w ramach gwarancji. Niezła jednostka, ale żadna rewelacja.

Używana Honda CR-V IV – silniki. Opinie, który wybrać?

Jaki silnik jest najlepszy w używanej Hondzie CR-V IV generacji? Wybór nie jest przesadnie rozbudowany, a dodatkowo większość jednostek ma swoje wady. Jednocześnie trzeba od razu podkreślić, że żaden nie jest złym wyborem, który zdecydowanie byśmy odradzali. Najbardziej sensownym wyborem wydaje się niezniszczalny 2.0 i-VTEC, który może nie daje zbyt wiele emocji, ale eksploatacyjnie to poziom Ligi Mistrzów. 

4/5 (liczba głosów: 93)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama