Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Używany Renault Talisman – silniki. Wady, zalety, opinie. Który wybrać?

Jakie silniki oferuje używany Renault Talisman i na które z nich warto zwrócić uwagę? Model posiada całkiem rozbudowaną i udaną gamę jednostek napędowych, co jest sporym plusem. Znajdziecie tu co najmniej przyzwoite silniki, ale można też wybrać prawdziwe perełki.

renault talisman silniki
Fot. Renault

Używany Talisman – najlepsze silniki benzynowe

Używany Renault Talisman – jakie silniki benzynowe oferuje? Podstawowymi i bardzo popularnymi wersjami są TCe 150 i TCe 200. Bazują one na tym samym 4-cylindrowym silniku 1.6 16V oferując 150 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego albo 200 KM i 260 Nm. Nawet w mocniejszej wersji ten silnik nie daje zbyt wielu emocji, ale jest głosem rozsądku. Co istotne, silnik nie sprawia żadnych problemów, nie tworząc nawet nagaru na zaworach dolotowych, a to jest rzadkością w silnikach benzynowych Renault z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Na minus przyspieszanie „na już” zwłaszcza w wersjach z EDC. Przy spokojnej jeździe spokojnie można osiągnąć poniżej 7,5 l/100 km. 

W latach 2018-2020 w Talismanie montowano także TCe 225. To 4-cylindrowy 1.8 16V o mocy 225 KM i 300 Nm. Tak naprawdę to świetny wybór dla tego modelu, który nie jest przesadnie popularny z bardzo prostego powodu. Był oferowany tylko dwa lata, bowiem podnosił średnią emisję CO2 w nieznośny sposób. Co do charakterystyki, to może mocno „kopać” od dołu i ma znacznie szybszą reakcję w porównaniu do 1.6. 

Inny świetny wybór to TCe 160. Mały, 1.3-litrowy silnik o 4 cylindrach powstały we współpracy z Mercedesem to bardzo udana konstrukcja. Ma 160 KM i 270 Nm, dzięki czemu jeździ lepiej niż konkurencyjne silniki 1.5. Wystarcza nawet w dużym Talismanie. 

Używany Renault Talisman – silniki wysokoprężne

Ofertę Diesli w Talismanie rozpoczyna montowany w latach 2015-2018 dCi 110. Czterocylindrowa jednostka 1.5 8V ma moc 110 KM i 260 Nm i jest sensownym wyborem. Jeśli myślicie o 1.5 z Renault w kontekście problemów, to… nie te czasy. Ta wersja jest w stanie niezawodnie napędzać Talismana, a w serwisach ogłoszeniowych znajdziecie ją głównie z manualem. Podobnie wygląda sprawa dCi 130 – 1.6-litrowego Diesla 16V o mocy 130 KM i 320 Nm. Ta wersja jest nieco bardziej dynamiczna, zwłaszcza w lżejszych samochodach z mniejszymi kołami. Dynamiki jednak jest niewiele więcej, podobnie jak komfortu z jazdy.

Najlepszym z serii Diesli montowanych w latach 2015-2018 jest dCi 160. 1.6-litrowy R4 biturbo 16V o mocy 160 KM i 380 Nm to naprawdę sensowna propozycja. Z parą turbosprężarek ma płaską krzywą momentu obrotowego i przeważnie bardzo szybko reakcję. Silnik standardowo połączono z automatyczną skrzynią biegów EDC, która opiera się na swoim momencie obrotowym, aby zapewnić, że nie będzie redukować biegów od 130 km/h w górę, nawet po zatrzymaniu przepustnicy przy kick-down. Z tego powodu nagle nie prowadzi się tak dobrze, jak można by się spodziewać na autostradzie. Wiele osób docenia jednak płynne przyspieszanie i chwali sobie tę wersję. 

Nowe Diesle w Talismanie

Wraz z pojawieniem się bardziej rygorystycznych pomiarów emisji, pojawiły się też nowe silniki. Blue dCi 120 i 150 to 4-cylindrowe jednostki 1.7 16V o mocy 120 albo 150 KM i 300 albo 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Renault zdecydowało się powiększyć silniki, dodać AdBlue i intercooler sprężonego powietrza. Silniki te są oferowane wyłącznie z manualną skrzynią biegów.

Nieco ciekawsze są Blue dCi 160 i 200, a więc dwulitrowe jednostki 16V o mocy 160 albo 200 KM i 360 albo 400 Nm. Bazują one na 2.3-litrowym Dieslu z Renault Master, a więc tak naprawdę… jednym z najtrwalszych silników wszechczasów. Mają intercooler sprężonego powietrza i bardzo krótki wlot, co w połączeniu z przyzwoitą pojemnością skokową zapewnia bardzo szybką reakcję. Jeśli myślicie nad Dieslem, to jeden z najciekawszych wyborów. 

Renault Talisman – silniki. Opinie, który wybrać?

Opinie na temat silników w Talismanie są generalnie pozytywne. Jak możecie sami sprawdzić wyżej, nie ma ani jednego silnika, który można by wyłącznie krytykować. Renault Talisman jest więc modelem, w którym traficie co najmniej na dobry, a być może bardzo dobry motor. Z silników benzynowych bez wątpienia zdecydowalibyśmy się na TCe 225, choć jego podaż nie jest specjalnie duża. Z Diesli sensownymi wyborami są zarówno Blue dCi 160 (to z nowszych), jak i dCi 160 (ze starszych). Zwłaszcza ten pierwszy powinien posłużyć naprawdę długo. 

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama