Connect with us

Czego szukasz?

WEC i 24h Le Mans

1812 km Kataru WEC z Kubicą | Relacja live

Dziś rusz nowa era w klasie Hyperca. Do serii dołączyło wielu nowych producentów. Do tego klasę GTE Am zastąpiła kategorią LMGT3. Dziś także za kierownicą prototypu Hypercar zadebiutuje Robert Kubica. Zapraszam do wspólnego śledzenia wyścigu.

Robert Kubica zadebiutuje w Hypercar w WEC w Katarze na żywo
Fot. DPPI

Co trzeba wiedzieć przed startem 1812 km Kataru WEC?

To będzie wyścig w nieznane. Pierwszy raz kierowcy WEC zmierzą się na torze Losail, który stawia przed nimi ciekawe wyzwania. Przede wszystkim jest on bardzo kręty, co będzie miało wpływ na walkę na torze. Szczególnie samochody klasy Hypercar muszą uważać na to, jak do zakrętów składają się samochody LMGT3. Dodatkowym wyzwaniem jest brak długich prostych poza tą zlokalizowaną przy alei serwisowej. Istotne w walce o zwycięstwo będzie zarządzanie energią oraz oponami. Te drugie dostaną tutaj w kość, ponieważ sam asfalt jest tu dość szorstki pomimo jego wymiany w ostatnim roku. Nieprzyjazne ogumieniu będą też krawężniki. Przy zeszłorocznym GP Kataru F1 stanowiły one zagrożenie dla ogumienia. Na szczęście promotorzy rundy dokonali ich wymiany. Teraz nie powinny one być aż tak problematyczne.

Z innych czynników raczej nie trzeba mówić o pogodzie. Ta będzie stabilna. 22 stopnie Celsjusza powinny utrzymać się w pierwszej połowie wyścigu. Zaś w jego drugiej części może ona delikatnie spaść. Wiatr nie powinien stanowić problemu pod kątem siły, tylko pod kątem zmienności jego kierunku. Deszczu oczywiście się nie spodziewamy.

ZOBACZ TAKŻE
Kwalifikacje WEC: Porsche z PP. Załoga Kubicy poza Hyperpole

Co warto wiedzieć o załogach przed startem?

Treningi przyniosły nam mocną formę Porsche, które w postaci załogi #5 Penske wywalczyło pole position. Toyota mocno zmagała się z wysoką masą narzucną przez BoP. Na szczęście między treningami, a kwalifikacjami udało im się odnaleźć prędkosć, która przyniosła #7 drugą lokatę na starcie. Pamiętajmy, że GR010 dobrze obchodzą się z ogumieniem, więc pomimo wysokiej masy powinny one być mozne. Z punktu widzenia BoP to może być dobra okazja dla Peugeota, aby wywalczyć podium. Ich auto dostało maksymalną moc i najniższą możliwą masę, co powinno im pomóc w zarządzaniu ogumieniem, które stanowiło dla nich problem dotychczas.

Jeśli chodzi o Ferrari, w tym załogę, w której startuje Robert Kubica, to te samochody mają przed sobą sporo pracy. Jedno auto jest w drugim rzędzie, ale dwa pozostałe muszą się dobrze spisać na starcie. Robert Kubica, który otworzy wyścig dla #83 z dwunastego pola może na starcie popisać się kolejnym dobrym startem, jak kilka razy to zrobił rok temu w LMP2.

Relacja live z 1812 km Kataru WEC

Poniżej znajduje się relacja na żywo z wyścigu 1812 km Kataru WEC. Zapraszamy do jej śledzenia oraz komentowania.

 

 

 

Reklama