Najlepszy kierowca: Ott Tänak
Estończyk wreszcie odnalazł dobre tempo w Hyundaiu. Po pierwszym dniu tracił jedynie 4.5 s do Ogiera. W sobotę nawet wyszedł chwilowo na prowadzenie, lecz ostatecznie jego strata pod koniec etapu zwiększyła się do ponad 17 sekund. W niedzielę Estończyk się nie poddał i wykorzystał pecha swojego rywala, aby po raz pierwszy w tym roku sięgnąć po zwycięstwo. Po udanych rajdach Portugalii i Sardynii Tänak wrócił do gry i awansował na drugie miejsce w mistrzostwach mając tyle samo punktów co Evans. Jeśli utrzyma taką dyspozycję to walka o tytuł jest dla niego jak najbardziej możliwa.
Seb Ogier prezentuje wyśmienitą formę w tym roku. Francuz był liderem przez większość rajdu i jechał po kolejne zwycięstwo w tym roku. Niestety tym razem na przeszkodzie stanęła mu przebita opona na ostatnich kilometrach Power Stage. W efekcie tego spadł na drugie miejsce przegrywając rajd o zaledwie 0.2s. Jest to najmniejsza różnica na mecie od czasu Rajdu Jordanii 2011, kiedy to właśnie taką samą różnicą Ogier pokonał Latvalę w walce o zwycięstwo. Aż szkoda, że Ogier nie uczestniczy w pełnym sezonie bo przy obecnej dyspozycji miałby szansę na walkę o dziewiąty tytuł.
Dani Sordo po raz kolejny pokazał, że jest solidnym graczem zespołowym. Nie miał najlepszego tempa ale nie popełnił żadnego większego błędu i wykorzystał pecha rywali dojeżdżając do mety na najniższym stopniu podium. Kolejny dobry występ doświadczonego Hiszpana.
Absolutely UNBELIEVABLE scenes at the Rally Italia Sardegna Powerstage! 🤯🤣#WRC #RallyItaliaSardegna pic.twitter.com/dkAs0o0lN7
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) June 2, 2024
Najlepszy zespół: Hyundai Motorsport
Hyundai ponownie pokonał Toyotę mając swoich zawodników na pozycjach 1 i 3. Mogłoby być jeszcze lepiej, gdyby nie błąd Neuville’a w sobotę, ale i tak zdobył komplet punktów w niedzielę. W tym roku Koreański zespół wygrał już trzeci rajd i na ten moment ma naprawdę duże szanse na tytuł wśród zespołów w tym roku.
Największe zaskoczenie: Grégoire Munster
Zawodnik M-Sportu nie błyszczał tempem o czym świadczy ponad 6 minut straty do zwycięzcy rajdu. Pomimo tego należy docenić, że dojechał do mety unikając większych błędów i wywalczył swój życiowy wynik. Piąte miejsce to solidna dawka punktowa zarówno dla niego jak i zespołu szczególnie, gdy tym razem problemy miał Fourmaux. Być może ten wynik pomoże mu w robieniu dalszego progresu i dogonienia stawki.
Największe rozczarowanie: Thierry Neuville
Belg miał szansę aby po raz kolejny powiększyć swoją przewagę w mistrzostwach, ale zmarnował tę szansę w sobotę. Wypadnięcie do rowu spowodowało, że stracił szanse na jakiekolwiek punkty za pierwszą część rywalizacji. Dzięki nowemu systemowi punktacji udało mu się częściowo zniwelować te straty. Był najszybszy w niedzielę zarówno podczas całego etapu jak i na Powe Stage. Pomimo tego Evans, który także miał problemy w tym rajdzie, i tak zdołał odrobić do niego po tym weekendzie 6 punktów. Na horyzoncie do walki o tytuł pojawił się także Tänak. Neuville musi unikać takich błędów bo po raz kolejny może się to na nim zemścić w dalszej części sezonu podobnie jak już mu się to zdarzało w poprzednich latach.
Klasyfikacje generalne: Neuville nadal liderem, Evans odrabia. Awans Tänaka
Thierry Neuville utrzymał się na prowadzeniu w mistrzostwach i ma 18 punktów przewagi. Na drugie miejsce awansował Tänak, który ma tyle samo punktów co Evans, jednak Estończyk jest klasyfikowany wyżej, bo ma wygrany rajd.
W klasyfikacji producentów Hyundai powiększył swoja przewagę nad Toyotą. M-Sport trzeci.
Inne klasy
Sami Pajari wygrał w klasyfikacji WRC 2 pokonując Johana Rossela i Jana Solansa. Warto wspomnieć, że na czwartym miejscu rajd ukończył Czech Martin Prokop z Orlen Teamu. Kajetan Kajetanowicz ukończył rywalizację na piątym miejscu w klasyfikacji WRC 2 i 4 w WRC 2 Challenger. Pierwsza piątka WRC 2 zajęła miejsca od 6 do 10 w klasyfikacji generalnej.
I think a little party is in order now 🥳🍾#WRC #RallyItaliaSardegna #GRYarisRally2 pic.twitter.com/CfryjYTBO9
— Sami Pajari (@samipajari) June 2, 2024
Następny przystanek: Rajd Polski
Kolejną rundą WRC będzie Rajd Polski, który wraca na Mazurskie szutry po 8 latach przerwy. Impreza odbędzie się w dniach 27-30 czerwca. Kto tym razem okaże się najlepszy? Czy Tänak i Ogier utrzymają swoją dobrą passę? A może ktoś inny włączy się do walki o zwycięstwo? O tym dowiemy się już pod koniec miesiąca.