Connect with us

Czego szukasz?

Kierowcy WRC 2022 – wszystko, co powinieneś wiedzieć

Skład Toyoty 2022

Kierowcy WRC 2022 | Fot. WRC / Skład zespołu Toyoty na sezon 2022

Sezon WRC 2022 zbliża się wielkimi krokami. Pora więc poznać stawkę kierowców, którą będziemy mogli obserwować na rajdowych trasach w najbliższym roku. W składach nie pojawiło się żadne nowe nazwisko, które wcześniej nie było znane. Doszło jednak do kilku roszad, a także powrotów do stawki.

Kierowcy WRC 2022: Toyota Gazoo Racing World Rally Team

Elfyn Evans. To będzie już trzeci sezon dla walijskiego zawodnika w Toyocie. Od momentu dołączenia do japońskiego producenta Evans stał się jednym z głównych pretendentów do walki o tytuł. Ostatnie dwie kampanie zakończył z tytułem wicemistrzowskim. Po decyzji Ogiera o udziale w rajdach jedynie w wybranych rundach, to właśnie Evans w nadchodzącym sezonie będzie liderem zespołu oraz głównym faworytem do walki o tytuł.

Kalle Rovanperä. Młody Fin ma za sobą życiowy sezon, który zakończył na czwartym miejscu w klasyfikacji generalnej, po drodze wygrywając dwa rajdy. Dwa lata doświadczenia zebranego w Toyocie mogą w tym sezonie zaprocentować jeszcze większą regularnością oraz walką o czołowe lokaty w każdym rajdzie.

elfyn evans kierowcy wrc 2022 toyota

Fot. Toyota Gazoo Racing / Elfyn Evans po dwóch wicemistrzostwach czuje głód tytułu. Jeśli nadal będzie dążył do regularności i trzymał się z dala od kłopotów w końcu sięgnie po koronę

Esapekka Lappi. Fin powraca do WRC tym razem na pół etatu dzieląc trzecie auto z Ogierem. Po nieudanym sezonie 2020 w zespole M-Sport Lappi nie znalazł sobie miejsca na kolejny rok. Jego jedynym startem w WRC w roku 2021 był Rajd Finlandii, który za kierownicą Yarisa ukończył na czwartym miejscu. W nadchodzącym roku Fin będzie chciał pokazać, że jeszcze na wiele go stać. W końcu wraca do zespołu, w którym odnosił swoje największe sukcesy.

Sébastien Ogier. Po zdobyciu ósmego tytułu Francuz postanowił nieco zwolnić, stopniowo oddalając się od rajdów. W tym sezonie zobaczymy go jedynie w pojedynczych rundach m.in w Monte Carlo. Ogier jest już spełnionym zawodnikiem i chciałby więcej czasu poświecić rodzinie oraz innym pasjom. Mimo tego będzie on faworytem do zwycięstwa w każdym rajdzie, w którym w tym roku się pojawi. Podobnie przed nim zrobił już Loeb, który po zdobyciu dziewiątego tytułu w 2012 roku już od sezonu 2013 startował okazjonalnie.

ZOBACZ TAKŻE
Samochody Rally1 zamiast WRC. Co to oznacza?

Hyundai Shell Mobis World Rally Team

Thierry Neuville. Belg aż pięciokrotnie kończył mistrzostwa na drugim miejscu. Zawsze na jego drodze stawał Ogier. Tym razem jednak jego główny rywal nie będzie startować w pełnym sezonie, co będzie dużą szansą dla Neuville’a na zdobycie swojego upragnionego tytułu. Musi jedynie wystrzegać się drobnych błędów, które w przeszłości niweczyły jego szanse w tej walce. Bardzo szybki i doświadczony kierowca w tym sezonie ponownie w gronie faworytów tylko tym razem bardziej niż kiedykolwiek.

Ott Tänak 2022 Hyundai WRC

Fot. Hyundai Motorsport / Ott Tänak nie ma zbyt udanej przygody z Hyundaiem. Mistrz świata sprzed dwóch lat może jednak jeszcze udowodnić wszystkim, że to on jest liderem

Ott Tänak. Estończyk jako jedyny przerwał mistrzowską passę Ogiera i w sezonie 2019 wraz z Toyotą to właśnie on został mistrzem świata. Na kolejny sezon przeszedł do Hyundaia i… nagle jakby coś się zacięło. W ostatnich dwóch sezonach wygrał tylko dwa rajdy, co na mistrza świata z 2019 roku i pogromcę Ogiera nie przystoi. Ostatni sezon to dużo błędów i piąta lokata pod koniec mistrzostw. Być może nowe auto bardziej przypasuje Tänakowi i ponownie zobaczymy go w walce o najwyższe pozycje.

Kolejny krok do przodu Solberga

Olivier Solberg. Syn mistrza świata z sezonu 2003 robi kolejny krok do przodu i w tym roku zaliczy co najmniej połowę sezonu dzieląc auto z doświadczonym Danim Sordo. Poprzedni sezon był jego debiutem w WRC, gdzie na cztery rundy w jakich wystartował aż trzykrotnie dowoził punkty. Jego najlepszym wynikiem byłą piąta lokata w Rajdzie Monzy. To dobry prognostyk na przyszłość. W tym sezonie pora aby młody Szwed wykonał kolejny krok naprzód i zdobył jak najwięcej doświadczenia.  

Dani Sordo. Będzie to ostatni sezon w WRC dla tego niezwykle doświadczonego kierowcy. Podobnie jak w ostatnich latach wystartuje w kilku wybranych rundach, aby jak najbardziej wspomóc zespół w walce w klasyfikacji producentów. Poza tym będzie pełnić rolę mentora dla młodego Solberga. Na pewno Sordo będzie chciał przypieczętować swoją karierę kilkoma mocnymi występami, a być może także jakimś zwycięstwem.

M-Sport Ford World Rally Team

Craig Breen. Po wielu latach Irlandczyk wreszcie się doczekał angażu na pełny sezon, a nawet dwa – bo tyle czasu co najmniej ma obowiązywać jego umowa z M-Sportem. Bardzo dobra postawa w ubiegłym sezonie z trzema podiami na pięć startów nie mogła pozostać bez echa. Malcolm Wilson postanowił dać szansę Irlandczykowi aby mógł się bardziej wykazać. Breen jest już doświadczonym kierowcą, wiele lat jeździł w Citroënie, a w ostatnich dwóch sezonach startował w Hyundaiu. Ten sezon to najwyższy czas, aby pokazał na co go stać.

Gus Greensmith. Brytyjczyk nie należy do kierowców najwyższych lotów i swoje miejsce zawdzięcza głównie kwestiom finansowym, jednak w poprzednim sezonie wykonał progres jako kierowca. Był dość regularny i praktycznie z każdej rundy wywoził co najmniej kilka punktów. Miał też kilka naprawdę dobrych wyników a najlepszym z nich było czwarte miejsce w Rajdzie Safari. W nadchodzącym sezonie Gus powinien utrzymać swoją regularność i nadal dowozić cenne punkty dla zespołu.

Adrien Fourmaux. Młody Francuz będzie dzielić trzecie auto z Loebem, choć to pewnie on wystąpi w większej ilości rajdów. Poprzedni sezon był niezły, a najlepszymi wynikami były dwie piąte lokaty w Chorwacji i Safari. Ten rok ponownie posłuży nauce oraz zbieraniu cennego doświadczenia, które powinno zaprocentować w przyszłości.

Sebastien Loeb M-Sport Ford 2022

Fot. M-Sport Ford / 9-krotny mistrz świata WRC może sprawić, że M-Sport powróci na szczyt

Sébastien Loeb.  Ciągnie wilka do lasu. Stary mistrz i rajdowy rekordzista wszechczasów ponownie powraca jako kierowca M-Sportu tam, gdzie czuje się najlepiej. Podobnie jak miało to miejsce w Hyundaiu w latach 2019 i 2020 czy też w 2018 roku w Citroenie Loeb wystartuje jedynie w pojedynczych rundach. Pierwszą z nich będzie jedna z jego ulubionych czyli Monte Carlo. Na pewno będzie chciał pokazać, że pomimo swoich lat na karku nadal stać go na wiele.

ZOBACZ TAKŻE
WRC 2021 - oceny kierowców | Podsumowanie

Kierowcy WRC 2022: Toyota Gazoo Racing World Rally Team Next Generation

Takamoto Katsuta kierowcy wrc 2022 toyota juniorski

Fot. Toyota Gazoo Racing / Takamoto Katsuta może w sezonie 2022 napsuć krwi faworytom

Takamoto Katsuta. Japończyk zaliczy pełny rok startów w juniorskim zespole Toyoty. Miniony sezon był dla niego bardzo udany. Wiele miejsc w pierwszej piątce oraz pierwsze podium w karierze- drugie miejsce w Rajdzie Safari. Takamoto jest już doświadczonym zawodnikiem i to naturalne, że każdy już będzie od niego oczekiwać dobrych wyników. Minimum na takim poziomie jak w poprzednim sezonie, a szczególnie w jego pierwszej połowie.

5/5 (liczba głosów: 4)
Reklama