Najlepszy kierowca: Nico Müller
Nico Müller z Audi Sport ABT Sportline zaliczył świetny start z drugiego pola. Już przed pierwszym zakrętem zdołał wyprzedzić Robina Frijnsa i pewnie objąć prowadzenie. Później, przez cały wyścig rewelacyjnie zarządzał swoim tempem, nie pozwalając rywalom zbliżyć się do swojego tylnego spoilera.
Na wyróżnienie zasługuje również Sheldon van der Linde. Startujący z 4. miejsca Południowoafrykańczyk, przez cały wyścig jechał bezbłędnie. Kierowca trzymał tempo czołówki, po pit stopie wyprzedził Robina Frijnsa i ostatecznie sięgnął po 2. miejsce. To pierwsze podium dla BMW w tym sezonie.
Najlepszy zespół: Audi Sport ABT Sportline
Najlepszą ekipą ponownie zostało Audi Sport ABT Sportline. Nico Müller i Robin Frijns przez większą część wyścigu jechali po dublet, lecz ostatecznie udało im się zająć 1. i 3. miejsce. Mimo że nie dominowali pod względem tempa to mądrą jazdą przyczynili się do kapitalnego wyniku dla zespołu.
Audi Sport ABT Sportline w pierwszym wyścigu i kwalifikacjach zdobyło w sumie 45 punktów.
Największe zaskoczenie: BMW pokazało rogi
Na Lausitzring producent z Monachium udowodnił, że może być konkurencyjny w starciu z Audi. Po bardzo nieudanym dla BMW weekendzie na Spa-Francorchamps, wielu skreślało uznaną niemiecką markę z walki w tym sezonie. Jednak zupełna zmiana charakterystyki toru pozytywnie wpłynęła na formę i osiągi producenta.
Let’s pop the champagne!!🍾#UnitedinRacing #PassionForRacing #RacetheLimit @SheldonvdLinde pic.twitter.com/THLMH9IiHW
— BMW Motorsport (@BMWMotorsport) August 15, 2020
Oprócz Sheldona van der Linde, bardzo dobry wyścig przejechali Marco Wittmann i Timo Glock. Kierowcy BMW Team RMG ukończyli zawody kolejno na 4. i 5. miejscu.
Największe rozczarowanie: René Rast
To nie był dzień dwukrotnego mistrza DTM. Po rozczarowującej czasówce (Rast zajął 7. miejsce) przyszedł bardzo trudny wyścig. Już na pierwszym okrążeniu Niemiec popełnił błąd, walcząc w tłoku i wyjechał poza tor. Później Rast stoczył walkę o 6. miejsce z Jaimem Greenem, lecz nie zdołał wyprzedzić doświadczonego Brytyjczyka. Chwilę później stracił miejsce na rzecz Timo Glocka.
Ostatecznie po bezbarwnym wyścigu, René Rast utrzymał pozycję z kwalifikacji i przejechał linię mety siódmy.
Kubica robi krok do przodu
Do sobotniego wyścigu Polak startował z ostatniej, 16. pozycji. Kubica zaliczył jednak dobry start i w pierwszym zakręcie wyprzedził innego debiutanta – Harrisona Neweya. Niestety chwilę później Brytyjczyk skontrował i odzyskał pozycję. W międzyczasie na koniec stawki spadł Fabio Scherer, który w walce z innym kierowcą obrócił się.
That’s a spin for Robert #Kubica in race 1 at the @Lausitzring.#WeLoveDTM #DTMoments #FeelTheRoar #DTM2020 pic.twitter.com/0QuWqhW8sL
— DTM (@DTM) August 15, 2020
Szwajcar mimo straty kilkunastu sekund, szybko dogonił Kubicę i na 10. okrążeniu zaatakował Polaka w pierwszym zakręcie. Między kierowcami doszło do kontaktu, w wyniku czego Kubica obrócił się. Scherer został później ukarany za ten manewr karą przejazdu przez boksy.
Orlen ART GP postawiło na bardzo odważną strategię dla Polaka. Kubica po starcie przejechał bardzo długi stint i jako ostatni ze stawki zameldował się w boksie. Krakowianin wyjechał na tor na trzynastym miejscu i takie też dowiózł do mety.
Pomimo niecodziennej strategii, Polak nie był w stanie jechać tempem innych kierowców. Gołym okiem widać, że w samochodzie BMW brakuje wydajności pakietu. Na mecie, Kubica wyprzedził jedynie zawodników, którzy w trakcie wyścigu napotkali na spore problemy.
Co przed nami?
Już jutro, 16 sierpnia drugi wyścig DTM na torze Lausitzring. Start rywalizacji zaplanowano na godz. 13:30. Wcześniej, o godz. 10:40, obędą się kwalifikacje. Choć Audi ciągle powinno być postrzegane za faworyta, to postęp BMW daje nadzieję na wyrównaną walkę.
Pełne wyniki wyścigu
The winner is, for the third time in the third race of the 2020 season: @nico_mueller. This is what we call a momentum!#DTM2020 #FeelTheRoar #DTMoments #WeLoveDTM @Lausitzring_de pic.twitter.com/gE97jlMMls
— DTM (@DTM) August 15, 2020
Klasyfikacja generalna: Nico Müller dominatorem
W klasyfikacji kieorwców na wyraźne prowadzenie wysuwa się Nico Muller z 80 punktami na koncie. Szwajcar ma 37 punktów przewagi nad swoim kolegą z ekipy – Robinem Frijnsem. Na trzecim miejscu znajduje się aktualny mistrz DTM, Rene Rast, z 35 punktami.
Niemiec stracił 10 punktów, ponieważ w drugim wyścigu na Spa-Francorchamps złamał regulamin. Prowadzący w wyścigu Rast dwukrotnie skorzystał w systemu „push to pass”, co jest zabronione. Ostatecznie dostał 10 sekund kary, przez co spadł na trzecie miejsce w klasyfikacji wyścigu.
W klasyfikacji zespołów prowadzi Audi Sport Team ABT Sportsline z 123 punktami na koncie. W rywalizacji producentów, przewaga Audi nad BMW wynosi już 136 punktów.