W niedzielę, 10 października, przed wyścigiem 3h Barcelona odbyła się konferencja SRO podsumowująca sezon 2021. W jej trakcie Stephane Ratel podsumował osiągnięcia SRO z ostatnich dwunastu miesięcy, a także ogłosił kilka istotnych projektów we współpracy z takimi organizacjami jak Rebellion, Total Energies czy Fanatec. Jednakże najważniejszym elementem tego wydarzenia była prezentacja kalendarzy serii SRO na przyszły sezon. Poniżej podajemy najważniejsze z nich.
InterContinetal GT Challenge zamierza powrócić do Mount Panorama z nowym terminem
Nieoficjalne mistrzostwa świata producentów GT3 obecnie rywalizują z bardzo okrojonym kalendarzem. Chociażby w tym roku rozegrane zostaną tylko trzy wyścigi – 24h Spa, Indianapolis 8h i 9h Kyalami. Według planów SRO sytuacja ma się poprawić w sezonie 2022. Wtedy IGTC ma wrócić na tor Mount Panorama. Tutaj należy zwrócić uwagę na to, że planowana data wyścigu Bathurst 12 Hour ma kolidować z 12h Sebring IMSA SportsCar i 1000 mil Sebring FIA WEC. Jednakże na ten moment wyścig widnieje jako „do potwierdzenia” i nadal należy liczyć się z jego potencjalnym odwołaniem. Z góry raczej można też założyć, że w przyszłym roku nie odbędzie się wyścig Suzuka 10 Hours.
Kalendarz IGTC na sezon 2022 wygląda następująco:
- Bathurst 12 Hour – 18 – 20 marca
- 75. edycja 24 Hours of Spa – 29 – 31 lipca
- Indianapolis 8 Hour – 8 – 9 października
- 9 Hours of Kyalami – 26 – 27 listopada.
Jedenaście wyścigów GT WC Europe w sezonie 2022
Europejskie mistrzostwa to jedna z najważniejszych serii SRO, która potwierdziła swój kalendarz na przyszły rok. Oczywiście terminarz ogłoszono już kilka tygodni temu przy okazji 3h Nurburgring. Wtedy promotorzy ogłosili także przyszłoroczny kalendarz serii GT WCh America. Od tego czasu żaden z tych kalendarzy nie uległ zmianom, ale należy mieć na uwadze dynamiczną sytuację na świecie.
Kalendarze GT World Challenge Europe oraz America na sezon 2022 są dostępne w poniższym odnośniku. Zapraszamy do zapoznania się z nimi.
Przy okazji należy jeszcze wspomnieć, że GT4 European Championship będą towarzyszyć sprinterskim wyścigom GT World Challenge Europe. Natomiast nowa seria GT2 European Series ma towarzyszyć zarówno wspomnianej serii GT3 jak i ADAC GT Masters. Natomiast poniżej znajduje się graficzna wersja kalendarza głównych regionalnych serii GT3.
British GT zorganizuje siedem rund, w tym jedną poza Wielką Brytanią
Brytyjskie mistrzostwa także należą do SRO, więc ich kalendarz również poznaliśmy na tej konferencji. W tej serii nie spodziewamy się większych zmian w grafiku. Prezentuje się on następująco:
- Outlon Park – 16 – 17 kwietnia
- Silverstone 500 km – 7 – 8 maja
- Donnington 1 – 28 – 29 maja
- Snetterton – 25 – 26 czerwca
- Spa-Francorchamps – 23 – 24 lipca
- Brands Hatch – 10 – 11 września
- Donnington 2 – 15 – 16 października.
GT World Challenge Asia po raz trzeci spróbuje zorganizować sezon
Azja najbardziej ucierpiała na sytuacji epidemiologicznej panującej na świecie. SRO odwołało dwa ostatnie sezony GTWCh Asia, ale Ratel wierzy, że przyszłoroczne mistrzostwa dojdą do skutku. Organizatorzy mają też nadzieję, że na starcie nie zabraknie azjatyckich kierowców zarówno w klasie GT3 jak i GT4. Na ten moment kalendarz GT World Challenge Asia 2022 prezentuje się następująco:
- Sepang 1 – 21 – 22 maja – runda do potwierdzenia
- Suzuka – 16 -17 lipca
- Fuji – 23 – 24 lipca
- Burriram – 27 – 28 sierpnia
- Sepang 2 – 17 – 18 września
- Szanghaj – październik – nie podano dokładnej daty.
Oczywiście format weekendu pozostaje bez zmian. Będą to dwa godzinne wyścigi – jeden w sobotę i drugi w niedzielę. W trakcie wyścigu obowiązuje zmiana kierowców między dwudziestą piątą a trzydziestą piątą minutą zawodów. W każdej załodze przynajmniej jeden z dwóch kierowców musi pochodzić z kraju azjatyckiego.
GT World Challenge Australia podaje zarys kalendarza na sezon 2022
Na ten moment znamy jedynie same lokalizacje, na których ma rywalizować krajowa seria, ale nie znamy jeszcze terminów zawodów. Będą to w następującej kolejności: Philip Island, Mount Panorama, Sydney i Sandowa. Oprócz tego w terminarzu widnieją także dwie rundy, które nawet jeszcze nie mają potwierdzonej lokalizacji.
Oprócz kalendarzy poznaliśmy także plany SRO na poprawę systemu kategoryzowania kierowców, który organizacja Stephane’a Ratela utworzyła w 2006 roku.