Connect with us

Czego szukasz?

Samochody

Renault Clio III (2005-2012) – wszystko, co powinniście wiedzieć. Najlepsze silniki, usterki, opinie

Renault Clio III jest niezwykle popularnym modelem w serwisach aukcyjnych. Sprawdziliśmy, czy warto zainteresować się tym samochodem. Wskazujemy najlepsze silniki, największe zalety samochodu, ale także jego poważne wady.

renault clio iii

Renault Clio III – podstawowe informacje

Renault Clio III generacji zadebiutował na rynku w 2005 roku i od razu zrobił to w trzech wersjach nadwoziowych – 3- i 5-drzwiowym hatchbacku oraz 5-drzwiowym kombi. Co istotne, wszystkie wersje są naprawdę funkcjonalne, co jest ich dużą zaletą. Produkcja modelu odbywała się we francuskim Flins-sur-Seine, hiszpańskim Valladolid i tureckiej Bursie.

Samochód był następcą drugiej generacji modelu, która nie zbierała najlepszych opinii. Model ma też wiele elementów znanych z dobrze przyjętego dwa lata wcześniej Renault Megane II generacji. Modernizacja udała się na tyle, że Clio trzeciej generacji otrzymał nawet tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2006, w pokonanym polu pozostawiając Passata B6.

Jakie wersje są dostępne?

Renault w tamtych czasach dawało naprawdę duży wybór, jeśli chodzi o jednostki napędowe.

Jeśli chodzi o benzyniaki to bazą był silnik 1.2 16V, który można mieć w wersjach o mocy 65, 75 i 80 koni mechanicznych. Na tym jednak oferta wolnossących jednostek się nie kończy. W ofercie znajdują się jeszcze 1.4 16V o mocy 98 KM, 1.6 16 V o mocy 110 KM i w końcu topowe 2.0 16V o imponującej mocy maksymalnej 200 KM. W gamie znajduje się także jeden silnik turbodoładowany – 1.2 TCE 100 KM.

Oferta Diesli była znacznie uboższa – wszystkie bazowały na jednostce 1.5 dCi, a różna była jedynie ich moc. Na rynku można spotkać egzemplarze o mocy 70, 75, 85 i 106 koni mechanicznych.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Clio E-Tech Intens 140 Hybrid - sympatyczny mieszczuch

Polecane silniki, największe zalety

Prawda jest taka, że wszystkie wersje samochodu wypadają całkiem nieźle pod względem jakości wykonania. Nie jest to jakaś mistrzowska robota, ale w samochodzie można się bardzo łatwo odnaleźć, a niezłej jakości materiały i przyzwoita jakość spasowania są dodatkową zaletą.

W szczególności polecamy wam silniki benzynowe. Macie tu bowiem naprawdę przyjemny wybór – możecie zdecydować się na trwałe, wolnossące jednostki napędowe (np. 1.2 16V) albo bardziej nowoczesne, turbodoładowane. Z tych drugich szczególnie polecamy 1.2 TCe. Wersje 1.6 są wyraźnie mocniejsze, ale jeśli jeździcie głównie po mieście, to raczej nie potrzebujecie związanego z tym… wyższego spalania.

Złe opinie, wady, awarie

Z silników najbardziej problematyczny jest 1.5 dCi. To tzw. wybór dobry tylko do pewnego momentu. Kiedy działa i mało pali wszystko jest w porządku, ale kiedy się zepsuje… koszty są naprawdę spore. Klasyką w przypadku tego silnika są awarie układu wtryskowego i obrócone panewki korbowe.

We wszystkich przypadkach radzimy uważać na przepustnicę, która zabrudzona często powoduje falowanie obrotów. Silniki benzynowe tak naprawdę jednak naprawdę nie sprawiają większych problemów.

Klasyką gatunku w tym modelu są parujące ksenony i psująca się elektryka. To drugie to przedłużenie problemów znanych choćby z Megane II, z którymi francuska marka długo nie mogła sobie poradzić. Ciężko mówić o konkretnych kłopotach, bowiem Clio III zdarzy się pokazać… losowy komunikat o błędzie. W kwestii elektryki szwankuje także karta od dostępu bezkluczykowego, którą po jakimś czasie trzeba wyginać, aby „dostała prąd”.

Wiemy, że jeśli interesujecie się zakupem francuskiego samochodu, to niczym was nie zaskoczymy, ale Clio to także kolejny przykład problemów z cewkami zapłonowymi i sondami lambda. O ile to drugie można tanio naprawić, to pierwsze jest problematyczne i dość kosztowne. Mieszczuch Renault ma także problem z przepalającymi się żarówkami.

Renault Clio III – czy warto kupić?

Clio III to ciekawa i… tania alternatywa dla rynkowych rywali. Tak naprawdę ze względu na dużo lepszą trwałość niż poprzednik i atrakcyjne ceny to jedna z lepszych propozycji w swoim segmencie. Klasycznie uważajcie na oszustów i przekręcone liczniki. Clio trójka to chodliwy samochód na rynku pojazdów używanych, a spotkanie dobrze zachowanego egzemplarza w rozsądnej cenie jest dość trudne. Ciekawą opcją jest także 3-drzwiowe Clio III w wersji RS. Wygląda całkiem ciekawie i potrafi sprawić sporo radości.

Renault Clio III generacji oraz wiele innych sprawdzonych pojazdów znajdziecie w serwisie Arval AutoSelect – samochody używane dostępne w zakupie lub wynajmie

4.4/5 (liczba głosów: 18)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama