Connect with us

Czego szukasz?

F4

Akshay Bohra o debiucie we Włoskiej F4. „Był udany” | WYWIAD

Kacper Sztuka na przestrzeni 2022 roku miał aż siedmiu kolegów z zespołów podczas rywalizacji w ADAC F4 i Włoskiej F4. Jednym z nich był Akshay Bohra. 15-latek, który idzie w ślady starszego brata na torze Mugello zaprezentował się z dobrej strony. Obecny podopieczny PHM Racing zgodził się na rozmowę z nami odnośnie tamtej rywalizacji.

Akshay Bohra
Fot. Paulo Pellegrini

Kim jest nasz rozmówca?

Akshay Bohra to jeden z zawodników, którego w minionym sezonie mogliśmy obserwować we Włoskiej F4. 15-latek wystartował bowiem w finałowym wyścigu sezonu na torze Mugello w barwach ekipy US Racing. Tym samym został on kolegą z zespołu Kacpra Sztuki. 

ZOBACZ TAKŻE
Kacper Sztuka szczerze o FIA F3. "Interesują się mną topowe zespoły, ale nadal nie mam budżetu" | WYWIAD

Nasz  rozmówca prywatnie jest bratem Nikhila Bohry – innego dobrze znanego zawodnika z włoskiego czempionatu. Nasz rozmówca w swoim CV ma sukcesy kartingowe w Azji oraz w Niemczech. Zimą 2023 roku wystartuje on w mistrzostwach F4, które odbędą się na Bliskim Wschodzie. 15-latek, który startuje jako Amerykanin w tych zawodach będzie reprezentował barwy niemieckiej ekipy PHM Racing. A teraz nie przedłużając czas na kolejny wywiad na łamach Motohigh.pl.

Akshay Bohra o debiucie w F4

Jak wiemy, twój starszy brat Nikhil jest również kierowcą wyścigowym. Czy miało to wpływ na wybór odnośnie kariery?

Bez mojego brata Nikhila nie ścigałbym się tam, gdzie jestem teraz. Poszedłem w jego ślady, odkąd po raz pierwszy wsiadł na gokarta. Patrząc wstecz to prawie 8 lat mieszkamy razem we Włoszech i obaj ścigamy się już w single-seaterach. Nikhil zawsze naciskał na mnie, abym poprawiał swoje słabości i świętował moje sukcesy. Jest jednym z moich najlepszych motywatorów i zarazem przyjaciół.

Rodzeństwo Bohra

Fot. Paulo Pellegrini / Bracia Bohra – z lewej strony Nikhil, a z prawej Akshay

Brałeś udział w trzech ostatnich wyścigach minionego sezonu Włoskiej F4. Jak oceniasz to doświadczenie?

Brałem udział w ostatniej rundzie w mistrzostwach Włoskiej F4 na Mugello i było to niesamowite przeżycie. Było wiele koncepcji, których musiałem się nauczyć na temat wyścigów w bolidach, opierając się na moim doświadczeniu z kartingu i Ginetcie. Ten pojedynczy weekend otworzył mi oczy na niuanse wyścigów F4 i skupił mnie na ważnych obszarach, nad którymi muszę popracować podczas zimowych testów.

ZOBACZ TAKŻE
Victoria Blokhina o F3. "Dobrze byłoby przetestować ten bolid już za rok" | WYWIAD

Jak opisałbyś obiekt Mugello, na którym zadebiutowałeś w F4?

Autodromo Internazionale del Mugello to niesamowity obiekt. Oprócz tego, że jestem jednym z najbardziej majestatycznych torów na świecie, uwielbiam w nim równowagę szybkich zakrętów i technicznych szykan, zwłaszcza sekcji zakrętów 2-3. Jednak szybkie łuki są szczególnym wyzwaniem, gdy próbujesz nadążyć za samochodem z przodu i wyprzedzać rywali.

Czy kolega z zespołu Kacpra Sztuki mógł spisać się lepiej?

Twoim zdaniem 13. miejsca, które zająłeś w dwóch wyścigach to dobry wynik? A może myślisz, że w jednej z gonitw mogłeś powalczyć o punkty?

Nie spodziewałem się zbyt wiele po pierwszym weekendzie F4. Jednak dwa miejsca w pierwszej piętnastce były solidne. Zwłaszcza jak na debiut w prawdopodobnie najbardziej konkurencyjnej serii wyścigowej F4 na świecie w 2022 roku. Miałem tempo na punkty, ale kilka decyzji wyścigowych spowodowały, że ich nie zdobyłem. Niestety moja awaria w drugim wyścigu pogorszyła moją prędkość w wyścigu 3, co oznaczało, że bycia 8. po pierwszym okrążeniu ostatecznie spadłem na 13. lokatę. Niemniej jednak nauczyłem się wielu ważnych rzeczy i wchodzę w nowy pełny sezon znacznie lepiej przygotowany.

Dlaczego musiałeś wycofać się z 2. wyścigu? Jaki był tego powód?

Naciskałem bardzo mocno na pierwszych okrążeniach wyścigu, a na wyjeździe z 7. zakrętu pojechałem lekko za szeroko. Niestety w miejscu, w którym przekroczyłem limit toru, pojawiła się swego rodzaju dziura w żwirze i moja przednia lewa opona została uniesiona w powietrzu. Kiedy wylądowałem, straciłem kontrolę i odpadłem z wyścigu.

Akshay Bohra w akcji

Fot. Paulo Pellegrini / Akshay Bohra w akcji

Czy kierowcy tacy jak Nikhil, Kacper Sztuka czy Alex Dunne pomogli ci w zrozumieniu samochodu w tempie wyścigowym, ustawieniach itp.?

Kierowcy, którzy ścigali się w US Racing w sezonie 2022 są niezwykłymi zawodnikami i byli niesamowitymi nauczycielami podczas mojego pierwszego wyścigowego weekendu. Wiele się nauczyłem z ich porad i danych, a zawsze, gdy nie byłem czegoś pewien, chętnie pomagali. Mam ogromny dług wdzięczności wobec Alexa, Kacpra, Nikhila, Marcusa i Pedro za przyjęcie mnie i potraktowanie jak prawdziwego członka zespołu.

Akshay Bohra o rywalizacji w F4 UAE

Już wkrótce będziesz ścigał się na Bliskim Wschodzie. Jakie masz cele na tę rywalizację?

ADD nauczyło mnie, aby bardziej skupiać się na procesie uczenia się, gdy przechodzę z kartingu do bolidów. Oczywiście chcę jak najlepszych wyników, ale przede wszystkim chcę wykorzystać serię F4 UAE do zdobycia cennego doświadczenia w wyścigach na trudnym terenie na światowej klasy torach z homologacja „Grade 1”. Ale nie chcę też popełniać błędów. Mam duże oczekiwania co do bycia bardzo konkurencyjnym z pakietem PHM i moim przygotowaniem.

 

Po raz pierwszy w historii F4 UAE, Kuwejt będzie gospodarzem wyścigu. Co sądzisz o układzie tego toru i czego możemy tam się spodziewać?

Układ wygląda bardzo ciekawie. Większość zakrętów jest wyjątkowa i będzie stanowić wyzwanie dla wszystkich kierowców. Podczas gdy bardzo techniczny sektor znajduje się w centrum toru, długie proste oznaczają, że będzie dominowało ustawienie z niskim dociskiem. Jeśli chodzi o wyścigi. W pierwszej strefie hamowania będzie dużo wyprzedzania ze względu na strumień powietrza. J reszta toru wygląda zbyt technicznie, by się do zbliżyć do rywali. Jestem bardzo ciekaw jak potoczą się wyścigi tam.

Asian Le Mans Series czy Dubai 24h?

Będziecie również ścigali się w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Mowa tu o obiektach Yas Marina i Dubai Autodrome. W kilku weekendach głównymi wydarzeniami będą Asian Le Mans Series i Dubai 24H. Czy kiedykolwiek śledziłeś AsLMS lub Dubai 24h?

Jestem bardzo podekscytowany, że będę mógł ścigać się w ten sam weekend co Asian Le Mans Series i Dubai 24H. Pracowałem z wieloma kierowcami z doświadczeniem w LMP i GT. Regularnie śledzę zawody Le Mans i GT i nie mogę się doczekać, aby osobiście obejrzeć wyścigi, ponieważ strategia w boksie i strona techniczna bardzo różnią się od rywalizacji w bolidach. To dla mnie świetna okazja, aby się uczyć i uzyskać większa wiedza odnośnie innych serii wyścigowych.

ZOBACZ TAKŻE
Nikita Bedrin o planach na 2023 rok. "Cel to FIA F3" | WYWIAD

Jak już wspomnieliśmy sobie wyżej podczas zmagań w Mugello byłeś kolegą z zespołu Kacpra Sztuki. Co prawda wątpliwe, aby on albo jakiś inny Polak wystąpił zimą w zawodach F4 na Bliskim Wschodzie, ale czy mógłbyś zachęcić czytelników naszego serwisu do śledzenia tych mistrzostw?

F4 jest świetną platformą, gdy weźmie się pod uwagę, że wielu kierowców Formuły 1 rozpoczyna tutaj swoją przygodę z wyścigami samochodowymi, a niektórzy z nas staną się kolejną generacją elitarnych zawodowych kierowców. Podczas gdy Formuła 4 jest kategorią juniorów o małej mocy, jakość wyścigów jest bardzo wysoka. Tyczy się to zwłaszcza przodu stawki. Obecne są wszystkie podstawowe elementy wyścigów Formuły. Także jest też dużo akcji, zwłaszcza gdy 40 samochodów znajduje się w odległości dziesiątych części sekund od siebie. Kto nie chciałby oglądać przyszłych gwiazd świata sportów motorowych?

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama