Inter Europol Competition po raz pierwszy w LMP2!
Wszystko zaczęło się fatalnie dla Inter Europol Competition. Wprawdzie Charles Crews obronił prowadzenie w pierwszych zakrętach. Jednakże na kolejnych metrach Garnet Patterson w Unitedzie przypuścił udaną ofensywę na załogę #43. Crews chcąc odzyskać pierwsze miejsce spowodował kontakt w drugim sektorze. Ten nie wywołał uszkodzeń w samochodzie rywala, ale załoga „piekarzy” obróciła się spadając na koniec stawki za samochody GT3. To oznaczało tylko jedno. Zespół musiał narzucić ostrzejsze tempo, aby nadrobić straty czasowe względem liderów. To na szczęście się udało. Dodatkowo sprzyjało im jeszcze kilka innych czynników. Przede wszystkim, w trakcie wyścigu mieliśmy dwie neutralizacje, które przyniosły Inter Europolowi dwa darmowe postoje oraz możliwość zmniejszenia dystansu do czołówki. Wreszcie, dziś nawet niezawodność działała na ich korzyść.
Jednak to nie oznaczało, że droga do zwycięstwa będzie łatwa. Po drodze należało wielokrotnie zmierzyć się na torze z takimi ekipami, jak Algarve Pro, DKR czy Nielsen Racing. Ci pierwsi mieli dziś dobre tempo pozwalające im na walkę o wygraną. Niestety awaria ogumienia z drugiej godziny kosztowała ich sporo czasu. Sobotni zwycięzcy musieli zadowolić się czwartą lokatą. Jeśli chodzi o United Autosports to ich samochody w LMP2 prezentowały solidne tempo na początku. Niestety ochładzający się tor w Dubaju oraz nie najmocniejszy skład kierowców sprawił, że w drugiej połowie ich tempo osłabło. Dziś oznaczało to dla nich siódme i ósme miejsce. Słabiej spisała się już tylko ARC Bratislava, która przyzwyczaiła nas już do okupowania końca stawki w LMP2.
Walka do samej mety
Jeśli chodzi o #3 DKR oraz #24 Nielsena to obydwa te zespoły miały tempo, które pozwoliłoby im powalczyć o wygraną. Niestety nie pomogły im tu obydwie neutralizacje wywołane kłopotami Cool Racing z LMP3 oraz Astona Martina z GT3. Te pojawiły się w bardzo niekorzystnym dla nich momencie. Nie zmienia to faktu, że ostatnie tankowania w wykonaniu tych samochodów oraz Inter Europol Competition odbyły się na 30 minut przed metą, na tym samym okrążeniu. Ostatnie pół godziny to była już tylko formalność dla Inter Europol Competition, który wygrał dziś po raz pierwszy w całej historii programu w LMP2. Nolan Siegel był dziś gwiazdą załogi, ale świetnie spisał się dziś także Christian Bogle i Charles Crews.
LMP3 dla Duqueine i DKR
Luksemburski zespół nie miał latwo w zeszłym roku w AsLMS oraz ELMS. Po mistrzostwie w europejskiej serii wydawało się, w Azji zaprezentują podobną formę. Niestety zeszły sezon to było pasmo niepowodzeń. Jednak w tym roku, w Dubaju wszystko ułożyło się znacznie lepiej. Tom Van Rompuy i Valentino Catalano zaprezentowali najlepszą formę w swojej klasie, ale im też pomogło dziś szczęście w postaci problemów Cool Racing czy awarii obydwu załóg Rinaldi Racing, kóre także korzystają z nadwozi Duqueine. Jednak podobnie jak w LMP2 – to nie oznaczało, że droga do wygranej była łatwa.
Praktycznie do samej mety gonił ich #8 GRAFF, który po drodze doznał awarii, która wymusiła zatrzymanie samochodu na torze. Na ich szczęście, problemy przydarzyły się podczas neutralizacji, co zneutralizowało problemy. Nie mniej jednak, znacząco utrudniło im to pracę, ale i też urozmaiciło to wyścig. Kwestia zwycięstwa w LMP3 rozstrzygnęła się dziś zaledwie dwiema sekundami na mecie. Podium uzupełnił dziś MV2S Racing, a czwartą lokatę zdobyło dziś Rinaldi korzystające z podwozia Duqueine.
Jeśli chodzi o polską ekipę, to znów najlepiej spisał się samochód #73. Ten niestety wywalczył zaledwie siódmą lokatę. Dwa pozostałe samochody ukończyły dziś poza punktami, pomiędzy samochodami GT3.
GT3 znów dla BMW
Wczoraj pisaliśmy, że niedzielny wyścig powinien niczym nie przypominać sobotnich zmagań. Gdyby spojrzeć tylko na to, kto wygrał w klasie GT3 to można było odnieść wrażenie, że nic się nie zmieniło. Otóż nic bardziej mylnego. BMW Walkenhorsta ponownie musiało mierzyć się z wysoką konkurencją w postaci Mercedesów, szczególnie w drugiej i trzeciej godzinie. Dodatkowo dziś do głosu doszły McLareny Garage 59, które dojechały w czołowej piątce. Najwięcej działo się w drugiej i trzeciej godzinie, gdy poszczególne załogi dość mocno przemieszały się pod katem strategii oraz zjazdów, co sprawiło, że na torze mieliśmy spore zamieszanie.
Dodatkowo, pomiędzy samochodami co chwilę pojawiały się załogi LMP2 i LMP3, które nie ułatwiały zadania i vice versa. Dziś znów wygrało BMW #34 w składzie Chandler Hull, Nicky Catsburg i Richard Heistand przed Mercedesem. Jednakże podium uzupełniło dziś Ferari #21 AF Corse W dziesiątce znalazł się dziś jeden Aston Martin, dokładniej to ekipy D’Station Racing, która startuje także w WEC. Załogi tego producenta miały dziś łatwiej z racji wcześniejszej pory rozgrywania wyścigu, co zaoszczędziło im kłopotów podczas nocnej części ścigania.
Klasyfikacje generalne na półmetku sezonu AsLMS 2023
Wczorajsze zwycięstwo Algarve Pro i dzisiejszy triumf Inter Europol Competition mocno namieszały w punktacji. tu prowadzi Algarve, ale zaledwie jeden punkt do nich traci DKT. Z kolei dziesięć „oczek” tracą do liderów Inter Europol oraz Nielsen. Tu wszystko jeszcze może się zdarzyć. W LMP3 na półmetku mistrzostw liderem jest MV2S przed GRAFF’em tracącym cztery punkty do lidera. Zaś za nimi, trzy punkty dalej mamy DKR Engineering. Najmocniejsza polska załoga w LMP3 obecnie okupuje piątą lokatę, ze stratą 24 punktów do lidera i jednego do czwartego CD Sport. W GT3 Walkenhorst BMW zdobyło w Dubaju komplet punktów, czyli 52. Aż 16 i 31″oczek” tracą do nich kolejno GetSpeed i HRT korzystające z Mercedesów. Czwarta lokata w połowie sezonu należy do AF Corse. Przed nami jeszcze dwa wyścigi na torze Yas Marina, w których można zdobyć kolejne 52 punkty.
Co czeka nas po 4h Dubaju?
Sezon AsLMS od kilku lat opiera się o format czterech wyścigów na dwóch torach. Oznacza to, że jesteśmy już na półmetku sezonu 2023. Za tydzień zespoły powalczą na torze Yas Marina o mistrzostwa w klasach LMP2, LMP3 i GT3. Szanse na taki tytuł ma Inter Europol Competition, który obecnie jest trzeci w punktacji generalnej. Przypomnijmy, że pierwsza trójka klas LMP2 i LMP3 na koniec sezonu otrzyma automatyczne zaproszenie do startu w 24h Le Mans.
Wyniki niedzielnego wyścigu 4h Dubaju 2023 w AsLMS z podziałem na klasy