Nasze profile w mediach społecznościowych

Super Formuła

“Marzę o F1”. Ritomo Miyata o kulisach debiutu w SF | WYWIAD

Po Nireim Fukuzumim i Tatianie Calderon przyszedł czas na wywiad z trzecim zawodnikiem startującym w Super Formule. Tym razem padło na Ritomo Miyatę. Historia tego młodego zawodnika pokazuje, że nigdy nie wolno się poddawać!

Opublikowano

w dniu

Ritomo Miyata mistrz
Fot. Super Formula Lights

Kim jest Ritomo Miyata?

Ritomo Miyata jest z pewnością wyjątkowym kierowcą. Zawodnik ten pomimo spektrum autyzmu, z powodzeniem rywalizuje w motorsporcie. I to wcale nie z małymi sukcesami. Japończyk chociażby dwukrotnie zwyciężał mistrzostwa  japońskiej Formuły 4, ponadto jest aktualnym mistrzem serii Super Formula Lights. Do tego dochodzi kilka miejsc na podium w serii Super GT. W zeszłym sezonie dwukrotnie startował w Super Formule, w debiucie zdobywając sensacyjne drugie miejsce w kwalifikacjach do wyścigu na torze Okayama.

ZOBACZ TAKŻE
Super Formula Lights: Poznaj bliżej japońską Formułę 3

Dzięki jego dobrej postawie w gościnnych występach, ekipa Vantelin Team TOM’S zwyciężyła na koniec sezonu w klasyfikacji zespołów. Starczy jednak tego wprowadzenia i przejdźmy do najciekawszej części, czyli wywiadu. Wychowanek Toyoty zdradził nam swoje plany i możliwe, że niedługo wybierze się na podbój Europy.

Perfekcjonista jakich mało

Kuba Mikołajczak: Witaj Ritomo. Dlaczego i kiedy postanowiłeś zostać kierowcą wyścigowym?

Ritomo Miyata:Kiedy miałem 5 lat, oglądałem F1 w telewizji. Wszyscy kierowcy wyglądali na luźnych facetów i dlatego postanowiłem zostać kierowcą wyścigowym.

K.M: W poprzedniej kampanii zostałeś mistrzem serii Super Formula Lights. Jak oceniasz swoje występy?

R.M:Myślę, iż moja jazda nie była idealna. Wygrałem niemal wszystkie pierwsze i trzecie wyścigi na wszystkich torach, lecz drugą gonitwę zwyciężyłem tylko w Motegi. Chciałem więcej takich weekendów. 

Miyata Suzuka 2020

Fot. Super Formula Lights / Ritomo Miyata cieszący się ze zdobycia tytułu mistrza serii

K.M: Na terenie Japonii jest wiele wiele interesujących torów. Który jest twoim ulubionym i dlaczego?

R.M:Moim ulubionym torem jest Fuji International, ponieważ posiada on wiele fajnych zakrętów, gdzie da się wyprzedzać.

ZOBACZ TAKŻE
"Liczę, że zainspiruję dziewczyny". Tatiana Calderon o celach I WYWIAD

O zespole, debiucie i Kazuki Nakajimie słów kilka…

Kuba Mikołajczak: Zostałeś zatrudniony przez obecnych mistrzów zespołowych. Jak dobrze wiemy, będzie to twój pierwszy pełny sezon w Super Formule. Masz co do tego jakieś obawy? 

R.M:Presja psychiczna jest dużo większa w takim zespole. Szczerze mówiąc, trochę boję się, czy ją wytrzymam.

K.M: Twój kolega z zespołu, Kazuki Nakajima, jest byłym kierowcą F1 i trzykrotnym zwycięzcą 24h Le Mans. Czy postrzegasz to jako okazję do poprawy swoich umiejętności i uzyskania wielu porad? 

R.M:Ależ oczywiście! Jest on bardzo doświadczonym kierowcą, odnoszącym sukcesy na wielu płaszczyznach motorsportu. Będzie to idealne porównanie moich osiągów.

K.M: Porozmawiajmy teraz o twoim debiucie w Super Formule. W kwalifikacjach w Okayamie zająłeś fenomenalne drugie miejsce. Tylko Ryo Hirakawa był szybszy. Mógłbyś opowiedzieć o szczegółach tego okrążenia? 

R.M: Najszybszy czas kwalifikacyjny w Okayamie osiągnąłem w Q2. Kiedy byłem na okrążeniu pomiarowym w Q3, miałem problemy ze zmianą biegów. Więc nie miałem pełnego przyspieszenia w Q3.

Zawodnik w akcji na torze Okayama

Fot. Super Formula / Miyata w akcji na torze Okayama

K.M: W 2020 roku wystartowałeś w 2 wyścigach Super Formuły – w Okayamie i Hicie. Zdobyłeś punkty w obu wyścigach. Który weekend był twoim zdaniem lepszy?

R.M:Szczerze? Oba weekendy były takie same, gdyż osiągi kwalifikacyjne i wyścigowe nie były zły. ale nie miałem ogólnie szczęścia. Pit stopy też pozostawiały trochę do życzenia.

Porównanie obu Super Formuł

K.M: Ścigałeś się w  Super Formule Lights i Super Formule. Czy mógłbyś porównać te dwie serie? Jakie są między nimi różnice? 

R.M:Super Formula Lights ma zupełnie inne bolidy niż te używane w  Super Formule. Siła docisku, moc silnika, przyczepność opon są totalnie odmienne. Czułem, że przejście z SF do SFL  jest bardzo trudne, ponieważ raz po raz musiałem przyzwyczajać się do mniejszej siły docisku, mocy silnika, przyczepności opon niż w przypadku SF.

K.M: Od kilku lat ścigasz się także w serii Super GT. Którą serię wolisz  – single-seaterową czy taką jak Super GT?

R.M:Szczerze, to po prostu lubię obie.

K.M: Czy w przyszłości spróbujesz zostać kierowcą Formuły 1?

R.M:Tak, w końcu moim marzeniem jest zostanie kierowcą królowej sportów motorowych, jak i mistrzem świata.

ZOBACZ TAKŻE
"Wrócę do Europy, gdy zasłużę". Nirei Fukuzumi zdradza plany | WYWIAD

Ritomo Miyata nie żyje samym motorsportem

K.M: W wolnej chwili lubisz grać w gry komputerowe (głównie zw. ze sportami motorowymi). Czasami nawet streamujesz je na YouTube i Twitchu. Którą grę lubisz najbardziej?

R.M:Bardzo lubię iRacing. Jest to bardzo dobry symulator.

K.M: Czy oprócz sportów motorowych i gier komputerowych masz jakieś inne zainteresowania? 

R.M:Bardzo lubię przeglądać YouTube. Z tego też względu robię streamy i dbając o ich jakość kupuję różne gadżety specjalnie pod nie.

K.M: Którego kierowcę wyścigowego podziwiasz najbardziej?

R.M:Toranosukę Takagiego, ponieważ on jest moim mistrzem! Natomiast jeżeli chodzi o młodszych kierowców, to zdecydowanie Max Verstappen, gdyż Holender jest niesamowicie szybkim kierowcą i dobrym w grach. 

ZOBACZ TAKŻE
Toranosuke Takagi: Prawdziwy wyścigowy samuraj | Japończycy w F1

K.M: Co najbardziej motywuje cię na torze?

R.M:–  Możliwość zobaczenia moich dobrych okrążeń z perspektywy onboardu na YouTube.

K.M: Na koniec co chciałbyś przekazać fanom z Polski?

R.M:Chciałbym podziękować za dotychczasowe wsparcie. W tym roku zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby zostać mistrzem. Ponadto bardzo dziękuję za te pytania.

Social media kierowcy

Jeżeli ktoś chce lepiej poznać tego młodego i ambitnego zawodnika, to odsyłamy was do jego kanału na YouTube Twitcha. Kierowca z Kraju Kwitnącej regularnie prowadzi transmisję, przez co nie jest problemem obserwowanie jego poczynań. Co prawda jest bariera językowa, lecz mimo to widać, że transmisje prowadzone są na wysokim poziomie.

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama