Nasze profile w mediach społecznościowych

Testy nowych samochodów

TEST | Renault Koleos 1.3 TCe Initiale Paris – elegancja Francja

Renault Koleos mocno zyskał względem swojego poprzednika. Auto stało się większe i znacznie ładniejsze. Do naszej redakcji zawitała wersja benzynowa z silnikiem 1.3 TCe w najbogatszej wersji wyposażenia Initiale Paris. Jak wypadł w naszym teście? Zapraszam do lektury.

Opublikowano

w dniu

Renault Koleos 1.3 TCE 2021 główne
Fot. Michał Nowak / Renault Koleos

Ogólne wrażenia: Renault Koleos 1.3 TCe Initiale Paris

Tak jak napisałem we wstępie nowy Renault Koleos 1.3 TCe Initiale Paris stał się większym autem. Ma bardzo masywną sylwetkę, z wieloma chromowanymi dodatkami przy bocznych szybach czy na dole drzwi. Sporej wielkości grill dobrze łączy się z LED-owymi reflektorami. Z tyłu także mamy reflektory LED, które zachodzą do środka klapy bagażnika i są rozdzielone jedynie przez logo. Sylwetka jest bardzo masywna, co może się podobać. Dodatkowo auto stoi na 19-calowych felgach, które są tylko w tej wersji wyposażenia. Logo Initiale Paris możemy dostrzec na przednim grillu pod znaczkiem, a także na przednich drzwiach pod lusterkami. W białym lakierze samochód wygląda bardzo elegancko i przyciąga oko.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Koleos Initiale Paris 4WD 190 KM - stylowy atleta

Wnętrze i funkcjonalność: Niczym w klasie premium

Wnętrze Koleosa robi naprawdę dobre wrażenie. Podobnie jak na zewnątrz w kilku miejscach mamy logo z napisem Initiale Paris – na listwach progów, kierownicy czy na tyłach zagłówków przednich siedzeń. W oczy rzucają się przednie fotele, które są wykonane z dobrej jakości skóry z pikowanymi dodatkami w górnej części. Podobne dodatki stylistyczne ma tylna kanapa. Kierownica ma gruby wieniec i dobrze leży w dłoniach, dodatkowo jest podgrzewana. Po zmroku wnętrze ozdabia ambientowe oświetlenie na drzwiach bocznych oraz na desce rozdzielczej.

Renault Koleos 1.3 TCe Initiale Paris - wnętrze

Tunel środkowy jest szeroki i ma duży regulowany podłokietnik. Są także schowki na napoje oraz pojemne kieszenie boczne wyłożone miękką tkaniną. Ekran multimedialny ma duży pionowy ekran, który został wkomponowany w deskę rozdzielczą. Jego czytelność jest na dobrym poziomie, jednak reakcja na dotyk idealna oraz zdarzają się problemy z zacinaniem. Co do miejsca w środku zarówno z przodu jak i z tyłu jest go pod dostatkiem. Z tyłu pasażerowie także mają do dyspozycji duży podłokietnik oraz dwa nawiewy pośrodku. Bagażnik ma 498 litrów pojemności i ma regularne kształty. Dodatkowo pod podłogą jest mały schowek na mniejsze rzeczy.

Dane techniczne i właściwości jezdne

Serce naszego egzemplarza to znana z innych modeli jednostka 1.3 TCe o mocy 160 KM oraz 270 Nm. Jest on połączony z 7-biegową skrzynią EDC, a napęd przekazywany jest na przednią oś. Auto prowadzi się pewnie zarówno w mieście, jak i na trasie przy większych prędkościach. Skrzynia biegów działa dobrze i nie opóźnia zmiany biegów, a także nie szarpie. Jednostka jest dynamiczna i pomimo małej pojemności jest w stanie rozpędzić auto. Zawieszenie nie jest tak miękkie jakby można było się spodziewać po „francuzach”, ale dzięki temu dużo zyskano na pewności prowadzenia. Układ hamulcowy jest odpowiednio wydajny i nie ma żadnych problemów z zatrzymaniem samochodu. W środku jest bardzo wygodnie i można się zrelaksować nawet przy dłuższej trasie. Na minus należy wspomnieć o dużym szumie w kabinie przy prędkościach autostradowych, który może dać się we znaki choćby przez bardzo duże lusterka jak i całą bryłę auta.

ZOBACZ TAKŻE
Renault Koleos po liftingu - kilka poprawek wizualnych i zmienione silniki

Wyposażenie: Renault Koleos 1.3 TCe Initiale Paris

Wersja Initiale Paris to topowa wersja wyposażenia tego modelu. W tym wariancie Koleos jest doposażony jest praktycznie na „full opcję”, choć znajdziemy jeszcze kilka pozycji wymagających dopłaty. W standardzie wersja Initiale Paris posiada m.in: 19-calowe felgi dedykowane do tej wersji, relingi dachowe, system multimedialny R-LINK 2 z ekranem dotykowym 8,7” z nawigacją, oświetlenie wnętrza ambiente, elektrycznie i bezdotykowo otwierana klapa bagażnika, tylne fotele z regulacją pochylenia oparcia, fotele przednie regulowane elektrycznie podgrzewane i wentylowane, fotel kierowcy z funkcją masażu, tapicerka skórzana Nappa czarna, światła przednie Full LED Pure Vision, elektrycznie regulowane i składane, podgrzewane lusterka boczne z pamięcią i indeksacją, aktywny regulator prędkości (ACC), kamera cofania.

Renault Koleos 1.3 TCe Initiale Paris - wnętrze

Dopłaty wymaga biały lakier (3400 zł), dach panoramiczny elektrycznie otwierany w części przedniej (4500 zł) i pakiet zimowy obejmujący podgrzewaną przednią szybę, podgrzewanie kierownicy oraz tylnych siedzeń (2000 zł).

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Arkana Intens TCe 140 EDC - bo auta kupuje się wzrokiem

Spalanie

W naszym teście Koleos spalił trochę więcej niż deklaruje producent. W teście mieszanym obejmującym drogi ekspresowe, zwykłe drogi pozamiejskie oraz miasto spalanie oscylowało w okolicy 8.5–9.5 l/100km. Przy spokojnej jeździe poza miastem dało się zejść poniżej 8 litrów. Jest to trochę więcej niż oczekiwaliśmy, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że jest to duże auto, które waży ponad 1600 kg. Przez to, że jest wysokie generuje spory opór aerodynamiczny szczególnie w trasie. Silnik 1.3 TCe potrafi być oszczędny, co możemy potwierdzić po testach mniejszych modeli z grupy Renault, jednak w tak dużym aucie jak Koleos musi się trochę bardziej namęczyć.

Renault Koleos 1.3 TCe Initiale Paris - wnętrze

Ile to kosztuje?

Ceny Koleosa zaczynają się od już od 131 900 zł za podstawową wersję wyposażenia ZEN dostępną tylko z wyżej opisywaną jednostką benzynową. Wersja Initiale Paris z silnikiem 1.3 to koszt 156 900 zł. Po dodatkowym doposażeniu wymienionym wcześniej cena naszego testowego egzemplarza wyniosła 166 800 zł. Jest także możliwość wyboru jednostki wysokoprężnej 2.0 dCi, która występuje z napędem 4×4. Koszt takiego auta po pełnym doposażeniu to 190 500 zł.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Renault Koleos 2.0 dCi 175 X-Tronic 4x4 - luksus po francusku?

Podsumowanie: Renault Koleos 1.3 TCe Initiale Paris

Renault Koleos 1.3 TCe Initiale Paris
  • Wygląd zewnętrzny
  • Wnętrze
  • Przyjemność z jazdy
  • Multimedia
  • Wyposażenie
  • Jakość materiałów
  • Zawieszenie
  • Silnik
  • Spalanie
  • Cena w stosunku do jakości
4.2

Podsumowanie

Renault Koleos okazał się być dobrym autem, który zasłużył sobie na średnią ocen 4,2. Ma atrakcyjny wygląd, dobrze wykończone wnętrze oraz bardzo bogate wyposażenie. Przy tym jest też bardzo przestronny i praktyczny. Silnik i skrzynia zapewniają odpowiednią dynamikę. Koleos jest bardzo komfortowym autem na długie trasy. Cenowo także kosztuje adekwatnie do swojego wyposażenia – bowiem 166 800 zł nie jest w tym przypadku przesadzone. Do małych minusów należy dodać: nieco za wysokie spalanie oraz szumy w kabinie przy większych prędkościach. System multimedialny także miewał problemy z płynnością działania. Poza tym to kawał dobrego samochodu godnego polecenia.

Galeria zdjęć

Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama
Reklama