Wyścig 24h Le Mans 2023. Przydatne odnośniki
Głównym źródłem transmisji wyścigu są oczywiście Eurosport oraz oficjalna platforma streamingowa FIA WEC. Szczegóły na temat dostępu do nich znajdziecie tutaj. Istnieją jednak też alternatywne źródła śledzenia zmagań. Jednym z nich jest nasza relacja bezpośrednio z toru, którą prowadzi nasz dziennikarz, Grzegorz Piotrowicz. Natomiast inne zalecane źródło to transmisja, jaką prowadzi Radio Gol. Informacje na temat ich harmonogramu znajdują się w tweecie umieszczonym poniżej.
Najważniejszy wyścig roku startuje już jutro, a my będziemy relacjonować go specjalnie dla was!
Sprawdźcie nasz rozkład jazdy i wsiadajcie razem z nami!💪😍#24hLeMans #24heuresdumans #AwayWeGOL pic.twitter.com/ab3zgm3NX9— RadioGOL (@Radio_Golpl) June 9, 2023
Oprócz transmisji, w śledzeniu wyścigu przyda się jeszcze kilka grafik, które warto wydrukować i zawiesić sobie w widocznym miejscu:
- Mapa toru – dzięki niej będzie można łatwiej się zorientować odnośnie tego, gdzie właśnie toczy się akcja na torze. Na niej znajdują się między innymi, numery zakrętów, posterunków porządkowych toru czy też podział Slow Zones. Mapa jest dostępna do pobrania tutaj.
- Przewodnik po załogach, znany jako „Spotter Guide” – z niego dowiecie się, jak wygląda i jakie barwy nosi dany samochód. Najważniejsza jednak jest informacja o składzie załogi. Do wyboru jest oficjalny przewodnik organizatora oraz nieoficjalny. Autorem tego drugiego jest Polak, Mateusz Grosiak, który od kilku lat samodzielnie przygotowuje takowe przewodniki. Zachęcamy do skorzystania z jego pliku, który jest dostępny tutaj,
- Prognoza pogody – pogoda w Le Mans nie wygląda stabilnie, dlatego warto wiedzieć, jak mniej więcej może ona wyglądać. Link do prognozy, z której najczęściej korzystamy znajduje się tutaj.
Szybki przegląd wiadomości z ostatnich dni
Sporo działo się w ostatnich dniach także poza torem. Chociażby FIA WEC ogłosiła kalendarz na sezon 2024, który będzie sporą rewolucją względem poprzednich lat. Przy okazji potwierdzono, że LMP2 zniknie z WEC za wyjątkiem startu w 24h Le Mans. Natomiast w LMGT3 potwierdzono, że obowiązywać będzie limit dwóch samochodów na producenta. Zaś pierwszeństwo w zgłoszeniach do sezonu mieć będą marki, które w danym sezonie posiadają program w klasie Hypercar.
Wczoraj pokazano też kilka samochodów. Najpierw Toyota odsłoniła koncept swojego prototypu napędzanego na wodór. Ich planem jest wystawienie podobnego pojazdu w Le Mans w okolicach 2026 roku. Jeśli chodzi o auta, które zobaczymy w WEC już za rok to Apine pokazało A424_β, a więc swój samochód LMDh do klasy Hypercar. Zaś Ford odsłonił malowanie Mustanga GT3.
Gdy na torze mamy neutralizację lub spokojniejszy okres warto…
Redakcja MotoHigh zadbała także i o ten aspekt śledzenia 24h Le Mans. Jeśli ktoś chciałby poczytać o ciekawym projekcie, jakim jest auto NASCAR w Le Mans to więcej dowiecie się o nim z tego artykułu. Innym interesującym autem, które ścigało się tu przed laty był Deltawing, którego konstrukcję i historię także opisaliśmy dla was. Znajdzie się też coś dla fanów historii motorsportu. Tutaj zapraszamy do artykułu o historii McLarena, w tym ich wygranej w 24h Le Mans 1995. Mamy też podobny artykuł traktujący o sukcesach Porsche we francuskim klasyku. Nie brakuje u nas też czegoś dla osób, które są ciekawe wręcz początków 24h Le Mans, a więc edycji z 1923 roku. Je opisaliśmy tutaj.
Powyższy artykuł powinien zaspokoić wasz głód wiedzy i informacji, które warto posiadać przed startem 24h Le Mans 2023. Zachęcamy jednak do dyskusji oraz zadawania pytań w sekcji komentarzy.