Wiemy niestety niewiele. Niemiecki producent jest niezwykle powściągliwy jeśli chodzi o dane techniczne czy też obszerność galerii zdjęć. Jest tak przynajmniej w przypadku opisywanego modelu. Mercedes EQG Concept został właśnie zaprezentowany podczas rozpoczętych w Monachium targów IAA Mobility 2021. Stanowi on zapowiedź elektrycznego wariantu legendarnej klasy G i jest drugim po Mercedesie-Maybachu EQS SUV prototypem marki pokazanym na targach.
Mercedes EQG Concept – 2 lata po pierwszej zapowiedzi
Pierwsza informacja na temat elektrycznej G-klasy pojawiła się już jesienią 2019 roku. Ówczesny szef ds. elektryfikacji koncernu Daimler, Sascha Pallenberg, oficjalnie poinformował o takich planach podczas AMW Kongress w Berlinie. Po niemal dwóch latach od tego momentu możemy oglądać koncepcyjny jeszcze model EQG w całej okazałości.
Styliści Mercedesa nie mieli tutaj zbyt dużo do roboty. Bryła pozostała absolutnie niezmieniona, większych różnic możemy się doszukać jedynie z przodu i z tyłu pojazdu. Front nawiązuje do pozostałych modeli z rodziny EQ i tak jak one, ma gładką taflę plastiku w miejscu osłony chłodnicy. Drugi koniec samochodu od oryginału różni się głównie kwadratową osłoną koła zapasowego zamiast standardowej okrągłej. W tym przypadku mówimy o atrapie, bowiem osłona jest mniejsza od zastosowanych w EQG 22-calowych felg. Pełni ona rolę schowka na kable i ładowarkę.
Linia boczna została podkreślona dzięki dwóm zmianom – pierwszą jest znane już z modeli EQS i EQE dwukolorowe malowanie. Drugą z kolei jest listwa świetlna w miejscu charakterystycznego przetłoczenia, biegnącego przez całą długość auta. Projektant prawdopodobnie jest fanatykiem taśm LED-owych, bowiem jest ich mnóstwo na samochodzie.
Mercedes podświetlił wszystko.
Począwszy od grilla z ogromną, świecącą gwiazdą, poprzez plecak na bagażniku, na wspomnianym przetłoczeniu kończąc. Fanatycy podświetlanych pecetów prawdopodobnie liczą właśnie na kolorową wersję RGB. Uzupełnieniem są montowane na dachu listwy świetlne, kojarzące się z lightbarami przeznaczonymi do jazdy w ciężkim terenie.
Podobnie jak w przypadku wspomnianego wcześniej Maybacha EQS SUV, Mercedes EQG Concept kryje w sobie jeszcze wiele tajemnic. Nie otrzymaliśmy żadnych zdjęć wnętrza, ale jak można było zobaczyć na targach, nie różni się zbytnio od seryjnej G-klasy. Prawdopodobna data premiery seryjnego modelu również czeka na ogłoszenie. Nie są znane też osiągi i parametry auta – producent wspomina jedynie o ogromnej mocy i uciągu. Za tę ogromną moc odpowiadać mają 4 silniki elektryczne sprzężone z dwubiegową skrzynią.