IndyCar: Alexander Rossi zdominował rywalizację na ulicach Long Beach - motohigh.pl
Nasze social media

IndyCar

IndyCar: Alexander Rossi zdominował rywalizację na ulicach Long Beach

Alexander Rossi z Andretti Autosport był bezkonkurencyjny w trakcie weekendu wyścigowego na ulicach Long Beach. Zwycięstwo pozwoliło mu awansować na drugą lokatę w klasyfikacji generalnej. Josef Newgarden zaliczył kolejny mocny weekend i dzięki 2. lokacie umocnił się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej.

Opublikowano

w dniu

Fot. Honda Racing HPD / Alexander Rossi (Andretti Autosport) w drodze po zwycięstwo na ulicach Long Beach

Miniony weekend był obfity w wydarzenia motorsportowe. Między innymi wczoraj odbył się wyścig o Grand Prix Long Beach w serii IndyCar. Historia tej imprezy sięga aż 1975 roku, kiedy to na ulicach miasta rozegrano zawody Formuły 5000. W latach 1976-1983 rywalizowała tutaj Formuła 1, a następnie seria CART. W 2008, po połączeniu się Champ Car z IndyCar, wyścig znalazł się w terminarzu tej drugiej serii.

Kwalifikacje

Swoje pierwsze w tym sezonie pole position wywalczył Alexander Rossi. Kierowca ekipy Mario Andrettiego pokonał Scotta Dixona oraz trzech kierowców ekipy Penske. Will Power, przewodzący w klasyfikacji generalnej Josef Newgarden oraz Simon Pagenaud zajęli odpowiednio trzecią, czwartą i piątą pozycję. Czołową szóstkę uzupełnił Graham Rahal. Zaś nieźle spisujący się Felix Rosenqvist zniweczył swoje szanse na dobry wyniki, popełniając błąd w zakręcie nr 9. Szwed zblokował koła i uderzył w bandę z opon, wywołując wywieszenie czerwonej flagi. W tamtym momencie zawodnik Chip Ganassi Racing zajmował co prawda drugie miejsce w tabeli, jednak za spowodowanie czerwonej flagi został ukarany skreśleniem dwóch najlepszych rezultatów spadając na ostatnie, dwunaste miejsce w segmencie sesji.

Wśród pechowców, którym czerwona flaga uniemożliwiła poprawę czasu w końcówce sesji, znaleźli się Ryan Hunter-Reay, trzeci w klasyfikacji generalnej Takuma Sato, oraz debiutant – Patricio O’Ward. Za nimi znalazł się Colton Herta, najmłodszy zwycięzca wyścigu IndyCar w historii. Swoją maszynę na początku kwalifikacji rozbił także Tony Kannan, przez co startował dopiero z 21. pola.

Honda mogła czuć duże zadowolenie zajęła pierwsze dwie pozycje na starcie, ale nie mogła czuć się pewnie tj. w Alabamie, ponieważ bolidy Penske z silnikami Chevroleta były tuż za nim. Zwiastowało to wyrównany pojedynek pomiędzy bolidami wyposażonymi w dwie różne jednostki napędowe.

Wyniki kwalifikacji

Wyścig

Alexander Rossi z Andretti Autosport nie miał na starcie łatwego zadania, gdyż Scott Dixon z Chip Ganassi Racing już w pierwszym zakręcie próbował objąć prowadzenie. Mimo to Amerykanin obronił swoją pozycję przed Nowozelandczykiem. Tymczasem w drugim zakręcie doszło do kolizji spowodowanej przez Marcusa Ericcsona, w której ucierpiał także Jack Harvey. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Szweda czekała kara przejazdu przez aleję serwisową. Podczas restartu Dixon ponownie próbował zaatakować Rossiego, lecz ten pilnował wewnętrznej i wszedł jako pierwszy w pierwszy zakręt.

Fot. Andretti Autosport / Alexander Rossi i Scott Dixon w drugim zakręcie

Josef Newgarden z Penske utrzymywał trzecią pozycję, a zanim podążał jego zespołowy kolega, Will Power. Tymczasem Graham Rahal z Rahal Letterman Lanigan Racing zdołał wyprzedzić Simona Pagenauda z Penske. Kilka pozycji w początkowej fazie wyścigu stracił Patricio O’Ward z Carlin Racing.

Po pierwszej rundzie pit stopów Josef Newgarden znalazł się przed Dixonem. Nowozelandczyk miał kłopoty przez nieco słabsze tempo i wkrótce skutecznie zaatakował go także Will Power. Jednak kilka okrążeń później Australijczyk popełnił błąd na dohamowaniu do pierwszego zakrętu. Power zblokował koła i był zmuszony pojechać prosto w strefę wyjazdową. Zanim powrócił na tor, został wyprzedzony przez kilku zawodników. Ostatecznie zakończył wyścig na 7. miejscu.

Alexander Rossi cały czas powiększał swoją przewagę. W trakcie drugiej i zarazem ostatniej tury pit stopów poza torem znalazł się Santino Ferruci. Kierowca długo nie był w stanie uruchomić swojego bolidu, jednak dyrektor wyścigu nie zdecydował się na wypuszczenie samochodu bezpieczeństwa, dzięki czemu pit stopy przebiegły bez zakłóceń. Drugi zjazd do alei serwisowej okazał się pechowy dla Scotta Dixona. Mechanicy mieli problem z podłączeniem węża do tankowania, w wyniku czego zawodnik stracił kilka sekund i powrócił na tor za Ryanem Hunterem-Reayem, mistrzem serii z 2012 roku oraz partnerem zespołowym lidera wyścigu.

Dixon nie poddał się jednak i zabrał się za szybkie odrabianie strat. Zdołał wyprzedzić Huntera-Reaya, a na ostatnim okrążeniu przypuścił atak na Rahala. Amerykanin broniący trzeciej pozycji przed Nowozelandczykiem zjechał w prawo, blokując możliwość ataku i utrzymując w ten sposób podium. Długo się nie nacieszył, ponieważ sędziowie uznali jednak manewr za niezgodny z przepisami i ogłosili, iż trzecią lokatę ostatecznie zajmie Scott Dixon.

Fot. IndyCar / Alexander Rossi

Drugie miejsce dzięki solidnej jeździe zajął Josef Newgarden, który w tym roku jeździ bardzo regularnie. Czwarte miejsce zajął Graham Rahal (po karze), kolejne pozycje zajęli Ryan Hunter-Reay, Simon Pagenaud i Will Power z Penske. Czołową dziesiątkę uzupełnili Takuma Sato, James Hinchcliffe oraz Felix Rosenqvist.

Wyniki wyścigu

Po tym wyścigu Josef Newgarden umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej. Amerykanin tylko raz nie stanął na podium, zajmując czwarte miejsce w Alabamie. Triumf na ulicach Long Beach pozwolił Alexanderowi Rossiemu awansować na drugie miejsce, lecz jego starta wynosi już 28 punktów. Scott Dixon traci 33, a Sato aż 50 punktów. Pełną klasyfikację generalną możecie zobaczyć tutaj.

Zwycięzca tegorocznych zawodów w Austin, Colton Herta odpadł z rywalizacji po uderzeniu w ścianę i spadł na 10. miejsce w “generalce”. Wśród klasyfikacji dostawców jednostek napędowych Honda dzięki zwycięstwu Rossiego i trzeciej lokacie Dixona umocniła się na prowadzeniu. W tym momencie Chevrolet traci 61 punktów.

Warto jeszcze zaznaczyć, że triumf Alexandra Rossiego był już 200. w historii dla ekipy Andretti Autosport, należącej do mistrza świata F1 z 1978 roku.

Skrót GP Long Beach 2019

Kolejny przystanek…

Kolejny wyścig IndyCar dopiero za miesiąc. Kierowcy powalczą tym razem o Grand Prix Indianapolis (określane też jako IndyCar Grand Prix) na drogowej pętli słynnego owalu. Wyjątkowo start wyścigu zaplanowany jest na sobotę, 11 maja o godz. 22:30 czasu polskiego.

Reklama

Facebook

Reklama
Reklama