Najlepszy kierowca: Dani Sordo
To był dopiero drugi start dla hiszpańskiego kierowcy w tym sezonie. Po niezbyt udanym występie w Meksyku tym razem Sordo poszło znacznie lepiej. Udało się powtórzyć sukces z ubiegłego roku, kiedy to także włoską rundę wygrał Dani. Na pewno bardzo pomocna była odległa pozycja startowa i brak konieczności przecierania trasy. Ostatecznie wypracowana przewaga na początku rajdu oraz równe tempo i kontrolowanie sytuacji w dalszej fazie pozwoliły dowieźć prowadzenie do mety.
🇪🇸 @DaniSordo held off FIA World Rally Championship title-chasing pair @thierryneuville and @SebOgier to seal back-to-back @Rally_d_Italia wins on Sunday afternoon 🙌 #WRC
Relive all the action | LIVE STREAM ➡️ https://t.co/m2aWjw9Ya9
More info: https://t.co/i5eSpoDg30 pic.twitter.com/gilD3L8wo2— WRC – FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) October 11, 2020
Ostatnie odcinki w niedzielę były trochę nerwowe, przez co Thierry Neuville i Sébastien Ogier znacznie zmniejszyli przewagę. Jednakże Dani Sordo obronił się na Power Stage zgarniając dodatkowy punkt oraz odnosząc końcowy tryumf. W pełni zasłużony. Taką jazdę należy chwalić!
Najlepszy zespół: Hyundai Motorsport
Dublet w rajdzie to wymarzony wynik dla koreańskiego producenta. Rotacja między kierowcami na poszczególne rundy działa i pozwala wywozić maksymalną ilość punktów do zdobycia. Wynik Rajdu Sardynii jest o tyle ważny, że Hyundai objął prowadzenie w klasyfikacji producentów i utrudnił zadanie Toyocie.
Największe zaskoczenie: Dani Sordo i jego forma
Pomimo dużego doświadczenia i opinii solidnego kierowcy nikt raczej nie stawiał, że Sordo powtórzy zeszłoroczny sukces. A tu proszę… udało się i to w lepszym stylu niż przed rokiem, kiedy to skorzystał na awarii Tänaka. Tym razem wszystko zostało wywalczone czystą szybkością. Może kierownictwo Hyundaia powinno rozważyć wystawianie Daniego w większej liczbie rajdów?
Największe rozczarowanie: Ott Tänak
W tym rajdzie był cieniem samego siebie. Już od początku nie liczył się w walce o podium. Widać, że Estończyk nie odnajduje się w aucie tak dobrze jak w poprzednich latach w Toyocie. Na pocieszenie pozostaje wygrana na Power Stage, lecz szanse na obronę tytułu są już raczej znikome. Najprawdopodobniej Tänak miał też kolejne problemy z autem, ale nie zatrzymał się po niepowodzeniu przy dziennikarzach i nie wyjaśnił sytuacji.
Klasyfikacje generalne: Evans nadal liderem
Dzięki czwartej pozycji w rajdzie i dwóm punktom na Power Stage, Elfyn Evans nadal jest liderem. Brytyjczyk ma całkiem bezpieczną przewagę – wynoszącą 14 punktów – nad drugim Ogierem. Trzecie miejsce zajmuje Neuville ze stratą 24 pkt., a czwarty Tänak traci już 28pkt.
W klasyfikacji producentów Hyundai wyprzedził Toyotę, ale różnice nadal są niewielkie. Na trzecim miejscu bez zmian M-Sport, które nie ma Jak Fiestą WRC nawiązać regularnej walki w czubie. Pełne tabele tradycyjnie najdziecie tutaj.
Inne klasy i starty Polaków
W klasie WRC-3 zwycięstwo odniósł świeżo upieczony rajdowy mistrz Polski, Jari Huttunen. Fin musiał stoczyć zaciętą walkę o zwycięstwo z Kajetanem Kajetanowiczem. Polak miał bardzo dobre tempo i gonił fińskiego kierowcę. Niestety złapany kapeć w niedzielę pozbawił „Kajto” walki o wygraną. Polak zakończył rajd na drugim miejscu w klasie oraz dziewiątym w „generalce”. Jest to nadal bardzo dobry wynik dający szanse na końcowy triumf pod koniec sezonu. Obecnie Kajetanowicz zajmuje 3 miejsce w klasyfikacji WRC3 ze stratą 15 punktów do lidera.
W klasyfikacji WRC2 wygrał Pontus Tidemand. Jednak ogółem pokonali go nawet „Kajto” i Huttunen.
Pełne wyniki Rajdu Sardynii znajdziecie tutaj.
Co przed nami?
Po ostatnim dodaniu nowej rundy na Monzie, do końca sezonu pozostały dwie asfaltowe rundy. Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu WRC będzie Rajd Ypres w Belgii, który odbędzie się 20-22 listopada. Na pewno kibiców cieszy fakt, że jeszcze nic nie jest rozstrzygnięte i walka o mistrzowskie laury wciąż trwa.