Connect with us

Testy nowych samochodów

TEST | Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi 115 6MT – auto dla rozsądnych

Hyundai w tym roku odświeżył swój kompaktowy model i30. Do testów otrzymaliśmy wersję kombi o nazwie wagon z silnikiem wysokoprężnym. Co się zmieniło po liftingu? Jak auto spisało się w naszym teście? O tym w dalszej części.

Opublikowano

w dniu

Hyundai i30 Wagon
Fot. Michał Nowak / Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi 115

Hyundai i30 – stylistyka

Hyundai i30 to zwykły kompakt z ładnie narysowaną linią nadwozia. Nie jest kontrowersyjny ani niczym nie szokuje, ale też nie ma się do czego przyczepić w jego stylistyce. W tym roku przeszedł lifting, który nieco podkreślił jego wygląd. Zmieniono lekko kształt przednich lamp, oświetlenie do jazdy dziennej, przedni i tylny zderzak oraz wielki grill na wzór plastra. Poza grillem zmiany są raczej kosmetyczne.

Hyundai i30 Wagon

Układ napędowy

Nasz egzemplarz testowy wyposażony był w silnik diesla o pojemności 1.6 litra. Dysponował on mocą 115 KM oraz 280 Nm momentu obrotowego. Wszystko to połączono z sześciobiegową manualną skrzynią. Silnik ma wysoką kulturę pracy, jest bardzo cichy i nie daje nam odczuć, że mamy do czynienia z “ropniakiem”. Dzięki sporemu momentowi obrotowemu jednostka ma wystarczająco dużo energii aby sprawnie poruszać się autem. Skrzynia biegów jest wystarczająco precyzyjna i w zupełności wystarcza do tego zestawu. Jest dobrze zestopniowana, dzięki czemu nadaje się zarówno do miasta jak i na trasę.

Hyundai i30 - sylwetka

Hyundai i30 – wrażenia z jazdy

Hyundai i30 nastawiony jest na komfort. Nie znajdziemy tu sportowych doznań jak w modelach serii N. Przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów auto widocznie się przechyla, więc nie jest to jego żywioł. Jeśli jednak wiemy, że nie będziemy nim bili rekordów w prędkości przejazdu, to będziemy z niego zadowoleni. Zawieszenie dzięki swojemu miękkiemu zestrojeniu bardzo dobrze tłumi nierówności, nie jest to jednak typowa “kanapa na kołach” – w zakrętach bowiem zachowuje się wystarczająco dobrze. Auto nie jest męczące w jeździe dla kierowcy, dlatego bardzo dobrze nadaje się na długie trasy. 

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Hyundai Tucson (N-Line) 1.6 T-GDI 177 KM – rodzina ze sportem we krwi

Hyundai i30 - przó

Hyundai i30 – wnętrze

Wszystko jest proste i intuicyjne. Ładnie zaprojektowana deska rozdzielcza potrafi cieszyć oko. Jedyne, co do niej nie pasuje wizualnie, to ekran multimediów, który wygląda bowiem jak doklejony tablet. Jednak to nie jest nic nowego, gdyż wiele samochodów tak ma. Sam system multimedialny ma ładną grafikę i jest prosty w obsłudze, a także ma dobry czas reakcji. Mały minus za asystenta pasa ruchu, od którego nie ma przycisku fizycznego, tylko trzeba go za każdym razem wyłączyć w menu z ustawieniami pojazdu.

Hyundai i30 - wnętrze

Poza tym wszystko jest w porządku i znajduje się na swoim miejscu. Zamiast wyświetlacza za kierownicą mamy klasyczne zegary, które są bardzo estetyczne. Jakość tworzyw jest dobra jak na ten segment. Spasowanie wnętrza również bez zastrzeżeń. Materiałowe fotele i tylna kanapa również okazały się wygodne. Auto oferuje dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Bardzo duży bagażnik (602 l) o regularnych kształtach i niskim progu załadunku także nie daje powodów do narzekań. Tym autem bez problemu spakujemy całą rodzinę i pojedziemy na wakacje.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Hyundai i30 N-Line 1.4 T-GDI 140 KM – budzi pierwotne instynkty, ale…

Spalanie

Silnik 1.6 CRDi jest bardzo ekonomiczny i świetnie spisuje się na długich trasach. Nawet przy prędkościach autostradowych zmieścimy się w 6 l/100 km. Przy mniejszych prędkościach zejdziemy nawet poniżej 5 litrów. Jazda miejska oznacza około 7 l, co jest bardzo dobrym wynikiem. Ten silnik pokazuje zatem, że jednostki wysokoprężne wcale nie są jeszcze spisane na straty.

detal

Hyundai i30 – cena

Cena rocznika 2020 zaczyna się od 73 200 zł. Nasz model posiadał lakier metaliczny White Sand, który wymaga dopłaty 2300zł. Silnik 1.6 CRDi z manualną skrzynią biegów to dodatkowe 13 400 zł, pakiet Comfort kosztuje 11 700 zł plus nawigacja z programem aktualizacji MapCare 2000 zł oraz przednie światła LED (mijania i drogowe) 3100 zł. Obecnie  można otrzymać upusty dla klienta indywidualnego oraz za odkup auta, dzięki czemu możemy zaoszczędzić nawet 9 000 zł. Do auto można domówić sobie różne akcesoria jak większe koła bagażniki dachowe itp.

bagażnik

Reasumując, taki egzemplarz jak testowany po uwzględnieniu upustów możemy mieć za 96 700 zł, co przy jego wyposażeniu i posiadanym silniku czyni go zatem naprawdę atrakcyjną ofertą.

Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi 115 6MT – podsumowanie

Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi 6MT
  • Wygląd zewnętrzny
  • Wnętrze
  • Przyjemność z jazdy
  • Multimedia
  • Wyposażenie
  • Jakość materiałów
  • Zawieszenie
  • Silnik
  • Spalanie
  • Cena w stosunku do jakości
4.5

Podsumowanie

Hyundai i30 wagon to porządne auto za rozsądne pieniądze. Na pewno nie ma aspiracji sportowych ani nie szokuje dynamiką w zakrętach, ale jest to bardzo dobry samochód dla kogoś, kto ceni sobie funkcjonalność nadwozia kombi i ekonomię spalania. To również bardzo dobra alternatywa dla pojazdów typu SUV. W dodatku jest też rozsądnie wyceniony. Jako zwykły środek transportu służący do codziennych dojazdów do pracy czy też dalszych wyjazdów auto zdecydowanie godne polecenia.

Hyundai i30 Wagon

Skomentuj

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Reklama
Reklama



Reklama