Najlepszy kierowca: Thierry Neuville
Wreszcie doczekaliśmy się idealnego rajdu w wykonaniu belgijskiego kierowcy. Thierry Neuville nie popełnił w ten weekend żadnego błędu. Na początku rajdu wyprzedzał go Craig Breen, jednak Belg ukończył piątkowy etap zaledwie kilka sekund przed nim. W kolejnych dniach systematycznie powiększał swoją przewagę na koniec dopisując jeszcze dodatkowe 3 punkty zdobyte za Power Stage. Zdecydowanie najlepszy kierowca Rajdu Ypres.
V I C T O R Y 🏆🇧🇪
So happy to win at home and celebrate our first victory with @mwcodriver 🙌🏼
We also collect 3 extra points in the Power Stage!
What a fantastic feeling!! #WRC #YpresRally #Uhoda #ZEISS #RedBullMotorsports #HyundaiBelgium #HeliAndCo #BaumaStone #JostGroup pic.twitter.com/DWun3d3ohL
— Thierry Neuville (@thierryneuville) August 15, 2021
Najlepszy zespół: Hyundai WRT
Nareszcie Hyundai pokonał Toyotę. Po kilku rundach z problemami, głównie technicznymi po stronie auta tym razem nic się nie zepsuło. Gdyby nie przebita opona u Otta Tänaka to całe podium mogłoby należeć do koreańskiego zespołu. Wywalczony dublet i tak jest wspaniałym wynikiem. Dużo pomogło tu doświadczenie kierowców na tych trasach. Craig Breen zna ten rajd jeszcze z czasów startów w ERC, a Neuville był po prostu u siebie, co pozwoliło zapewnić tak dobry wynik. Strata do Toyoty nadal jest spora, ale ten rajd był dobrym sygnałem, że jeszcze nie jest za późno na walkę.
Największe zaskoczenie: Kalle Rovänpera
Młody Fin okazał się być w ten weekend najszybszym kierowcą Toyoty, pokonując swoich bardziej doświadczonych kolegów z zespołu w równej walce. Kalle po raz pierwszy rywalizował na asfaltach w Belgii. Nie popełniał błędów i od początku znajdował się przed Sebastianem Ogierem, który nie umiał znaleźć odpowiedniego tempa. Wykorzystał błąd Tänaka, a ostatniego dnia pokonał Evansa w walce o podium. Bardzo dobra jazda dała bardzo solidną porcję punktów do klasyfikacji generalnej.
Największe rozczarowanie: M-Sport
To był katastrofalny weekend dla kierowców brytyjskiego zespołu. Adrien Fourmaux w efektowny sposób doszczętnie rozbił swoją Fiestę WRC na OS-3. Na szczęście załoga wyszła z tego cało. Z kolei Gus Greensmith wleciał do rowu na OS-4 i tym samym już w piątek M-Sport odpadł z rywalizacji. Greensmith wrócił do rajdu w kolejnych dniach ale już się nie liczył w walce o punkty. Dla całego zespołu był to weekend do zapomnienia.
Klasyfikacje generalne: Ogier i Toyota na komfortowym prowadzeniu. Neuville awansował na podium
W klasyfikacji kierowców nadal prowadzi Sébastien Ogier, który mimo ukończenia rajdu za Elfynem Evansem zdobył więcej punktów na Power Stage i tym samym zdobył o jeden punkt więcej niż jego główny rywal. Ogier z dorobkiem 162 punktów ma 38 punktów przewagi nad Evansem i Neuville’em, który po tym rajdzie zrównał się w klasyfikacji z Brytyjczykiem.
W klasyfikacji zespołów Toyota prowadzi przed Hyundaiem z przewagą 41 punktów. Na trzecim miejscu tradycyjnie mamy M-Sport z większymi stratami punktowymi.
Inne klasy
W klasie WRC 2 zwyciężył Jari Huttunen, który wykorzystał awarię u Oliviera Solberga, który nie pojawił się na starcie niedzielnego etapu.
W WRC 3 zwycięstwo odniósł Yohan Rossel. Główny rywal Kajetana Kajetanowicza był także 7. w klasyfikacji generalnej rajdu. Drugi był Pieter Jan Michiel Cracco, a trzeci Fabian Kreim.
Pełne wyniki Rajdu Ypres znajdziecie tutaj.
Następny przystanek: Rajd Akropolu – powrót szutrowego klasyka po dłuższej przerwie
Kolejną rundą będzie znany z ciężkich nawierzchni szutrowych Rajd Akropolu, który powrócił po kilkuletniej przerwie. Ostatnio Akropol gościł rundę WRC w 2013 roku, kiedy to zwyciężył go Jari-Matti Latvala, czyli obecny szef rajdowego zespołu Toyoty. Kto wygra tym razem? O tym przekonamy się już za kilka tygodni. Runda odbędzie się w dniach 9-12 września.