Connect with us

TEST | Honda Jazz 1,5 i-MMD Hybrid 109 KM. Nowy lider segmentu B?

Nowa Honda Jazz poszła z duchem czasu i stało się autem hybrydowym. Poza tym to nadal to samo dobre auto do miasta, które zostało poprawione względem poprzednika i zachowało swoje mocne strony. Niestety jedną z tych słabszych pozostała cena. Jak się sprawdziło w naszym redakcyjnym teście? O tym w poniższej recenzji.

Opublikowano

w dniu

Honda Jazz 1,5 i-MMD Hybrid 109 KM
Fot. Michał Nowak / Honda Jazz 1,5 i-MMD Hybrid 109 KM

Honda Jazz – stylistyka

Nowy Jazz pozostał przy tej samej bryle co poprzednik, dzięki czemu ponownie możemy spodziewać się wysokiej funkcjonalności. Nadwozie urosło tylko nieznacznie i prezentuje się bardzo elegancko. Tym razem Honda postawiła na łagodniejsze linie nadwozia oraz mniej agresywny wygląd. Auto z każdej strony prezentuje się dobrze.

ZOBACZ TAKŻE
Honda Jazz: Dane techniczne i pierwsze wrażenia z jazdy

Nasz egzemplarz dodatkowo miał biały lakier połączony z czarnym dachem co tworzyło bardzo dobry kontrast. Jednak w takiej kompozycji częściej spotkamy wersję Crosstar. Ma ona dodatkowe plastikowe nakładki na nadkola i progi, relingi dachowe, inny grill oraz lekko zmodyfikowane zderzaki. Poza tym posiada większy prześwit.

Honda Jazz – układ napędowy

Tutaj nastąpiła największa zmiana względem poprzednich generacji. Pod maskę trafił wolnossący benzynowy silnik o pojemności 1.5 legitymujący się mocą 97 KM oraz 131 Nm momentu obrotowego. Działa on w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Cały zestaw generuje moc 109 KM oraz 253 Nm. Od 0 do 100 auto przyspiesza w 9.4 s, co jest bardzo przyzwoitym wynikiem. Prędkość maksymalna wynosi 175 km/h.

Honda Jazz 1,5 i-MMD Hybrid 109 K

Przy małych prędkościach układ ten działa w trybie szeregowym, wtedy to silnik elektryczny jest głównym napędem a silnik spalinowy pełni rolę generatora ładującego “elektryka”. Przy większych prędkościach układ ten działa w trybie równoległym, gdzie auto jest napędzane głównie przez silnik spalinowy a silnik elektryczny pełni wtedy funkcję wspomagania motoru. Układ napędowy jest zespolony z bezstopniową skrzynią eCVT.

Wrażenia z jazdy

W miejskim zgiełku Jazz jest w swoim żywiole. Ma odpowiednią dynamikę, aby nie zostawać na światłach oraz odpowiednie rozmiary, by wcisnąć się w każdą szczelinę przy parkowaniu. Dobra widoczność z kabiny także pomaga w parkingowych manewrach. Jazz sprawdza się dobrze także poza miastem. Układ napędowy pozwala nam odbyć sprawny manewr wyprzedzania bez zbędnych obaw w czym duża zasługa dodatkowego momentu obrotowego z silnika elektrycznego.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Honda Civic 4d FL 1.5 VTEC CVT – różnica charakterów

Jak na segment B auto prowadzi się pewnie w zakrętach nawet pomimo niewielkich przechyleń nadwozia. W trasie także daje sobie radę choć przy wyższych prędkościach silnik staje się hałaśliwy i jego ekonomia nie jest wtedy już taka dobra. Przy zwykłych prędkościach kabina jest bardzo dobrze wyciszona dzięki czemu nie przeszkadzają nam żadne szumy. Skrzynia eCVT jest bardzo przyjazna w użytku, szczególnie, gdy delikatnie obchodzimy się z gazem. Przy wciśnięciu “do podłogi” daje się we znaki wycie charakterystyczne przy tego typu przekładniach. Jednak umówmy się – to auto jest do spokojnego przemieszczania się i to głównie po mieście.

Wnętrze

Proste i funkcjonalne. Tak w największym skrócie można określić kabinę nowego Jazza. Praktycznie wszystko co jest dla kierowcy niezbędne, da się obsługiwać przyciskami na kierownicy. Dzięki temu nie rozpraszamy się niepotrzebnie podczas jazdy. Wyświetlacz za kierownicą pokazuje nam wszystkie potrzebne rzeczy. Bardzo dużym plusem jest też to, że Honda nie zrezygnowała z przycisków fizycznych na środkowym wyświetlaczu. Mamy dwa przyciski oraz jedno pokrętło, którymi obsłużymy większość funkcji. Panel klimatyzacji także posiada pokrętła i przyciski.

System multimedialny uległ znacznej poprawie i teraz reaguje lepiej na wydawane mu polecenia. Kolejnym bardzo praktycznym patentem są uchwyty na napoje przy bocznych nawiewach, które są bardzo poręczne i pozwalają nam także schłodzić lub podgrzać napój. Poza tym mamy dwa otwierane schowki po stronie pasażera. Deska rozdzielcza oraz daleko wysunięta przednia szyba dają nam wrażenie dużej przestrzenności w kabinie. Kolejnym miłym zaskoczeniem jest miejsce na tylnej kanapie, którego jest naprawdę dużo. Nawet osoby o większych gabarytach nie będą miały problemu ze znalezieniem dla siebie miejsca.

wnętrze

Minusem jest za to brak podłokietnika. Bagażnik zmalał kosztem przestrzeni dla pasażerów (ilość L). Na szczęście Jazz posiada tzw. “Magic Seats”. Pozwalają one złożyć kanapę w taki sposób, aby uzyskać równą przestrzeń z podłogą bagażnika dzięki czemu możliwości załadunkowe ulegają znacznej poprawie. Otwór załadunkowy także jest duży i ma regularne kształty dzięki czemu bez problemu przewieziemy większy przedmiot jak np. pralka. Z innej strony możemy też podnieść siedziska tylnej kanapy pionowo dzięki czemu zyskujemy przestrzeń od podłogi aż do sufitu.

Spalanie

Bardzo pozytywne zaskoczenie. W mieście udało mi się osiągnąć spalanie rzędu 4 l/100km, co jest świetnym wynikiem. Honda pali mniej w mieście niż w trasie a największą zasługę ma w tym silnik elektryczny, który przy małych prędkościach służy za główny napęd. Najniższe średnie spalanie jakie mi się udało osiągnąć to 3,7 l/100km (miasto plus spokojna trasa). Na drogach ekspresowych czy autostradach głównym napędem jest silnik spalinowy i tam już należy spodziewać się spalania w okolicach 6-6.5l/100km, jednak to i tak bardzo dobry wynik.

ZOBACZ TAKŻE
TEST | Honda HR-V Sport 1.5 VTEC Turbo 182 KM – sport nie tylko w nazwie

Cena

W Europie Jazz dostępny jest tylko w jednej wersji silnikowej, dwóch wersjach nadwozia oraz trzech wersjach wyposażenia. Podstawowa wersja Comfort kosztuje 93 900 zł za wersję Elegance musimy dać 99 900 zł, a testowana przez nas wersja Executive to wydatek aż 105 900 zł. Do tego dochodzi jeszcze wersja Crosstar, która kosztuje 112 900zł, chyba że dorzucimy jeszcze opcjonalny czarny dach, to wtedy cena zatrzymuje się na poziomie 114 400zł. Trzeba przyznać, że jak na ten segment ceny są bardzo wysokie. Nowy Jazz kosztuje znacznie więcej od swojego poprzednika, który i tak już nie należał do tanich.

Podsumowanie Honda Jazz 1,5 i-MMD Hybrid 109 KM

Nowa Honda Jazz to auto warte polecenia. Jest bardzo funkcjonalny, dobrze wykonany oraz posiada dynamiczny i zarazem bardzo oszczędny układ napędowy. Do tego jest dobrze wyposażony. Niestety cały ten piękny obraz psuje nieco cena zakupu, która wykracza mocno ponad przeciętną w tym segmencie. Jednak, jeśli ktoś już dołoży więcej pieniędzy na zakup Jazza, to nie będzie żałować swojego wyboru.

Honda Jazz 1,5 i-MMD Hybrid 109 KM
  • Wygląd zewnętrzny
  • Wnętrze
  • Przyjemność z jazdy
  • Multimedia
  • Wyposażenie
  • Jakość materiałów
  • Zawieszenie
  • Silnik
  • Spalanie
  • Cena w stosunku do jakości
4.5

Podsumowanie

Nowa Honda Jazz to auto warte polecenia. Jest bardzo funkcjonalny, dobrze wykonany oraz posiada dynamiczny i zarazem bardzo oszczędny układ napędowy. Do tego jest dobrze wyposażony. Niestety cały ten piękny obraz psuje nieco cena zakupu, która wykracza mocno ponad przeciętną w tym segmencie. Jednak, jeśli ktoś już dołoży więcej pieniędzy na zakup Jazza, to nie będzie żałować swojego wyboru.

Galeria Honda Jazz 1,5 i-MMD Hybrid 109 KM

Skomentuj
Reklama
Reklama
Reklama