Connect with us

Czego szukasz?

IMSA SportsCar

WTR i MSR poprowadzą programy Acury w IWSC. LMDh w planach

Acura oficjalnie wyznaczyła dziś następców Team Penske w programie ARX-05 DPi. Wayne Taylor Racing i Meyer Shank Racing wystawią w sezonie IWSC 2021 po jednym prototypie z fabrycznym wsparciem.

Acura DPi 2021
Fot. Team Penske

#10 Wayne Taylor Racing Acura DPi: Powrót na stare śmieci

WTR rozpoczyna program Acury po czterech latach wystawiania półfabrycznego Cadillaca DPi V.R.. Nawiązaniem współpracy z nowym producentem Wayne Taylor kończy wieloletni związek z General Motors. Tylko w erze DPi przyniósł on jego zespołowi trzy zwycięstwa w Rolex 24 i dwa mistrzostwa IWSC. Choć Taylor nie umniejsza zasług Cadilaca, to patrzy w przyszłość z nadzieją.

„[Nasz zespół] odniósł wiele sukcesów w ostatnich kilku latach we współpracy z Cadillakiem.”, powiedział Taylor. „Chcemy być częścią sukcesu Acury w nadchodzących sezonach. Nasza umowa z Acurą i HPD zabezpiecza naszą przyszłość i pozwala pozostać głównymi pretendentami do tytułów mistrzowskich.”

Acura DPi 2021

Fot. Acura Motorsports

Program DPi to nie pierwszy kontakt Wayne’a Taylora z Acurą. Na początku lat 90. Taylor był kierowcą japońskiego producenta w IMSA GTP Lights, gdzie wygrał wyścig w Laguna Seca i przyczynił się do zdobycia przez zespół mistrzostwa serii. Głównym sponsorem samochodu #10 pozostanie w 2021 roku Konica Minolta, długoletni partner WTR.

#60 Meyer Shank Racing Acura DPi: Lojalność marce się opłaciła

Michael Shank jest jednym z najwierniejszych partnerów Acury. Przez większość swojej działalności jako właściciel zespołu Shank wystawiał samochody powiązane z tą marką, lub z HPD. W 2017 roku to jemu powierzono odpowiedzialność pokierowania pierwszym programem Acury NSX GT3, który jest rozwijany do dziś. Powrót do stawki prototypów jest urzeczywistnieniem długofalowego celu Michaela Shanka.

„Kiedy Acura powierzyła nam program NSX GT3 w 2017 roku, to był wielki krok w naszej historii. (…) Przez długi czas pracowaliśmy w kierunku powrotu do walki o zwycięstwa w topowej klasie. Jestem niezmiernie podekscytowany, że mogę ogłosić rozpoczęcie programu DPi. Ale najpierw mamy wiele rzeczy do zrobienia, i koncentrujemy się na dowiezieniu mistrzostwa z Acurą NSX GT3 w 2020 roku.”

Acura DPi 2021

Fot. Acura Motorsports

Meyer Shank Racing otrzymuje szansę od Acury po uprzedniej odmowie producenta w poprzednich latach. Ze względu na ekskluzywność kontraktu z Team Penske zabieganie Shanka o udostępnienie samochodu do prywatnego programu skończyło się w poprzednich latach niepowodzeniem. Samochód #60 będzie sponsorowany przez Sirius XM, obecnego sponsora MSR Acury NSX GT3 #86 w klasie GTD. Tymczasem Sportscar365 informuje o planowanym zakończeniu programu GTD przez MSR po sezonie 2020. Od przyszłego roku Acura ma przejść na system kliencki ze wsparciem fabrycznym, zaś MSR ma dzielić się doświadczeniem zebranym przez lata spędzone w klasie.

Acura dziękuje Team Penske za lata współpracy w DPi… i mówi o pracach nad LMDh

Team Penske w nocie prasowej Acury zostało wspomniane krótko, ale ciepło. Jon Ikeda, BO Acury, podziękował zespołowi Rogera Penske za trzy lata współpracy i osiągnięcia dokonane w jej trakcie. Acura Team Penske jak dotąd wygrał sześć wyścigów, w tym jedną rundę NAEC, i jedno mistrzostwo IWSC.

ZOBACZ TAKŻE
Mid-Ohio padło łupem Willa Powera i Coltona Herty | Analiza

Jednocześnie Ted Klaus, szef Honda Performance Development, potwierdził w powitaniu nowych zespołów charakter współpracy z nimi. Oba programy mają być oparte o wieloletni związek, sięgający poza DPi. Zarówno WTR, jak i MSR mają uczestniczyć w pracach nad LMDh Acury. Ujawnienie intencji Acury oznacza, że klasa LMDh zyskuje swojego pierwszego – niemal potwierdzonego – producenta.

Oceń nasz artykuł!
Reklama