Wyjątkowo szalony start do 4h Spa 2021 w ELMS
Po wywieszeniu zielonej flagi samochód Racing Turkey wpadł w pierwszym zakręcie w Romana Rusinova w G-Drive #26. To sprawiło, że jeden z głównych rywali WRT musiał pożegnać się z wyścigiem przez uszkodzenia samochodu. Dodatkowo Ferrari JMW wpadło na Nielsena #6 z klasy LMP3. To zamieszanie musiała uporządkować dyrekcja wyścigu, która wprowadziła neutralizację.
Pechowo Inter Europol Competition
Załoga #13 dobrze ruszyła i utrzymała drugie miejsce w LMP3. Natomiast po restarcie Martin Hippe wywindował ten samochód na czoło klasy. Niestety niedługo potem zaczęły się problemy z elektryką, przez które Hippe spędził dużo czasu w garażu. Natomiast później jego zmiennik niestety rozbił samochód przez co #13 musiała zakończyć udział w wyścigu. Problemy miała także #14, która została obrócona na starcie w pierwszym zakręcie. Potem w wyścigu przytrafiła się kara za limity toru i awaria, która też popsuła plany polskiego zespołu.
A co się działo potem w LMP2 w 4h Spa 2021 w ELMS?
Robert Kubica wykonał dobrą pracę po restarcie i utrzymał prowadzenie, które przejął od Charlesa Milesiego tuż po starcie. Tymczasem w kolejnych minutach coraz lepsze tempo łapał Patrick Pilet w IDEC Sport #28.
Jednakże jego szarżę przerwał wypadek Ferrari Spirit of Race i Algarve Pro, który spowodował drugi wyjazd samochodu bezpieczeństwa pod koniec pierwszej godziny. Po restarcie Francuz narzucił bardzo mocne tempo i siedział Kubicy na ogonie do samego końca stintu.
Dominacja DKR w LMP3
Tymczasem w LMP3 dominowało DKR Engineering, które nie dawało szans ani United Autosports, ani Graffowi, ani nawet 1Aim Villorba Corse, które także prowadziło w początkowej fazie rywalizacji. Finalnie to ta załoga wygrała w LMP3.
Yifei Ye uciekł reszcie
Załoga WRT po dwóch godzinach miała już osiemnaście sekund przewagi nad Manulem Maldonado w United Autosports #32. Ta załoga zaliczyła wypadek we wczorajszych kwalifikacjach, ale w wyścigu Nicolas Jamin przebił się z końca stawki LMP2. Ten samochód wysunął się przed Paula Lafargue’a w IDEC Sport, ale nie był w w stanie zbliżyć się do WRT. Z drugiej strony marsz ku podium rozpoczęło Duqueine, które po dwóch godzinach traciło tylko pół minuty do lidera.
What a move, @Yifei_YE! The Chinese young gun moves back into the lead of the race for @followWRT #41 after this brave overtake at Les Combes. 👏🏻
Watch LIVE: https://t.co/ceqbys6mH3#ELMS #4HSpa pic.twitter.com/dgZSDTD2Qd
— European Le Mans Series (@EuropeanLMS) September 19, 2021
A co się działo w GTE?
Na początku świetną pracę wykonywał Matt Campbell, który utrzymywał prowadzenie w Porsche #77 Proton Competition przed Astonem Martinem TF Sport. Brytyjska załoga walczyła o prowadzenie w pierwszej połowie wyścigu, ale potem zaczęli ewidentnie tracić pozycje. Zaś do głosu doszły Ferrari. Finalnie zwycięstwo przypadło AF Corse przed dwoma załogami Iron Lynx – w tym jedną damską załogą zwaną także „Iron Dames”. Ten samochód do ostatniego okrążenia bronił podium przed Porsche #93 Proton Competition.
Decydująca godzina w 4h Spa 2021 w ELMS
WRT miało dużą przewagę, ale nie na tyle komfortową, aby móc ryzykować i popełniać błędy. Takim mogło się okazać zatankowanie takiej ilości paliwa, która nie dawała pewności utrzymania prowadzenia przez belgijską załogę. Tutaj zdecydowanie pomógł im wypadek MV2S, które rozbiło się na dziesięć minut przed końcem w Eau Rouge. To wywołało Full Course Yellow, które zakończyło się na dwie minuty przed metą.
Tym samym Louis Deletraz komfortowo dowiózł samochód WRT na pierwszym miejscu. To zwycięstwo przypieczętowało tytuł WRT w ELMS w sezonie 2021 na jeden wyścig przed końcem. Mistrzostwo wśród kierowców zdobyli Louis Deletraz, Yifei Ye i Robert Kubica. Drugie miejsce zdobyło Duqueine Racing, które wykonało doskonałą pracę po starcie ze środka stawki. Podium uzupełniło Panis Racing, które w ostatnim kwadransie wyścigu wyprzedziło United Autosports #32. Will Stevens walczył przez pół okrążenia z Jobem Van Uitertem. Obaj zawodnicy stoczyli bliską walkę w Eau Rouge i Les Combes.
Ostatnia runda sezonu ELMS odbędzie się 23 i 24 czwartego października na torze Algarve. Do rozdania zostały jeszcze tytuły w LMP2 Pro-Am, LMP3 i GTE. Pełna klasyfikacja wyścigu z podziałem na klasy znajduje się tutaj. Za to, jeśli chcielibyście odświeżyć sobie cały przebieg wyścigu, na YouTube znajdziecie zapis transmisji, a pod jednym z powyższych odnośników jest też nasza relacja.
Fan wszystkiego, czym można się ścigać - nie ważne czy to ma dwa czy cztery koła i czy jest napędzane prądem czy benzyną. Stara się przybliżać wyścigi endurance i wyścigi motocyklowe.
- Grzegorz Piotrowiczhttps://motohigh.pl/author/grzegorzpiotrowicz/
- Grzegorz Piotrowiczhttps://motohigh.pl/author/grzegorzpiotrowicz/
- Grzegorz Piotrowiczhttps://motohigh.pl/author/grzegorzpiotrowicz/
- Grzegorz Piotrowiczhttps://motohigh.pl/author/grzegorzpiotrowicz/